دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد توحید بوشهر؛
کد خبر: ۴۴۹۸|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
دکتر محسن رضایی در مسجد توحید بوشهر گفت: کشور ما چیزی برای ایجاد تحول در فرهنگ و اقتصاد کم ندارد؛ کافی است یکی شویم و با دانش علمی و همت جانانه، در صحنه ها حاضر شویم و در اقتصاد به پیش برویم.
دکتر محسن رضایی در مسجد توحید بوشهر گفت: کشور ما چیزی برای ایجاد تحول در فرهنگ و اقتصاد کم ندارد؛ کافی است یکی شویم و با دانش علمی و همت جانانه، در صحنه ها حاضر شویم و در اقتصاد به پیش برویم.

کشورمان چیزی برای ایجاد تحول در فرهنگ و اقتصاد کم ندارد
( تصویر: دکتر رضایی در مسجد توحید بوشهر، اسفند 99 )

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب 27 اسفندماه 99 در مسجد توحید بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: میلاد فرخنده امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام را به شما تبریک عرض می کنم و خوشحالم در چنین روزی - روز پاسدار - در مسجد تاریخ ساز توحید که در همه صحنه های دفاع مقدس نقش آفرینی داشت، هستم؛ از مسجد توحید بوشهر، صدها رزمنده به جبهه ها اعزام شد و در دوران دفاع مقدس هم یکی دو بار در این مسجد حاضر شده بودم.

دکتر رضایی گفت: امام حسین(ع)، هم از سلاله پیامبر(ص) است، هم با تمام وجودش مکتب پیامبر (ص) را عملی کرد؛ امام حسین (ع) یک اندیشه الهی و یک حقیقت درخشان است. من و شما افتخار می کنیم که سرباز مکتب امام حسین(ع) هستیم. مفهوم «ثارالله» موضوع شگفتی است که فقط بخش اندکی از عمق آن آشکار شده است. عظمت جهاد ملت ایران و اقتدار سپاه، قطره ای از دریای مفهوم الهی «ثارالله» است. انقلاب ما در مسیر امام حسین(ع) است و ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا الان دشمنان ملت ایران درصدد این هستند که یا انقلاب ما را متوقف کنند یا کاری کنند که ما حسینی نباشیم. انواع موانع را برای انقلاب طراحی کردند و آخرین حربه آنها، تحمیل یک جنگ اقتصادی است. 

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: ما اگر امروز اقتدار دفاعی داریم، اگر قاسم سلیمانی ها داریم، این دستاوردها از دل دفاع جانانه ملت ایران در جنگ تحمیلی به دست آمده است. نه تنها شکست نخوردیم بلکه از دل آن تهدیدها، قدرت دفاعی تولید کردیم و اقتدار صنایع دفاعی و نیروهای مسلح را به اوج رساندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه دولتمردان ما بجای اینکه بیایند و از این تهدیدهای ناشی از جنگ تحمیلی اقتصادی، فرصتهایی برای رشد توانایی های درونی کشور بسازند، گاهی با عملکرد ضعیف اجرایی خود، فشارها را بر مردم بیشتر می کنند. برخی مسئولان در دولت، به جای اینکه از فرصت تحریمها و جنگ تحمیلی اقتصادی استفاده کنند و شیر نفت را بر روی بودجه دولت ببندند و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند، متاسفانه طوری رفتار می کنند که مردم می گویند نکند رفتار برخی مدیران ما با رفتار خارجی ها در فشار آوردن به معیشت مردم، همسو و هماهنگ باشد. در این شرایط که راه تجارت ما را بسته اند و پول های نفت ما را برنمی گردانند، مدیران کشور نباید خنده های بیخیالی سر دهند. مدیران کشور باید از محاصره اقتصادی، فرصت خلق کنند و صنعت و کشاورزی را شکوفا کنند.

