دکتر رضایی در اجتماع پر شور مردم در مصلی نورآباد شهرستان دلفان؛
کد خبر: ۴۴۷۳|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع عظیم و پرشور مردم در مصلی نورآباد شهرستان دلفان گفت: دردهای اقتصادی لرستان، مُزمن شده است و به فرموده مقام معظم رهبری و با همت و تلاش و همبستگی اقشار مختلف مردم، باید فکری برای رفع این دردهای مُزمن اقتصادی کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع عظیم و پرشور مردم در مصلی نورآباد شهرستان دلفان گفت: دردهای اقتصادی لرستان، مُزمن شده است و به فرموده مقام معظم رهبری و با همت و تلاش و همبستگی اقشار مختلف مردم، باید فکری برای رفع این دردهای مُزمن اقتصادی کنیم.

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی، صبح دوشنبه ۱۸ اسفندماه در مصلی نورآباد شهرستان دلفان گفت: خدا را شاکرم که در جمع شما مردم غیور و صبور حاضر شده ام و با شما هم تبارانم، تجدید دیدار کردم. مدتها بود که می خواستم خدمت شما برسم. در یک سال اخیر با جمع سپاری سیاستها تلاش کردیم بگوییم ایراان فقط تهران نیست و همه مردم باید اداره کشور نظر دهند و مشارکت واقعی داشته باشند. در سفر اخیرم به لرستان، نظرات خوب مردم و نخبگان را برای تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم و مشکلات اقتصادی مردم دریافت کردم. 

رضایی افزود: معمولاً این توفیق نصیبم می شود که به جز تهران و کلانشهرها، به شهرهای کوچک هم بروم و پای حرف مردم و نخبگان بنشیم. یکنفر اخیراً گفته بود مسئولان روستاگردی نکنند. به شهرهای کوچک گفته بود روستا. به خیالش این یک طعنه است. نمی دانند که روستایی بودن افتخار است. اوج افتخار یک سیاستمدار ایرانی است که ریشه های عشایری و روستایی داشته باشد. افتخار ما این است که صفای مردم روستا و صراحت لهجه آنها را داشته باشیم. حقیقتاً همدرد شما هستم و رنج شما را به خاطر کوچک شدن سفره معیشتتان درک می کنم. سفره ملت و دولت باید یکی باشد. نباید سفره ملت و دولت از هم جدا باشد. وضع اداره کشور باید تحول مثبت پیدا کند. مردم و دلسوزان کشور و انقلاب، به صحنه بیایند و اجازه ندهند وضعیت تحمیلی فعلی ادامه پیدا کند.

وی افزود: شهرستان پر افتخار دلفان، شخصیت های بزرگ و رزمندگان عزیزی داشته است. ۲۸۰ شهید و ۹۰۰ جانباز و هزاران رزمنده از این منطقه به جبهه ها آمده اند و سرزمین هایشان را از دست دشمن آزاد کرده اند. شخصیت های بزرگی مانند آیت الله کاظمی، جناب آقای حیدری، آقای علی صفدری و مرحوم شیخ فرج الله کاظمی و شهدای شما در انقلاب و جنگ درخشیدند. جوانان تحصیلکرده اینجا و زمین های خوب و منطقه زیبای اینجا، ثروتی است که نمی توان وجود فقر را در کنار آن تصور کرد. وجود فقر در کنار این سرمایه ها، قابل قبول نیست. 

دکتر رضایی گفت: هر جای جسم رنجور کشورمان بویژه وضعیت اقتصادی خطه زاگرس و لرستان را دست می گذاریم، دردناک است و دردهای اقتصادی، مُزمن شده است، ما به یک تحول مثبت اقتصادی در چارچوب گام دوم نیاز داریم. ما در یک جبهه بزرگ اقتصادی به سر می بریم و همه باید دست به دست هم بدهیم و وارد صحنه شویم و پشت سر رهبر شجاع و آرمانگرا و حکیم انقلاب حرکت کنیم تا به پیشرفت و عدالت برسیم.

وی افزود: کل شهرستان دلفان می تواند تبدیل به واحد تولیدی شود. چرا اجازه دهیم حبوبات دلفان را از شما ارزان بخرند و گران به دست مصرف کننده برسانند؛ این به ضرر دلفان و به ضرر کل ایران است. زنجیره ارزش صنعت و کشاورزی باید در دلفان ایجاد شود. اگر تولید در این مناطق مکانیزه شود و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در دلفان تاسیس شود، استان و کشور پیشرفت می کند. جوانان این استان باید در عرصه اقتصاد و سیاست، در جایگاه های تخصصی قرار بگیرند و تحول را در زندگی مردم رقم بزنند.

دکتر رضایی گفت: مطمئن باشید که راهکارهایی برای رفع مشکلات وجود دارد. به امید خدا با مشارکت آحاد مردم، یک دولت قوی، کارآمد، مسئولیت پذیر و پاسخگو روی کار بیاید و روزی برسد که محصولات غذایی تولید شده در دلفان در سراسر ایران و منطقه شناخته شود.
ارسال نظر