در گفتگوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با سیمای یزد مطرح شد؛
کد خبر: ۴۴۸۸|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظم در گفتگو با سیمای یزد گفت: استان یزد، دارالمومنین، دارالعلم و دارالمجاهدین و سرزمین قنات و قنوت و قناعت است. اگر در جامعه ای اقتصاد و فناوری و اخلاق کنار هم جمع شود، سعادت نصیب مردم می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظم در گفتگو با سیمای یزد گفت: استان یزد، دارالمومنین، دارالعلم و دارالمجاهدین و سرزمین قنات و قنوت و قناعت است. این سه ویژگی، شخصیت مردم یزد را به خوبی نشان می دهد. اگر در جامعه ای اقتصاد و فناوری و اخلاق کنار هم جمع شود، سعادت نصیب مردم می شود.

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه ۲۳ اسفندماه در گفتگو با برنامه زنده «زندگی سلام» در سیمای استانی یزد، گفت: صحبتم را با خاطره ای از تیپ ۱۸ الغدیر آغاز می کنم. در سالهای اول جنگ، رزمندگان استان یزد در تیپ و لشکرهای استان های دیگر فعالیت می کردند. در مقطعی همراه با لشکر هشت نجف اصفهان و برادر عزیزم شهید احمد کاظمی به جبهه می رفتند. سال ۱۳۶۲ مرحوم آیت الله خاتمی با جمعی از دوستان از استان یزد به جبهه آمدند و از من خواستند که تیپ مخصوص به خود را داشته باشند. من به ایشان گفتم ممکن است در یک عملیات تعداد شهدای تیپ یزد زیاد باشد و این اتفاق روی روحیه مردم تاثیر بگذارد اما آنها درخواست خود را باز هم مطرح کردند و گفتند ما کمتر از اصفهان و تهران نیستیم و می توانیم تیپ مستقل داشته باشیم و ثابت می کنیم. گفتم پس اجازه بدهید بررسی کنیم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: با فرماندهان نشستیم و مرور کردیم که رزمندگان یزد کجا بوده اند و چند فرمانده دارند و به این نتیجه رسیدیم که استان یزد می تواند تیپ داشته باشد و تیپ ۱۸ الغدیر از عملیات خیبر تا پایان جنگ این را اثبات کرد که استان یزد هم دارالعباده است، هم دارالعلم است و هم دارالمجاهدین است.
 
دکتر رضایی با تجلیل از نقش مردم یزد در فراز و نشیب های انقلاب گفت: دهم فروردین که کنگره شهدای یزد برگزار خواهد شد، سالروز قیام مردم یزد در اوائل نهضت است. رزمندگان یزدی ایثارگرانه جنگیدند و فداکاری های بزرگی را از خود نشان دادند و اثبات کردند اینجا دارالمجاهدین هم هست. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت امام(ره) یک جمله تاریخی دارند که «شهدا شمع محفل بشریت هستند». این عبارت، عجیب و بسیار با مفهوم است. کنگره یزد می تواند از بسیاری از همایش های دیگر برتر باشد و برکات زیادی را به زندگی مردم ببخشد. 

