دکتر رضایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:
کد خبر: ۴۴۸۶|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: کشور اکنون با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است. بررسیها نشان می دهد اقتصاد، امنیت و انتقال بین نسلی از چالش‌های مهم و جدی دولت بعدی به شمار می رود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: کشور اکنون با مشکلات پیچیده‌ای مواجه است. بررسیها نشان می دهد اقتصاد، امنیت و انتقال بین نسلی از چالش‌های مهم و جدی دولت بعدی به شمار می رود.

دولت آینده باید به اقتصاد و امنیت و انتقال بین نسلی توجه کند

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی در دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: در دولت آینده بحث تحریم‌ها و تبعات آن جدی‌تر می‌شود بنابراین اقتصاد یکی از چالش‌های مهم و جدی دولت بعدی به شمار می رود.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) همچنین با اشاره به برخی اتفاقاتی که در منطقه در حال وقوع است، افزود: امنیت نیز یکی از مسائلی است که دولت آینده باید برای تامین و ارتقا آن اهتمام جدی داشته باشد.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته فرصتی برای انتقال بین نسلی نداشتیم، عنوان کرد: بین نسل اول انقلاب و نسل امروز، سه نسل فاصله افتاده و امروز در زمینه انتقال بین نسلی مشکلات جدی وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بر این اساس می توان گفت که دولت آینده در زمینه اقتصاد، امنیت و انتقال بین نسلی با مشکلات جدی مواجه خواهد بود، بنابراین هم کابینه و هم نفرات و هم برنامه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ضرورت تحول در مدیریت کشور تاکید کرد: باید مانند دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی وجود داشته باشد تا بتوانیم کشور را از گردنه سخت پیش رو عبور دهیم.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام  به مخضر رهبر معظم انقلاب پیشنهاد پس از تکمیل و تصویب توسط مقام معظم رهبری، ا سوی معظم له به هر سه قوه ابلاغ شده اند اما متاسفانه هنوز شاهد اجرای آن در جامعه نیستیم که ان شا الله نظارت‌های مجمع تشخیص، اجرایی شدن سیاست های کلی را تسریع خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کار دولت آینده سخت است، گفت: دولت آینده در صورتی موفق خواهد بود که مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی اصولی داشته باشد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی که کشور اکنون با آن دست به گریبان است، اظهار داشت: نمی‌توان بدون برنامه درست، اصولی و کارشناسی شده کشور را اداره کرد بنابر این دولت آینده باید مدیریت جدی و جهادی و برنامه‌ریزی درست، دقیق و قابل اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزش کشور باید متحول شود تا بتوانیم برای آینده مدیران دلسوز، شجاع و خلاق تربیت کنیم، افزود: غربی‌ها سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند و این امر سبب شده حاصل سیستم آموزشی ما، افراد بیکار در جامعه باشد.

ناصری عنوان کرد: جوانان ما مستعد و باهوش هستند اما به خاطر سبک آموزش‌ها، افراد خلاقی بار نیامده‌اند از این رو به جای اینکه کارآفرین باشد، پس از سال‌ها تحصیل بیکار می‌مانند.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر می‌خواهیم برای نسل آینده کاری کنیم باید دست به اقدامات زیربنایی و عمیق بزنیم و نسلی دین باور و خلاق تربیت کنیم که این مهم با تحول در سیستم آموزشی تحقق می‌پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات استان یزد گفت: یزد هم اکنون بالغ بر 120 هزار مهاجر تبعه خارجی دارد. این مهاجرت‌ها ساختار فرهنگی یزد را دستخوش تغییر کرده و به ویژه در زمینه مهاجرت اتباع خارجی، نگرانی‌های جدی به ویژه از لحاظ جمعیت ایجاد کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه ما موافق توسعه گردشگری هستیم، افزود: اما گردشگری نباید در ساختار فرهنگی یزد اشکال ایجاد کند بلکه باید شرایط به نحوی فراهم شود که یزدی‌ها فرهنگ اصیل خود را به سراسر دنیا معرفی کنند.
ارسال نظر