کد خبر: ۵۶۲|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با برشمردن مهمترین برنامه‌ها‌ی خود برای آبادانی سیستان‌وبلوچستان گفت: هدفم آبادانی سراسر ایران است.
برنامه‌های دکتر رضایی‌ برای آبادانی نیکشهر و ایرانشهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، محسن رضایی در جمع مردم نیکشهر در مسجد الزهرا این شهرستان اظهار داشت: اولویت کاری بنده با مناطق محروم کشور خواهد بود به همین دلیل است که نخستین سفر تبلیغاتی خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده‌ام.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان، مردمی خونگرم، مهمان‌نواز و نیکی هستند.

کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: فقر و بیکاری در استان سیستان و بلوچستان موج می‌زند.

رضایی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و آن را بسیار بغرنج و دردآور دانست که در این زمینه بیان داشت: وضعیت اقتصادی کشور را در صورت رئیس جمهور شدن دگرگون خواهم کرد و از این حالت بیرون خواهد آمد.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات شهرستان نیکشهر اشاره کرد و گفت: با کمک روحانیون، مردم و مسئولان به مشکلات مردم منطقه در حول سه محور رسیدگی خواهد شد.

این کاندیدا بیان کرد: برای تبدیل صنایع خرد و کوچک اقتصادی باید تلاش کرد و برای این منظور باید تسهیلاتی از طریق صندوق‌های قرض‌الحسنه به دارندگان این مشاغل تعلق ‌گیرد.

رضایی به راه‌اندازی دانشگاه‌های مرتبط با رشته‌های مورد نظر در شهرستان نیکشهر اشاره کرد.

وی بر ایجاد سد در منطقه تأکید کرد و گفت: با توجه به روان‌آب‌ها و مهار آنها باید سدهایی ایجاد شود و از هدر رفت آنها جلوگیری شود، امیدوارم وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبود یابد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: بخش کشاورزی منطقه باید شکوفا شود زیرا شهرستان نیکشهر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف کشاورزی و باغداری و زمین حاصلخیز برخوردار است.

رضایی اضافه کرد: در خصوص یارانه‌ها باید بگویم که این روند در دولت بنده نیز ادامه خواهد داشت و به کشاورزان و تولید کنندگان این بخش، یارانه سبز می‌دهم.

رضایی همچنین شامگاه امروز در جمع مردم شهرستان ایرانشهر در دانشگاه آزاد این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ایرانشهر در تاریخ ایران دارای ویژگی‌های خاصی است.

وی گفت: خدا را شکر می‌کنم که در اولین روز بعد از تأیید صلاحیتم وارد استان سیستان و بلوچستان شدم از چابهار و نیکشهر شروع و به ایرانشهر ختم شد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: من می‌خواهم بگویم که ملت ایران فقط تهران نیست شهروندان این استان هم محروم و هم وفادار هستند.

رضایی اذعان داشت: روزی فرا می‌رسد که پایان تعصبات، رشوه دادن و پارتی بازی خواهد بود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این کشور این است که 50 درصد آدم‌ها سر جای خود نیستند.

رضایی تصریح کرد: من با یک برنامه جامع و وسیع وارد میدان شده‌ام و می‌خواهم همانند حماسه سوم خرداد، حماسه‌ای خلق کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری به برنامه‌های خود برای شهروندان ایرانشهری اشاره کرد و افزود: اگر هر کشاورزی در این شهرستان و استان از حالت کشت به روش سنتی خارج شود و به شیوه‌های مکانیزه روی آورد به او کارت سبز یارانه تعلق می‌گیرد.

رضایی اذعان داشت: بنده اعتقاد دارم ایرانشهر با توجه به فرآورده‌هایی همچون خرما و دیگر محصولاتی که دارد باید در آن یک کارخانه تبدیلی احداث شود لذا اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد به او نیز یارانه سبز تعلق می‌گیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: من بحث یارانه‌ها را ادامه خواهم داد یعنی 45 هزار تومان بعلاوه 65 هزار تومان که در مجموع 110 هزار تومان می‌شود به مردم خواهم داد.

رضایی تصریح کرد: من یک اقتصاددان هستم و به اقتصاد کشور واقفم بنابراین قول می‌دهم که این مبلغ جوابگو خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین معضل و چالش پیش روی ما، وضعیت معیشتی مردم است خصوصاً کسانی که در استان‌های محروم و کم‌ برخوردار زندگی می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یارانه 45 هزار تومانی یک سکه گرم است که نمی‌تواند مشکلات معیشتی مردم را رفع کند.

رضایی بیان داشت: ما در جامعه باید یک شمشیر بزرگ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم چون امروزه بازار تولید ما توسط کشوری مثل چین قبضه شده است اگر اقتصاد کشور ما درست کار کند من به شما قول می‌دهم که دیگر هیچ فقیری در جامعه نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای شهرستان ایرانشهر یک برنامه داریم و آن این است که بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی با توجه به مرزی بودن منطقه احداث کنیم تا مردم از بارانداز کالا در آن استفاده کنند و اشتغالزایی را در این منطقه رونق بخشیم.

رضایی افزود: من معتقدم که 50 درصد از اعتبارات در تهران خرج می‌شود و استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان از آن بی‌بهره هستند.

ارسال نظر