دکتر رضایی در مازندران:
کد خبر: ۴۵۷|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روحانیت باید با تمام ظرفیت و قدرت در صحنه باشد وگرنه کشور روی پیشرفت را نمی‌ببیند، گفت: در ما ضعفی پیدا شد و دشمن از همان ضعف در حال ورود به خیمه‌ها است.
بدون روحانیت کشور روی پیشرفت را نمی‌بیند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع طلاب حوزه علمیه جعفریه شهر رستمکلا در شرق مازندران با اشاره به آیه‌ای از سوره کریمه احزاب«... و یکون الرسول علیکم شهیدا...   و لقد کان لکم فی رسول الله أسوة حسنة.» گفت: حاکمیت در پیامبری به معنای پایان رسالت و آگاهی‌بخشی و پایان الگوسازی نیست بلکه یک چیزی پایان پیدا کرده و چیز دیگری شروع شده و آن امامت است.

وی افزود: این آیه دامنه وسیعی را دنبال می‌کند و الگوپذیری و الگوگذاری را گوشزد می‌کند از اتصال و توسل به ائمه دست بر نداریم و بعد از پیامبر، آن خط را ادامه بدهیم، ما باید به ظرفیت و قابلیتی برسیم که در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زندگی، الگو باشیم.

 

 در فرهنگ و زندگی خیلی عقب هستیم

وی افزود: در برخی مسائل الگو شدیم اما در بسیاری از مسائل هنوز نتوانستیم الگو شویم، در مبارزه با ظلم و استکبار واقعاً الگو هستیم، در مردم‌سالاری، در دفاع، در امنیت الگو هستیم اما آیا توانستیم در فرهنگ و زندگی الگو باشیم، نه، خیلی عقب هستیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در بیداری اسلامی و دفاع در مقابل استکبار و صهیونیزم الگو هستیم، از فلسطین و حماس گرفته تا ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه در سراسر دنیا از ما الگو گرفته‌اند، موشک‌های ما از چند کیلومتر عبور می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین صدها کیلومتر می‌روند و عکس می‌گیرند و هیچ راداری هم آنها را نمی‌گیرد.

 

 اگر به واقعیت اعتراف نکنیم دنبال راهکار نخواهیم رفت

وی بیان داشت: ما اگر امروز به واقعیت‌های خود اعتراف نکنیم دنبال راهکار نخواهیم رفت در جامعه‌داری و کشورداری توانستیم در دنیا الگو باشیم ولی در بخش‌هایی مانند اعتیاد و طلاق و مسایل اجتماعی و اقتصاد نتوانستیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: گروه‌هایی پیدا می‌شوند که خلاف واقعیت عنوان می‌کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی برای ما چه کرد نمی‌گویند یک امنیتی در کشور است، روی پای خود می‌ایستیم.

وی افزود: یک عده هم سرشان را زیر برف می‌کنند و می‌گویند مشکل نداریم، اگر مشکل نداریم چرا در جامعه اسلامی فقیر داریم، در جامعه اسلامی که نباید فقیر داشته باشیم.

 می‌توانیم بهترین جامعه را داشته باشیم

رضایی، اذعان داشت: ایرانی که این همه منابع دارد یک فقیر هم نباید پیدا شود، چون اینجا هم اسلام است و هم منابع، در صحرای عربستان فقط اسلام بود آن همه تمدن ایجاد شد، در ایران هر دو را داریم و با این دو می‌توانیم بهترین جامعه را داشته باشیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، گفت: کسانی که می‌گویند روی حداقل‌ها حرکت کنیم هم کاری درستی نمی‌کنند، موافق نیستم، نباید خود را قانع کنیم که همین طور است دیگر، چه کنیم؛ از طرفی نباید هم درمانده شویم و بگوییم اسلام برای ما چه کرد، ولایت فقیه برای ما چه کرد.

وی افزود: تنها کشوری که در مقابل استکبار ایستاده است ایران است، من معتقدم قانع شدن به حداقل‌ها برای ما جواب نمی‌دهد، مایوس شدن هم جواب نمی‌دهد بیاییم روی زندگی معنوی مانند اخلاق و معرفت و زندگی مادی مثل شغل و درآمد کار کنیم و وباید کمک کنیم و کشور را آباد کنیم.

 

 در اقتصاد، آسیب دیدیم

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: علتی که رفتم اقتصاد خواندم همین بود، از دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تلاش کردیم در مساله اقتصاد زمین نخوریم و آسیب نبینیم اما آسیب دیدیم، در اقتصاد الگو شدیم، دشمنان آمدند دور زدند از سمت خیمه‌ها حمله کردند، یعنی تحریم اقتصادی، تحریم اقتصادی بعد از جنگ بود.

وی ادامه داد: تحلیلی که از سخنان رهبری در مسائل مذاکرات می‌توانیم داشته باشیم این است که یک مصادیقی مثل غنی‌سازی را محکم نگه داریم اما، در یک سری مسائل همکاری کنیم با اینکه ما حاضر شدیم در یک سری مسائل همکاری کنیم اما آنها همکاری نکردند و تاثیر تحریم بر زندگی مردم را دیدند.

 

 دشمن از راه خیمه‌ها وارد شده است

رضایی تصریح کرد: در ما ضعفی پیدا شد و دشمن از همان ضعف در حال ورود به خیمه‌ها است، همان طور که مبارزه با آمریکا مهم است، اقتصاد و فرهنگ هم برای ما مهم است، باید در هر دو سنگر باشیم و ایستادگی کنیم و جدی بگیریم.

وی افزود: یک جهاد اقتصادی ـ فرهنگی باید داشته باشیم و فرمول آن هم از دل انقلاب و جنگ به دست آمده است، ما باید با دست‌ فرمانِ خودمان به جلو برویم، سه تا دولت هم خیلی زحمت کشیدند.

 کم‌توجهی به روحانیت خط قرمز من است

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد؛ دو ویژگیِ ارزش‌های الهی و مردمی‌ کردن را سرلوحه کار خود قرار بدهیم، روحانیت در این صحنه می‌تواند مثل دوران انقلاب و جنگ خیلی اهمیت داشته باشد، روحانیت باید با تمام ظرفیت و قدرت در صحنه باشد وگرنه کشور روی پیشرفت را نمی‌‌ببیند، لذا روحانیت نقش مهمی در دولت خواهد داشت و کم‌توجهی و بی‌توجهی به روحانیت، خط قرمز من است.

ارسال نظر