دکتر رضایی به خاطره ای از تیپ الغدیر یزد اشاره کرد و گفت: در عملیات خیبر که برادرمان سردار میرحسینی مسئول بود، رزمندگان  در طلائیه گیر کرده بودند و اگر این راه باز نمی شد، بسیاری از دستاوردهای خیبر را از دست می دادیم. باید یک تیپ چابک پنج گُردانی را آنجا مستقر و مسئول می کردیم تا دشمن فشارش را از جزایر شمالی و جنوبی کم کند. طلائیه متر به مترش گلوله و آتش بود. کار بسیاری سختی بود. اگر موفق می شدند می توانستند راه جزیره جنوبی به سمت بصره را هم باز کنند. دشمن مرتب آتش می ریخت. در آنجا لشکر ۱۴ امام حسین(ع) تیپ ۳۳ المهدی(عج) بودند. چندین لشکر داشتند آنجا مقاومت می کردند. رزمندگان تیپ الغدیر یزد رفتند و حماسه آفریدند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره شهدای استان یزد، گفت: به سهم خودم از برگزار کنندگان کنگره شهدای استان یزد، خانواده شهدا، مردم و پاسداران به خاطر برنامه های خوب فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به محرومین تشکر می کنم و این برنامه ها که مردم و نیروهای مسلح انجام داده اند افتخارآمیز است. دیدار با ۴ هزار خانواده شهید. ارسال ۴۰ هزار بسته کمک حمایتی و تقدیم ۴۰۰ جهیزیه برای تشکیل ۴۰۰ خانواده و ساخت ۴۰۰۰ مترمربع نمازخانه، چاپ کتب ارزشمند و حمایت از ۴۰۰۰ بیمار خاص و کاشت ۴۰۰۰ نهال به یاد شهدای استان یزد، جای تقدیر و تشکر دارد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرهنگ سازی و تمدن مردم استان یزد گفت: شعار قنات و قنوت و قناعت، عنوان خوبی برای مردم با فرهنگ یزد است. قنات یعنی فناوری مدرن زمان خود، مانند اکنون که فناوری 5G و کامپیوترهای کوانتومی و اینترنت اشیاء، فناوری روز جهان حساب می شود، زمانی استان یزد منشاء فناوری بوده و هنوز هم می تواند باشد. قنوت تواضع مردم یزد را می رساند و قناعت نماد اقتصاد مردمان یزد است. این سه ویژگی، شخصیت مردم یزد را به خوبی نشان می دهد. اگر در جامعه ای اقتصاد، فناوری و اخلاق کنار هم جمع شود، سعادت نصیب مردم می شود. جامعه نیازمند پیشرفت همزمان در اقتصاد، فناوری و اخلاق است.

وی افزود: معنا و عمق زندگی، جمع آوری قلب ها و به دست آوردن دل دیگران و نشاط و شادابی در کنار معنویت است. هم دارایی و اقتصاد مهم است و هم زندگی معنوی و همراهی با مردم. ما باید دو نوع زندگی مادی و معنوی را دنبال کنیم. این دو روی زندگی ماست.

دکتر رضایی گفت: برخی زندگی مادی پر باری دارند اما خالی از نشاط و شادابی هستند، برعکس این موضوع، ممکن است برخی از لحاظ روحی و معنوی سطح خوبی داشته باشند اما در زندگی فشار و سختی داشته باشند. امیدواریم که این دو برای مردم ما حاصل شود. امروز حقیقتا در موضوع مشکلات مردم در زندگی، شرمنده ام. تقاضای من از دولتمردان توجه به مردم است، اکنون که دشمن ما را در محاصره اقتصادی قرار داده است، دولتمردان دیگر دست از اختلاف و مشاجرات با یکدیگر بردارند. مجلس و دولت و قوه قضاییه باید دست به دست هم بدهند و جلوی رشد قیمت ها را بگیرند. درخواست من از ملت عزیزمان این است که مردم هم اگر تمکن دارند، در این شرایط به یاری مردم بروند و نهضت «مردم یاری» را دست به دست هم، تقویت کنند. یکی از آرمان های انقلاب اسلامی، بهبود معیشت مردم و ساختن زندگی خوب از نظر مادی و معنوی بوده است و این طور نباشد که نفوذی ها و رانتخوارها زندگی را بر مردم سخت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از مهمان نواز مردم یزد قدردانی می کنم. آمده بودیم ضمن عرض خداقوت به برگزارکنندگان کنگره چهار هزار شهید استان یزد، پیرامون تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه با نخبگان و خبرگان استان دیدارهای حضوری داشته باشیم و نظرات آنها را دریافت کنیم و امیدوارم بتوانم به سهم خودم قدردان محبت های مردم یزد باشم.
ارسال نظر