دکتر رضایی در هم اندیشی دانشجویان و اساتید بسیجی استان مرکزی در اراک؛
کد خبر: ۴۴۶۱|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اراک گفت: به برداشتن تحریم ها از سوی آمریکا راضی نمی شویم، باید به گونه ای رفتار کنیم که از آمریکا خسارت تحریم ها را هم بگیریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اراک گفت: به برداشتن تحریم ها از سوی آمریکا راضی نمی شویم، باید به گونه ای رفتار کنیم که از آمریکا خسارت تحریم ها را هم بگیریم.

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی در هم اندیشی جمعی از دانشجویان و اساتید بسیجی استان مرکزی در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: پیشاپیش بعثت سراسر نور، پیامبر رحمت،ختمی مرتبت، حضرت محمد (ص) را به شما تبریک عرض می کنم. خوشحالم که در جمع نیروهای جوان و یاران با وفای انقلاب اسلامی هستم. امام خمینی(ره) از میان مردم همین استان برخاستند و امروز این جمع شما، بیانگر این است که راه او را ادامه خواهید داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حرف های من و شما یکی است، زیرا که هدف و انگیزه و راه ما یکی است و همان راهی است که امام(ره) و شهدا برای ما ترسیم کرده اند و به یاری خدا در این راه باقی خواهیم ماند. شرایط امروز کشور فراتر از حساس بودن است، شرایط سرنوشت ساز و تعیین تکلیف است. هم ما می خواهیم برای عده ای می خواهیم تعیین تکلیف کنیم و هم عده ای می خواهند برای ملت ما، تکلیف معین کنند. دهه ای با رویدادهای بزرگ در راه است که واجب است در کشور، بیدارباش زده شود تا همگان برای رویارویی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هشیار شوند.

دکتر رضایی گفت: آسیب های سه گانه در عرصه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با فرماندهی واحد در حال گسترش است و همه مسائل را علیه انقلاب و مردم ما مدیریت می کنند. نباید گمان کنید که پشت همه این آسیب ها کسی نیست. در ترورهای سال های اول انقلاب و جنگ تحمیلی، همه کشور درگیر نبود اما الان اکثر خانواده ها از این حملات در رنج هستند.

وی افزود: شما گرانی ها، وضعیت بورس و بانکها را ببنید. مسائل اجتماعی شهر خودتان را نظیر سه برابر شدن تعداد خودکشی ها نسبت به دو سال پیش را نگاه کنید. اوضاع فضای مجازی و وضعیت فرهنگی را ببینید. اینها حرکت هایی برنامه ریزی شده اند که توسط یک سری آدم نادان یا خوش باور، مسیرش هموار شده است. بازیگران سیاسی که در اطراف منتخبین مردم قرار می گیرند، بعد از یکی دو سال مسیر را تغییر می دهند. در پستوهای سیاست، نتیجه انتخاب مردم را همین ستون پنجم، نیروهای نفوذی، رانتخوار و سیاستبازها تغییر می دهند. 

رضایی گفت: اگر دنبال تحول هستیم، باید تکلیف خود را با دشمنان روشن کنیم، همانطور که در جنگ تحمیلی تکلیف خود را ارتش صدام مشخص کردیم. امروز هم باید فقر و فساد و تبعیض را از شهرها و خانه های مردم بیرون کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم وحدت در میان نیروهای انقلاب برای عبور سرفرازانه از دهه پنجم انقلاب گفت: باید با بسیج و وحدت واقعی قبل و بعد از انقلاب از اعتماد و حضور مردم دفاع کنیم امکان دارد در این راه، برای هشت سال بعد، اول دولت انقلابی تعیین کنیم و بعد برای این دولت، فردی را به عنوان نامزد ریاست جمهوری مطرح کنیم. در این صورت است که در جنگ سه بعدی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیروز خواهیم شد. مسئولیت سنگینی بر عهده تک تک ما است.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: کانون خنثی کردن این جنگ، اقتصاد است، اما نه اقتصاد بدون فرهنگ. نه اقتصاد بدون دین. نه اقتصاد بدون مردم. نه اقتصاد بدون توجه به مسائل اجتماعی. همه را باید در کنار اقتصاد ببینیم و برای اقتصاد تصمیم بگیریم.

دکتر رضایی گفت: این جنگ اقتصادی، نبرد تعیین تکلیف با ماست. اقتصاد را باید در شرایط تحریم نجات دهیم و حل کنیم. اگر موفق بشویم، این آخرین رویارویی ما با آمریکایی ها و اروپایی ها است. اگر همه فرزندان انقلاب به میدان بیایند، تحولاتی روی می دهد که دشمن می فهمد که باید در مقابل ملت ایران کنار رود. پاسخ بی عرضگی ها در هر اردوگاه را در میدان نبرد بدهیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چرا باید در تهران برای مسائل اراک تصمیم گرفته شود؟ گفت: محصولات کارخانه هپکو اراک در ساخت اولین تاسیسات هسته ای ایران نقش داشته است. شرکت آذرآب اراک از شرکتهای بزرگ و پیشگام بوده است. این مسائل قابل بررسی و حل است که چرا و چگونه این صنایع بزرگ و پیشگام را به این روز درآورده اند. برای رسیدن به یک دولت قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو باید بسیاری از قالب ها و رفتارهای گذشته را اگر ناکارامد بوده اند، کنار بگذاریم. برای این منظور باید وحدت قبل و بعد از دولت را جدی بگیریم. فقط با وحدت می توان «رئیس جمهور» مقبول، «کابینه» مقبول و «برنامه» مقبولی را ارائه کنیم.

دکتر رضایی با انتقاد از رویکرد انفعالی برخی مدیران در برابر غرب گفت: برخی به واریز پول ایران از سوی کره جنوبی دلخوش شده اند. نباید این تحقیر را پذیرفت. به چیزی کمتر از برداشتن کامل تحریم ها از سوی آمریکا راضی نمی شویم، باید به گونه ای رفتار کنیم که از آمریکا خسارت تحریم ها را هم بگیریم.
ارسال نظر