کد خبر: ۴۶۶|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت‌های گذشته را پول خرج‌کن نامید و گفت: دولت‌های گذشته صرفاً مصرف‌کننده ثروت‌های کشور بودند.
دولت‌های گذشته صرفاً مصرف‌کننده ثروت‌های کشور بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی که با همت جامعه اسلامی دانشجویی دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه اکنون وارد عصر جدیدی از ایران اسلامی شده‌ایم، اظهار کرد: نباید در گذشته و شرایط غیر واقعی ماند و خود را محصور کرد که از عصر جدید عقب می‌مانیم.

* وضعیت تولید ثروت و فرهنگ در کشور مخدوش است

وی با اشاره به اینکه ویژگی عصر گذشته سیاسی و امنیتی بودن بود، گفت: ویژگی عصر جدید اجتماعی و فرهنگی است. عصر جدید نباید در تقابل با عصر گذشته باشد و همچنین نباید در عصر گذشته ماند و باید اجازه داد عصر جدید شکل گیرد.

رضایی زندگی در عصر کنونی را نیازمند تولید ثروت و فرهنگ دانست و بیان کرد: وضعیت تولید ثروت و فرهنگ در کشور مخدوش است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور طبق اقتصاد دولتی است، گفت: وضعیت تولید فرهنگ در کشور چندان مناسب نیست و شورای عالی انقلاب فرهنگی موفقیت‌های چندانی نیز در تحول فرهنگی جامعه نداشته است.

* کشور نیازمند نوسازی اجتماعی و سیاسی است

وی ایران اسلامی را دارای ظرفیت‌های بسیار فرهنگی دانست و تصریح کرد: دنیا باید در عرصه فرهنگی از ما الگو بگیرد اما اکنون این روال برعکس شده است.

رضایی کشور را نیازمند نوسازی اجتماعی و سیاسی دانست، افزود: در مرحله نخست باید دولت و سپس اقتصاد و فرهنگ نوسازی شوند. گفتمان نوسازی می‌تواند کشور را از شرایط موجود خارج کند.

* فدرالیسم اقتصادی راه نوسازی اقتصاد کشور است

این مسئول با بیان اینکه تاکنون تمام دولت‌ها دلسوز بوده‌اند، بیان کرد: هر دولتی که می‌آید از دولت قبلی به شدت انتقاد می‌کند و حریم‌های اخلاقی را رعایت نمی‌کند.

وی فدرالیسم اقتصادی را راه نوسازی اساسی اقتصاد در دولت آینده خواند و تصریح کرد: دولت نباید به طور مستقیم وارد عرصه فرهنگی و اقتصادی شود.

رضایی افزود: رفتار دولتمردان باید در چارچوب عصر کنونی جامعه باشد و به همه چیز نباید با دید امنیتی و سیاسی نگاه کرد و نگاه فرهنگی و اجتماعی باید در جامعه جایگزین شود.

وی اقتصاد کشور را بدون تولید ثروت واقعی عنوان کرد و گفت: اقتصاد ایران نیازمند نوسازی است.

* دولت‌های هاشمی تکنوکرات، خاتمی لیبرال و احمدی‌نژاد سوسیالیست بودند

وی با اشاره به تفکرات سه رئیس جمهور گذشته، تصریح کرد: دولت هاشمی دارای تفکرات تکنوکرات، دولت خاتمی دارای تفکرات لیبرالیستی و دولت احمدی‌نژاد از اقتصاد سوسیالیستی پیروی می‌کردند.

رضایی دولت‌های گذشته را پول خرج‌کن نامید و گفت: دولت‌های گذشته صرفاً مصرف‌کننده ثروت‌های کشور بودند.

وی به ایجاد زیرساخت‌های بسیار در کشور اشاره کرد و یادآور شد: کشور نیازمند اقدام‌های بسیاری است.

ارسال نظر