برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان دنا با حضور دکتر رضایی؛
کد خبر: ۴۴۵۱|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
دکتر رضایی ‌که از شامگاه پنجشنبه به شهر زلزله‌زده سی‌سخت سفر کرده بود، روز جمعه، بعد از بازدید مناطق آسیب دیده این شهر، در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کرد و بر اسکان سریع آسیب دیدگان و جلوگیری از مهاجرت اهالی سی سخت تاکید کرد.

تاکید دکتر رضایی بر اسکان آسیب دیدگان و جلوگیری از مهاجرت اهالی سی سخت

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر جمعه هشتم اسفندماه پس از بازدید از مناطقی از شهرستان زلزله‌زده سی‌سخت و گفتگو با اهالی خسارت دیده این شهر، در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور مسئولان دولتی و نیروهای مسلح در محل فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد، در جریان وضعیت منطقه و خسارت های برآورد شده قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه ستاد مدیریت بحران زلزله سی سخت، ضمن تاکید بر همگرایی بهتر دستگاه‌های مختلف در روند خدمات رسانی به آسیب دیدگان، تسریع در بازسازی‌ها را ضروری و انتظار مردم دانست.

دکتر رضایی با اشاره به فرهنگ مردمان  کهگیلویه و بویر احمد گفت: مدیریت بحران پس از وقوع زلزله باید به نحوی صورت گیرد که این مردم نجیب و غیور، در سرمای زمستان و در امور زندگی با سختی روبرو نشوند. ابتدا باید اسکان موقت مردم زلزله زده در اولویت باشد و کار به صورتی انجام شود که مردم به زندگی مجدد در این شهر امیدوار باشند.

وی افزود: باید از مهاجرت مردم به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با برقراری هرچه سریعتر اسکان موقت جلوگیری کرد. چرا که این ترس وجود دارد که مردم به شهرها و روستاهای اطراف مهاجرت کند و دیگر برنگردند.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ناکافی بودن مبلغ تسهیلات اعطایی به منازل آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا گفت: تسهیلات اعطایی جوابگوی ساخت خانه در این شرایط اقتصادی نیست و این تسهیلات باید شکلی باشد که شاهد مهاجرت مردم سی سخت به شهرهای دیگر نباشیم.

 محسن رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد طرح‌های اقتصادی در این منطقه افزود: باید سعی شود طرح‌های اقتصادی جامع در سی سخت طراحی و ایجاد شود.طرح‌های اقتصادی باید متناسب با ظرفیت‌های این منطقه ایجاد شود تا شاهد آسیب به محیط زیست و طبیعت بکر این منطقه نباشیم.

دکتر رضایی بیان کرد: با احداث کارخانه و احداث صنایع تبدیلی نظیر کارخانه در زمینه داروهای گیاهی می‌توان سالیانه میلیاردها تومان عاید این مردم کرد اما متاسفانه مصلحت گرایی و تکیه بر درآمد نفتی باعث ضعف در امور اقتصادی شده است.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: در اکثر مناطق جهان ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را پایه گذاری می‌کنند و در ادامه دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کنند اما در کشور ما شهرسازی صورت می‌گیرد و پس از آن دنبال حل مشکلات اشتغال و تولید می‌رویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت همچنین صبح جمعه هشتم اسفندماه با نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی که برای امدادرسانی به شهر زلزله زده سی‌سخت در این منطقه حاضر شده اند جلسه‌ای برگزار کرد.

دکتر رضایی به عنوان رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور در جلسه جداگانه با اعضای ستاد توانمندسازی، بر روند اجرای پروژه‌های امدادرسانی آنها نظارت کرد. در این جلسه امیرحسین رستمی مدیر اجرایی ستاد توانمندسازی محرومین کشور گزارشی از وضعیت امدادرسانی به آسیب دیدگان و ایجاد قرارگاه کمک به مردم سی سخت را ارائه کرد.
ارسال نظر