معاون اقتصادی رییس جمهور
کد خبر: ۴۷۸۵|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت:« فیلم سینمایی«غریب» چهره واقعی شهید محمد بروجردی و همچنین جنایات علیه ملت قهرمان کرد را به خوبی نشان داد.»

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از تماشای «غریب» آن را اثری خوب دانست و از سازندگان این اثر سینمایی تشکر کرد. او درباره این فیلم گفت:« از موسسه اوج که با ساخت «غریب» توانست مقطعی از زندگی شهید بروجردی و چهره واقعی ایشان و همچنین جنایات علیه ملت قهرمان کرد را به خوبی ترسیم کند، تشکر می‌کنم.»

دکتر محسن رضایی افزود: « البته شهید بروجردی قبل از مقطعی که در فیلم نشان داده شد، زحمات بسیار زیادی کشیدند. ایشان بعد از این مقطع نیز برای دفاع از مرزهای بین المللی ایران در مقابل تجاوز ارتش عراق زحمات فوق العاده‌ای کشیدند.»

وی درباره ویژگی های خاص شهید بروجردی، بیان کرد: « من از زمان پیروزی انقلاب تا لحظات شهادت، از نزدیک همراه ایشان بودم. شهید بروجردی قلب رئوفی داشت و در عین حال که فردی شجاع، مبتکر و خلاق بود؛ نسبت به دشمنان هیچ مماشاتی نمی‌کرد. با این حال نسبت به مردم و حتی نسبت به خود فریب خوردگان و کسانی که تا یک لحظه قبل به سمت ایشان تیراندازی می‌کردند، با کمال رافت برخورد می‌کرد.»

معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به سکانسی از فیلم که شهید بروجردی در زندان با متهمان صحبت می کند، افزود:« برخی از زندانی‌ها قرار بود اعدام شوند؛ چون تعدادی زیادی از مردم را کشته بودند. نگاه شهید بروجردی اما این بود که شاید در آخرین لحظه تعدادی از آن ها پشیمان شوند و برگردند. او نسبت به این امرِ احساس مسئولیت داشت و حس مسئولیت ایشان نسبت به مردم و جامعه بسیار فوق العاده بود .»

دکتر محسن رضایی در پایان بیان کرد:« امیدوارم همچنان تاریخ بزرگ ملت ما بروجردی های بیشتری را تربیت کند و هیچ وقت این خاک و وطن، خالی از امثال ایشان نباشد.»

فیلم سینمایی «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا مقطعی از فرماندهی شهید محمد بروجردی پیش از آغاز جنگ تحمیلی را روایت می کند. او با منش و شیوه خاص مدیریتی خود توانست آرامش را در غرب کشور حکمفرما سازد.

تعداد بازدید : 40
ارسال نظر