کد خبر: ۴۷۷۹|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
دکتر محسن رضایی در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، رئیس جمهور را همراهی می کند. رئیس جمهور در سفر به خوزستان علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت؛ پروژه‌‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری می‌رساند.

رییس جمهور و هیأت همراه در بدو ورود به استان خوزستان به زیارت حرم مطهر امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع) نائل شدند.

همراهی دکتر محسن رضایی با رییس جمهور در سفر به خوزستان

در اولین برنامه این سفر جشن احیای 160 واحد راکد صنعتی و تولیدی خوزستان در دزفول برگزار شد. این 160 واحد احیا شده در خلال طرح احیای 4200 طرح راکد صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشته اند.

برنامه بعدی بهره برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بود. این نیروگاه سیکل‌ترکیبی دارای یک واحد گازی به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 144 مگاواتی است. حجم سرمایه‌گذاری این دو واحد نیروگاهی کلاس F نزدیک به 237 میلیون یورو با هدایت شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی بوده و حجم سرمایه‌گذاری واحد گازی این نیروگاه نیز 142میلیون یورو برآورد شده است. از جمله اهداف ساخت این نیروگاه می‌توان به تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، صرفه‌جویی سوخت مصرفی به ازای هر کیلووات‌ ساعت انرژی تولیدی، انتقال دانش فنی و داخلی‌سازی تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی با راندمان بالا اشاره کرد.

همراهی دکتر محسن رضایی با رییس جمهور در سفر به خوزستان

همچنین با حضور رئیس جمهور 26 پروژه انتقال و پست توزیع برق در استان خوزستان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل 2389 مگاولت آمپر پست انتقال برق، 128 کیلومتر مدار خطوط انتقال برق، 25 مگاوات نیروگاه DG و 4,8 مگاوات بانک خازنی است که با سرمایه‌گذاری حدود 8000 میلیارد تومان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

 در ادامه برنامه های این سفر 70 کیلومتر از پروژه ریلی دو خطه سازی محور اهواز-اندیمشک حد فاصله ایستگاه شوش تا بامدژ افتتاح شد.
این پروژه ریلی با اعتباری به ارزش 4 هزار میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

همراهی دکتر محسن رضایی با رییس جمهور در سفر به خوزستان

همچنین عملیات آبرسانی به 174 روستای استان خوزستان در قالب طرح جهاد آبرسانی با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد. تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین 25 هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز هم با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. همچنین با حضور رئیس جمهور طرح تامین و انتقال آب به 600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی که موجب افزایش عملکرد و رونق محصولات کشت محصولات کشاورزی و‌اشتغال پایدار در منطقه می‌شود، مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز به منظور ارتقای کمیت و کیفیت تامین آب شرب مردم منطقه شیبان با دستور دکتر رئیسی افتتاح شد.

همراهی دکتر محسن رضایی با رییس جمهور در سفر به خوزستان

ارسال نظر