کد خبر: ۴۶۹۱|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن ابراز تاسف و تسلیت به حادثه دیدگان ریزش ساختمان (متروپل) در شهرستان آبادان گفت: به استاندار خوزستان دستور دادم در صحنه حادثه حاضر و با خاطیان برخورد جدی شود.

رضایی خواستار برخورد جدی با خاطیان حادثه آبادان شد

محسن رضایی دوشنبه در جریان سفر خود به خوزستان در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: امروز کشور ما تحمل این بی انضباطی و سهل انگاری ها را ندارد،حادثه بسیار تلخی است و جای تاسف است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح های خوب اگر اجرای خوب نداشته باشند آثار معکوس خواهد داشت، اظهار داشت: امروز کشور نیاز به اقدامات اساسی دارد و برای اینکه این اصلاحات آثار خوبی برای مردم داشته باشد بخش عظیمی از آن بر عهده استان ها است و باید این اصلاحات را به بهترین شکل انجام داد.

رضایی اظهار داشت: زنگ خطر آینده امنیت غذایی در دنیا به صدا در آمده است و اغلب کشورها بیش از ذخایر سالانه خود کالا انبار کرده اند این اتفاق در کشور نیز باید بیفتد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: پارسال ۱۲ میلیارد دلار برای خرید کالای اساسی هزینه شد و امسال این رقم به ۲۱ میلیارد دلار می رسد، برای کاهش هزینه واردات باید بر افزایش تولید داخلی تکیه کرد.

رضایی ادامه داد: قرار است استاندار طرحی به تهران بدهد تا چگونه تولید محصولات کشاورزی در استان به سه برابر برسد، برای اجرای این طرح باید مصارف آب در برخی موارد حذف شود.

وی با بیان اینکه در ایران خوزستان پیشتاز در کشاورزی است افزود: از اهداف دولت بالا بردن امنیت غذایی است و خوزستان در تولید مواد غذایی بسیار اثر گذار است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارز ترجیحی یک‌تصمیم اشتباه بود که بیشتر باعث رانت و قاچاق در کشور شد، ادامه داد: بعد از مردمی سازی یارانه ها افزایش قیمت ها نباید از درصدهای تعیین شده فراتر رود، برخی احتکار می کنند و باعث آسیب بر مردم و بازار شدند.

رضایی افزود: برخی اقلام مثل نان سنتی و بنزین هیچگونه افزایش قیمتی نخواهند داشت، مسئولان در تثبیت قیمت ها باید تلاش کنند.

وی اظهار داشت: به تولیدکنندگان مرغ قرار است تسهیلات با سود ۱۰ درصد پرداخت شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به موضوع مهاجرت مردم از خوزستان افزود: زندگی مردم در خوزستان با شرایط آب وهوایی سخت نیاز به امتیازاتی دارد که از دستگاه های مربوطه در استان خواستارم به معاونت اقتصادی کشور پیشنهاداتی برای ماندگاری مردم در استان ارائه دهند تا عملیاتی شود.

امروز بر اثر ریزش ساختمانی در آبادان بر اساس اعلام اورژانس خوزستان پنج نفر کشته و ۲۵ نفر مصدوم شدند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز دوشنبه در سفری یکروزه برای بازدید از موجودی کالای اساسی در بندر امام (ره) و حضور در جلسات اقتصادی وارد خوزستان شد.

وی همچنین از فروشگاه زنجیره ای در اهواز برای بررسی موجودی کالا بازدید کرد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر