سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نمازجمعه میبد؛
کد خبر: ۴۴۸۴|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلّی شهرستان میبد یزد، گفت: نباید تضعیف تولید ایرانی و اقتصاد ملی را تحمل کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه در مصلّی شهرستان میبد یزد، گفت: نباید تضعیف تولید ایرانی و اقتصاد ملی را تحمل کنیم.
به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی، ظهر جمعه 22 اسفندماه 99 در جمع آئین عبادی سیاسی نمازجمعه شهرستان میبد در مصلّی این شهر، به سخنرانی پرداخت و با تبریک عید مبعث گفت: امیدوارم ثمره این بعثت عظیم روز به روز در تمام عالم گسترده تر شود و هرچه زودتر شاهد ظهور فرزند برومند نبی مکرّم اسلام، بت شکن عصر حاضر، حضرت مهدی (عج) باشیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حقیقت این است که بعثت با بت شکنی آغاز شد. مشرکین حل مشکلات خودشان را از بت ها طلب می کردند. رسول اکرم (ص) آمدند و این نگاه را تغییر دادند و تاکید فرمودند که آنکس که عالم را خلق کرده، جهان را مدیریت می کند. یکی از معانی توحید همین است که خالق هستی، حکمران آن نیز است و به اعتقاد صحیح مردم ما، هیچ برگی از درخت نمی افتد، مگر با اذن پروردگار متعال.
وی افزود: این دیدگاه در چند قرن اخیر، توسط اندیشه های غربی، کمرنگ شده بود و یک بت شکنی می خواست که افکار و نگاه ها را به سمت بعثت عظیم هدایت کند. امام راحل (ره) بت شکنی را شروع کردند. بت های جدید، جَمادات نبودند، آمریکا و انگلیس بودند که مردم جهان تصور می کردند اگر بخواهند مشکلاتشان حل شود، باید به بت بزرگ آمریکا و انگلیس مراجعه کنند.
دکتر رضایی گفت: امام راحل (ره) اثبات کردند که آمریکا شیطان بزرگ است. طبق فرموده امام خمینی (ره) آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر دو بدتر است. امام (ره) این فریاد نبوی را با پشتوانه مردم سر داد و دشمنان در مقابل مبارزه اعتقادی امام (ره) و ملت ایران، گزینه تحمیل جنگ نظامی را درپیش گرفتند. صدام با حمایت سی کشور به ایران حمله کرد و ملت عزیز ایران با اهدای بهترین فرزندانش، جلوی این جنگ ایستاد و فرزندان برومند ایران اسلامی کاری کردند که برای اولین بار در دویست سال اخیر وارد یک جنگ شدیم بدون اینکه یک وجب از خاک سرزمین هایش را بدهیم. حالا جبهه بزرگ نبرد اقتصادی را در زمان امام ِ حیّ ما، حضرت امام خامنه ای آغاز کرده اند و مانند دوران جنگ تحمیلی که می خواستند از ضعف نظامی ما استفاده کنند، این بار دشمنان می خواهند از ضعف های اقتصادی کشور ما بهره برداری کنند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با این قانون بودجه 1400 که توسط دولت و مجلس تصویب شده، اگر اصلاحات لازم صورت نگیرد، باز هم شاهد گرانی خواهیم بود. دشمن روی جنگ دلار با ریال حساب باز کرده است. دشمن روی محاصره کردن تجارت ما، کم توان کردن اقتصاد ما و تضعیف تولید ملی کشور ما حساب باز کرده است. درست مانند رویایی که ارتش صدام در حمله نظامی به ایران داشت. راه حل، همان راهکار «مایوس کردن آنها» است و باید صنعت ایران، کشاورزی، خدمات و فنآوری ایران با جهش های بزرگ، پشتوانه پول ملی و ریال ایران بشوند تا رونق به تولیدات ملّی و برکت به سفره های مردم برگردد.
دکتر رضایی ادامه داد: البته با این روندی که اقتصاد کشور اداره می شود، ممکن است دشمنان به آرزوهای شوم خود برسند. باید نحوه اداره کشور را تغییر بدهیم. من از زحمات آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد و نیز زحمات نماینده محترم میبد در مجلس تشکر می کنم اما چرا فولاد میبد باید این وضعیت را داشته باشد؟ چرا کارخانه های تولید دارو، وضعیت مناسبی ندارند و راه نیافتاده اند؟ انواع این مثال ها در یزد، اردکان، میبد و شهرهای استان یزد وجود دارد. من فعال نشدن کارخانجات شما را مشکوک ارزیابی می کنم و ان شا الله پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات رفع شود. نباید حمله به تولید ایرانی و اقتصاد ملی را تحمل کرد. 
رضایی با اشاره به مطالبه جمعی از نخبگان و مسئولان استان یزد گفت: در مورد تصویب منطقه ویژه در استان یزد هم مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی مشکلات و روشن شدن گره های این موضوع است.
استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: تحریم ها جز با تولید جهادی خنثی نخواهد شد. لازمه این کار، تفکر بومی، خلاقیت علمی و روحیه جهادی در مدیریت اقتصادی کشور است. از آیت الله اعرافی و دوستان مسئول در میبد برای طرح ریزی مدل خوبی از همکاریهای علمی قدردانی می کنم. اقتصاد استان ها و مناطق مختلف کشور، نباید در تصمیمات جزئی و مجوزهای خُرد منتظر تهران باشد و در صورتی که یک رقابت اقتصادی استانی شکل بگیرد، اقتصاد ملی ما شکوفا خواهد شد.
پیش از سخنان دکتر رضایی، آیت الله اعرافی، امام جمعه شهرستان میبد و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، با خیرمقدم گویی به دکتر رضایی گفت: برای دکتر رضایی آرزوی توفیق داریم. ایشان از نمادهای سپاه در عرصه دفاع بودند و در سنگرهای متعدد ایفای نقش کرده اند.

ارسال نظر