دکتر رضایی در نشست بصیرت افزایی در استان فارس:
کد خبر: ۴۴۴۱|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بصیرت افزایی جمعی از فعالان جبهه انقلاب در استان فارس گفت: نیازمند مبارزه جامع با رانت خواری و نفوذ هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست بصیرت افزایی جمعی از فعالان جبهه انقلاب در استان فارس گفت: نیازمند مبارزه جامع با رانت خواری و نفوذ هستیم. باید با بصیرت افزایی، به مردم آگاهی داد تا مردم بدانند چه کسانی نمی گذارند مدیریت کشور به سمت تحول مثبت حرکت کند.
نیازمند مبارزه جامع با رانتخواری و نفوذ هستیم

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ در نشست بصیرت افزایی جمعی از فعالان جبهه انقلاب استان فارس در بیت الشهدای شهیدان ایزدی شهر شیراز، گفت: میلاد امام علی (ع) را به شما شیعیان و مریدان حضرت امیرالمومنین (ع) تبریک می گویم. از اینکه در جمع شما مردم شهر شیراز، شهر عشق و شهادت و فرهنگ و هنر و تمدن ایران اسلامی، هستم خدا را شکر می کنم و از برادر عزیز شهدای ایزدی هم تشکر می کنم، از آقای قاضی پور، نبی رودکی و شیخی قدردانی می کنم و خوشحالم که در جمع ما عزیزانی از خانواده های معزز شهدا هستند.

وی افزود: ما در دهه پنجم انقلاب و آغاز گام دوم انقلاب اسلامی ایستاده ایم. در آغاز یک مسیر مهم در امتداد گذشته هستیم که می توانیم به این گام دوم «وضعیت جهش و پیشرفت» بگوییم. یعنی پیشرفت هایی که تاکنون داشته ایم، در گام دوم باید با جهش روبرو شود تا با تحول در فرهنگ و اقتصاد، بتوانیم جامعه و کشورمان را بسازیم و یک تمدن را در شأن جامعه و مردممان در کانون جهان اسلام ایجاد کنیم و نقش آفرینی موثری داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: ما نمی خواهیم عقاید و دیدگاه های خودمان را به کشورهای دیگر تحمیل کنیم. سیاست ما برادری است و در سیاست خارجی به برادری و همسایگی برادرانه اعتقاد داریم. جهان اسلام نیاز به کشورهای پیشرو مثل ایران دارد. اگر کشورهای پیشرو نباشند، به جهان اسلام کمک نمی شود. دویست سال است که جهان اسلام، تحت حمله و استعمار و محاصره قرار دارد. ایران هر چه بیشتر پیشرفت کند، هم برای خودمان و برای کشورهای اسلامی موثر و مفید خواهد بود.

دکتر رضایی گفت: همانطور که در گام اول انقلاب، بار سنگینی بر دوش ملت ایران بود، الان هم بار مهمی بر دوش ما هست. در گام اول انقلاب، هدف ما در حوزه سیاست، امنیت و اقتدار بود. دشمنان تلاش زیادی کردند که ما را شکست دهند اما در گام اول، ناکام شدند. رویارویی ما با دشمنان، با هزینه بسیار و ایثارگری و تقدیم شهدای ارزشمند، با پیروزی و سربلندی سپری شد. از طریق مردمسالاری دینی، در سیاست و بسیج مردم، توانستیم معماری بزرگی را در امور سیاسی انجام دهیم. اقتدار و امنیت را به دست آوردیم و نهادهای مهمی را پایه گذاشتیم. در امور دفاعی و امنیتی گام های بلندی را برداشتیم.
 
وی افزود: تا چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کمتر کسی به استقرار نظام جمهوری اسلامی فکر می کرد و بلند شدن ندای اسلام در ایران، آرزوی ما بود. ولی این رویداد مهم و نظام جمهوری اسلامی برپا شد و چهل و دو سال با ایثار مردم به رشد و بالندگی خود ادامه داد. در فروردین و اردیبهشت سال 58 عبارت جمهوری اسلامی به ادبیات سیاسی وارد شده بود و خیلی ها که با جایگاه رهبری انقلاب آشنا نبودند، می گفتند امام خمینی (ره) باید رئیس جمهور ایران بشود. وضع این طوری بود و کسی که به این موضوعات فکر نکرده بود. امروز امر سیاست، دفاع و امنیت استقرار پیدا کرده است. داخل این خانه نسبتاً خالی است. این خانه برپاشده اما هنوز اسباب آسایش مردم در آن تکمیل نشده است. زمانی این خانه کامل می شود که اقتصاد و فرهنگ ما به قدر کافی شکوفا شوند و جامعه ما ساخته شود و شهروندان این نظام، آبادی و فرهنگ متعالی انقلاب را لمس کنند و خانواده ها، محلات، شهرها و روستاها آباد شوند. 

