کد خبر: ۴۸۶|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز نوبت سیاسیون و جناح‌ها است که به کمک مردم بیایند تا فضای سیاسی کشور را تبدیل به حماسه کنند، دیروز ملت فداکاری کرد و الان نوبت سیاسیون و حاکمیت است.
دکتر رضایی: فقر و بیکاری کمتر از حمله آمریکا نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از  خبرگزاری تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام  عصر امروز در حسینیه حضرت رقیه(س) اسلامشهر و در جمع مردم این شهرستان ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) گفت: اگر زهرا(س) نبود، محبتی شکل نمی‌گرفت و مهری در دنیا به وجود نمی‌آید و ما مسلمانان افتخارمان این است که به بانویی علاقمندیم که در قلب مهر و محبت عالم هستی جا دارد.

وی افزود:‌ در اسلام با وجود اینکه در رابطه با زنان توصیه‌هایی نسبت به حجاب و حفظ ارزشها شده است، ولی بعضی به غلط تصور کردند که اسلام به زن نظر مثبتی ندارد. اسلام به زن محدودیت قائل است. چنین چیزی برخلاف واقعیت است.

رضایی همچنین به نگاه اسلام به خانواده پرداخت و اظهار داشت: ما می‌توانیم خانواده خود را ابراهیمی کنیم. شما می‌توانید خانه خود را تبدیل به خانه خدا کنید.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: ما در انقلاب اسلامی دیدیم که مادران چگونه فرزندان خود را راهی کربلای ایران می‌کردند. اگر فداکاری شهدا نبود، ما امروز سرافکنده بودیم. فقط کافی بود یک استان ما را عراقی‌ها می‌گرفتند و امروز در دنیا سرافکنده می‌شدیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه امروز شرایط کشور در نهاد خانواده است که تحت فشار قرار دارد، تصریح کرد: پدر و مادری که می‌بیند جوانانشان بیکارند، چه وضعیتی دارند؟ در بعد طلاق خانواده‌ها تحت فشارند. در رابطه با اعتیاد جوانان، برخی از خانواده‌های ما اذیت می‌شوند و می‌توان گفت امروز خانواده تحت سخت‌ترین فشارها قرار دارد. ضمن آنکه قدرت پول ملی نیز کاهش پیدا کرده است. من چند هفته پیش خدمت آیت‌الله نوری همدانی بودم. ایشان می‌گفتند سال پیش در عراق هزار تومان ما را می‌گرفتند و می‌بوسیدند، اما امسال آن را پرت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور باید هر چه زودتر برطرف شود، افزود: قربانی این وضعیت فقط خانواده‌ها هستند. هیچ کس نمی‌تواند  مدعی شود که از فقر و فساد استقبال می‌کند. ما باید فقر و بیکاری را هر چه زودتر برطرف کنیم.

"فقر و بیکاری کمتر از حمله آمریکا نیست، کمتر از اشغال خرمشهر نیست، اگر آزادی خرمشهر یک کار مقدس بود، بیرون کردن فقر و بیکاری نیز یک جهاد خیلی بزرگ است و باید به آن توجه و احساس مسئولیت داشت، حرف من این است که بیاییم برای ملت فداکاری کنیم. دیروز ملت فداکاری کرد و الان نوبت سیاسیون و حاکمیت است"

دبیر مجمع تشخیص نظام به انتقاد از تشکیل برخی از ائتلاف‌ها در فضای سیاسی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: یک عده مدام ائتلاف درست می‌کنند در حالی که باید ملت و با 77 میلیون جمعیت ائتلاف کنیم و از منازعات سیاسی بپرهیزیم. باید هر چه زودتر تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها برطرف شود، وگرنه شکستی برای ماست.

رضایی با تاکید بر اینکه در مملکت اسلامی نباید یک فقیر هم باشد خاطرنشان کرد: چین یک میلیارد جمعیت دارد و در گذشته با فقر روبرو بود، اما الان ببینید که به کجا رسیده است. آن کشور یک میلیارد جمعیت داشت و ما 77 میلیون جمعیت داریم و می‌توانیم خیلی از مشکلات را به راحتی برطرف کنیم.

وی با بیان این مطلب که ما منابع طبیعی خوبی داریم و می‌توانیم به نحو مطلوب  از آنها استفاده کنیم، این سوال رامطرح کرد که چرا با وجود کارشناسان متعدد از ظرفیت‌های آنها استفاده نمی‌کنیم؟ آیا هر کسی سر جای خودش است؟ آیا از همه کارشناسان استفاده می‌شود؟ چرا جمهوری اسلامی ایران و امام و شهدا باید تاوان بی‌لیاقتی یک عده را بدهند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از قطب‌بندی‌هایی همچون چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح‌طلب در فضای سیاسی کشور تاکید کرد: چپ و راست چه جایگاهی در انقلاب و آینده ما دارد؟ چرا با این واژه‌ها می‌خواهیم تفرقه درست کنیم؟ الان هم آمده‌اند اصولگرای این طرف و اصولگرای آن طرف را درست کردند. ما در نظام اسلامی ولی فقیه داریم و با وجود ولی فقیه چرا می‌خواهیم لشکرکشی کنیم؟ این لشکرکشی‌ها نباید ادامه پیدا کند. انتخابات نباید محل منازعات باشد.

"امروز نوبت سیاسیون و جناح‌ها است که به کمک مردم بیایند تا فضای سیاسی کشور را تبدیل به حماسه کنند. بدانید حماسه بدون وحدت امکانپذیر نیست، حماسه از دل تفرقه حاصل نمی‌شود"
رضایی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی به خیلی‌ها فشار آورده است، گفت: تورم و گرانی فرش زیر پای مردم را می‌کشد. باید به مردم و خانواده‌ها توجه داشته باشیم، باید به زندگی مردم بیندیشیم. من همان رزمنده‌ای هستم که از شلمچه آمده‌ام، همان رزمنده‌ای هستم که در دوران دفاع مقدس دنبال همت‌ها، متوسلیان‌ها و خرازی‌ها می‌گشتم و امروز نیز می‌توانم با قاطعیت بگویم با همین جوان‌هایی که به موهای خود ژل می‌زنند و یا جوان‌هایی که چفیه می‌اندازند می‌توانند تحول بزرگی را در کشور بوجود بیاورند. من به شرافت رزمندگی‌ام قسم می‌خورم که این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه باید با برنامه صحبت کنیم اظهار داشت: معتقدم می‌توانیم اسلامشهر را از این وضعیت در آوریم. می‌توانیم برای اسلامشهر برنامه‌ای مستقل از تهران داشته باشیم. چرا در اسلامشهر کسب و کار خانوادگی راه نیندازیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش خطاب به مردم اسلامشهر گفت: اگر این فرمان را به من بدهید، می‌بینید که این حرف‌ها عملی خواهد شد. دیگر نمی‌گذارم فقر و فساد مردم را تحت تاثیر قرار دهد. به من کمک کنید تا آینده ایران را شکوفا و آباد کنیم.

ارسال نظر