دکتر رضایی گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران در مدیریت تهدیدها و فرصتها، یک فناوری چند مرحله ای مخصوص خود را پیدا کرده است. مرحله اول، ایستادگی است. مرحله دوم، تولید فرصت است. مرحله سوم، بهره برداری کردن از فرصت ها به وسیله ابتکار و بسیج نیروها و تبدیل کردن آن به اقتدار و تولید است. الان ملت ایران فشار زیادی را تحمل کرده است و جانانه مقاومت و ایستادگی کرده است و یک فرصت تاریخی را ایجاد کرده است ولی مدیران کشور نخواستند یا نتوانستند این فرصت بزرگ را که ملت عزیز ایران با پیروی از ولایت خلق کردند، بهره برداری کنند. اگر مدیران کشور قدر این فرصت تاریخی که ملت ایران ایجاد کردند را می دانستند، با سیاست و تدبیر و اقدام، تحریم ها را کنار می زدیم یا خنثی می کردیم.

رضایی گفت: رانتخواران، نفوذی ها و منحرفین داخلی به همراه آمریکا، می خواهند جبهه بزرگ نبرد اقتصادی را به سمت و سوی دلخواه خود بکشانند و این جنگ تحمیلی اقتصادی را به شرکت نکردن مردم در انتخابات، سوق بدهند. از سه چهار ماه پیش، بسیاری از دلسوزان به دولت می گفتند که مساله اقلام مصرفی و معیشتی مردم مثل مرغ و روغن و نان را حل کنید تا به بحران تبدیل نشود. اختلاف بین وزارتخانه ها را حل کنید و نگذارید بازار شب عید دچار مشکل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فساد و تبعیض ربطی به تحریمها ندارد و گاهی انسان احساس می کند عده ای عمداً می خواهند بین جوانان با دین فاصله ایجاد کنند و مردم را از حل مسائل ناامید کنند. ما وظیفه داریم که در مقابل این توطئه، ایستادگی کنیم و زندگی هموطنان مان را نجات دهیم. دولت فعلی، سه چهار ماه وقت دارد و اگر بخواهد می تواند در این مدت هم کارهای مفیدی انجام دهد. نیروهای انقلابی هم می توانند کمک کنند؛ از کمک های مؤمنانه بسیجیان و نیروهای مسلح و نیکوکاران تا اقدامات دیگر.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: باید به آینده امیدوار بود. در همین استان بوشهر، نباید مشکل آب آشامیدنی باشد. باید راه آهن شیراز به این شهر برسد و تجارت مردم رونق پیدا کند. باید سهمی از تولید ثروت در این استان، صرف آبادانی بوشهر شود. چرا بخش اعظمی از سپرده های بانکی مردم بوشهر راهی تهران می شود؟ می توانیم با مدیریت انقلابی، مسئولیت پذیر و پاسخگو، تحول مثبت در امور اجرایی کشور ایجاد کنیم. تکنولوژی موشک ها و پهپادهای ما پیشرفته تر از تکنولوژی خودرو و قطارهای ماست. باید این فرمول را در سایر بخش های مربوط به زندگی مردم پیاده کنیم. باید برگردیم به ارزش های اول انقلاب و دولت نباید سفره خود را از مردم جدا کند بلکه باید ملت و دولت بدون تبعیض و فاصله، بر سر یک سفره بنشینند. 

وی افزود: تبعیض بین استان ها، سازمان یافته نیست بلکه ناشی از بی تدبیری دولت است. تبعیض بین استانها، خلاف ارزشهای انقلاب است. دست به دست هم دهیم و این تبعیض بین استانها را با توسعه متوازن در سراسر کشور برطرف کنیم. اگر به ارزش های راستین انقلاب برگردیم و دست از این جناح بندی ها و سیاستبازی ها برداشته شود، بخش قابل توجهی از تبعیض بین استانها از بین می رود. 

دکتر رضایی گفت: پولی که الان به بازنشستگان محترم به عنوان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود، نصف سفره ده سال پیش را هم کفاف نمی دهد. کشور ما چیزی برای ایجاد تحول در فرهنگ و اقتصاد کم ندارد؛ کافی است یکی شویم و با دانش علمی و همت جانانه، در صحنه ها حاضر شویم و در اقتصاد به پیش برویم.

وی در پایان گفت: ان شاء الله با هدایت رهبر حکیم انقلاب، گام دوم انقلاب را به پیش ببریم و ایران بزرگ اقتصادی را در کنار ایران بزرگ و مقتدر سیاسی و دفاعی، به همگان معرفی کنیم.
ارسال نظر