رضایی گفت: در چهل سال اخیر، کارهای عمرانی فراوانی انجام شده است. در اوائل سال 1352 هنگامی که ساواک من و دوستانم را تعقیب می کرد، از شیراز و کازرون به سمت بوشهر رفتیم. جاده خاکی بود. اوضاع محرومیت کشور بغرنج بود.

نیازمند مبارزه جامع با رانتخواری و نفوذ هستیم

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: در عرصه اقتصاد، هنگامی که خودمان را با ترکیه و کره جنوبی مقایسه می کنیم که زمانی از ما عقب تر بودند، جلو زدن این کشورها را می بینیم. ما از انتظارات مردم خود، عقب افتاده ایم. عقب ماندگی ما معنایش این نیست که کاری انجام نشده اما معنایش این است که از انتظارات مردم و از برخی کشورها که زمانی از ما عقب تر بودند، جا مانده ایم. لذا نباید یک عده سیاه نمایی کنند و بگویند جمهوری اسلامی کاری نکرده است و نباید هم عده ای با خوش باوری، ما را بدون مشکل و نقص معرفی کنند. سیاه نمایی و خوش باوری، هر دو آسیب دارد و ما را متوقف می کند. نگاه واقع بینانه در مسائل به ما می گوید که باید شتاب کنیم.

دکتر رضایی گفت: دشمنان کشور در گام دوم انقلاب، رویارویی جدیدی را برای جلوگیری از پیشرفت ایران شروع کرده اند. دشمنان باید درس می گرفتند که در جنگ، کودتا، ترور و محاصره اقتصادی موفق نشده اند جامعه ما را متوقف کنند. رویارویی جدید دشمن، مقابله با پیشرفت ماست. ما از مرحله اول که «استقرار» است، عبور کردیم، اکنون در مرحله «جهش» قرار داریم و دشمن می خواهد در مسیر جهش ایران، مانع ایجاد کند. اینکه با آمریکا و اروپا چه کنیم، یک بحث است و ستون پنجم یک بحث دیگر.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در گام اول و گام دوم انقلاب، مشکلات ما با ستون پنجمِ پشت سرمان و دشمنانِ روبرویمان بود. دشمن، تکلیفش معلوم است؛ می نشینیم و توافق می کند، دولت ما به تعهداتش عمل می کند اما نوبت به آنها که می رسد، پایبند نمی ماند، تحریم شدید و جنگ اقتصادی به راه می اندازد و توطئه می کند.

رضایی افزود: اما ستون پنجم چه کسانی هستند؟ یکی از گروه هایی که من به آن ستون پنجم می گویم، «رانتخوارها» هستند. رانتخوارها از منافقینِ گام اول هم بدتر هستند. دومین و سومین گروه ستون پنجم، «نفوذی ها» و «بازیگران سیاسی» هستند. بنابراین ما امروز تنها با یک فساد روبرو نیستیم که بگوییم فساد اقتصادی است و نوع دیگری نیست.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: رانتخوارها فساد اقتصادی به راه می اندازند. فساد امنیتی را کسانی به راه می اندازند که موقعیت شهید سلیمانی را به آمریکایی ها دادند و تردد شهید فخری زاده را به موساد گزارش دادند یا نطنز را منفجر کردند. فساد سیاسی را بازیگران سیاسی اطراف دولتمردان دامن می زنند. مردم رئیس جمهور انتخاب می کنند و بازیگران سیاسی دور رئیس جمهور جمع می شوند و محاسبات دولتمردان را عوض می کنند و مردم را از انتخاب هایشان ناامید می کنند. این که نمی شود هر رئیس جمهوری که می آید، اطرافیان خودش برایش حاشیه بسازند و حاشیه دار شود. فساد سیاسی خیلی مهم است. در اولین گام، ما نیاز به سالم سازی در اقتصاد، امنیت و سیاست داریم تا مردم، امیدوار و با انگیزه در صحنه بمانند. الحمدلله سالم سازی در مورد اقتصاد الان آغاز شده است. اگر سالم سازی در امنیت و سیاست صورت نگیرد، مردم بعد از انتخابات باز هم تحول را به چشم نمی بینند و تمام تلاش ها در گام اول انقلاب زیر سوال می زود.

وی افزود: چه کسانی در بورس و بانک ها هستند که اوضاع را به این وضع رسانده اند؟ اگر مبارزه با فساد سیاسی و امنیتی و نفوذ در باک و بورس انجام نشود، از طریق مبارزه با فساد اقتصادی به جایی نمی رسیم و مشکلات ما حل و فصل نمی شود.

دکتر رضایی گفت: یک آقایی می آید و رای می آورد و بعد می بینیم که اطرافیانش صدها حاشیه درست می کنند. آیا واقعاً این آقایان می خواستند این گونه بشوند و این طور با قدرت خداحافظی کنند؟ حتماً نمی خواسته اند که این طور شود. دست رانتخوارها و نفوذی ها و بازیگران سیاسی در کار است که مردم آنها را نمی شناسند. باید این مفسدین را از لانه های تاریکخانه ها خارج کرد و به مردم معرفی نمود. یک راه این سالم سازی، فعالیت نهادهای امنیتی کشور مثل وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه است. بخش دیگر این سالم سازی هم به احزاب و جناح های سیاسی مربوط است که نباید آلوده  شوند. در بسیاری از حوادث تلخ، جاپای نفوذی ها و بازیگران سیاسی وجود دارد. دستگیر هم نمی شوند، در مناظرات علنی، باید به مردم شناسانده شوند. 

وی افزود: باید با بصیرت افزایی، به مردم آگاهی داد تا مردم بدانند چه کسانی نمی گذارند مدیریت کشور به سمت تحول مثبت حرکت کند و افراد توانمند و کارآمد از میان نیروهای جوان، در جایگاه مدیریت قرار بگیرند. قبل از انتخابات سرو کله شان پیدا می شود و بعد از انتخابات، محصول انتخابات را مانند طعمه ای دور و اطراف خود پخش می کنند و نمی گذارند که نیروهای کارآمد یا با تجربه و جوانان گمنام و توانمند، فعال شوند. کشور را به وعده ها محدود می کنند. اطمینان دارم کسانی که به میدان آمده اند نمی خواسته اند که بعد از چهار سال و هشت سال با کارنامه ضعیف کنار بروند. این اشکال به ستون پنجم مربوط می شود؛ رانتخوارهایی که محصولات کشاورزی را ارزان می خرند و گران می فروشند؛ نفوذی هایی که با چهره حزب اللهی و کارشناسی، در رسانه و در گوش مسئولین، اطلاعات غلط می دهند؛ یا نفوذی هایی که با چهره تکنوکرات، مسئولان کشور را از تصمیمات شجاعانه و کارهای شجاعانه می ترسانند.

دکتر رضایی گفت: بازیگران سیاسی از دو سال پیش محاسبه کرده اند و افرادی که در معرض موفقیت هستند را شناسایی کرده اند. نفوذی ها در پی ایجاد دوقطبی در کشور و درون جریانات انقلابی هستند. هدف نفوذی ها، انتخاب نشدن افراد کارآمد است تا ایران ضعیف بماند و پیشرفت نکند. برای آمریکا و انگلیس مهم نیست چه کسی رأی بیاورد، فقط می خواهند فردی بیاید که هدف آنها را محقق کند. هدف آنها ضعیف ماندن ایران است. ستون پنجمی ها می نشینند و کار می کنند و روی رأی و افکارعمومی تاثیر می گذارند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چهل سال است که تعدادی از قدرت های بین المللی روبروی عظمت کشور ما ایستاده اند. باید با بصیرت افزایی و وحدت، به ارزش های دهه اول انقلاب برگردیم و یکی شویم. نگویند که در انتخابات همه کنار بروند تا پیروز شویم. اگر همه یکی شویم، تحولات مثبت را رقم می زنیم و ستون پنجم دشمن را کنار خواهیم زد. برای رسیدن به وحدت، این مهم است که از مسائل حاشیه ای عبور کنیم؛ یکی که بشویم قدرت می گیریم.

رضایی افزود: خوشبختانه استان فارس و شهر شیراز، در همه حوادث انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همراهی با امام و رهبر انقلاب، انتخابات ها و راهپیمایی ها، نقش تعیین کننده خود ثابت کرده است. ما ملت بی نظیری داریم که فداکارانه، با وجود مشکلات مالی و معیشتی، مقاومت می کنند و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را همراهی می کنند. با این مردم و هدایت های رهبر مقتدر و حکیم، همواره پیروزیم.
ارسال نظر