کد خبر: ۶۰|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در 8 سال جنگ تحمیلی توانستیم اقتدار و امنیت ملی خود را به خوبی به اثبات برسانیم، اظهار داشت: جنگ تحمیلی حادثه‌ای بزرگ و عظیم است و سالیان سال می‌توان درباره آن سخن گفت به طوری که تاریخ آینده خیلی از مسایل را باز خواهد کرد.
خواهان جنگ با هیچ کشوری نیستیم/ تاریخ مسایل دفاع مقدس را باز خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص نظام یکشنبه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه یاد یاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان 8 سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس گرامیداشت حادثه‌ای بزرگ و عظیم در انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این حادثه به قدری بزرگ است که در تاریخ انقلاب ثبت شده است و سالیان سال می‌توان درباره آن سخن گفت.

رضایی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ایران و عراق گنج پایان ناپذیری برای ملت ایران است، افزود: از آن جهت می‌گوییم گنج پایان ناپذیر که ملت ایران در آن دوران ایستادگی خود را به منصه ظهور رساند، 5 استان ما را اشغال کرده بودند اما با این ایستادگی ملت توانستیم دشمن را شکست دهیم.

وی با طرح این پرسش که اگر دشمن فقط یکی از آن استان ها را در اختیار می‌گرفت امروز ما در چه وضعیتی قرار داشتیم؟ گفت: بدون شک اگر یکی از آن استان ها امروز در اختیار دشمن بود ما در دنیا سرافکنده بودیم ولی با مقاومت و ایستادگی ملت و رزمندگان این اجازه را به دشمن ندادیم که یک وجب از خاک ما را اشغال کند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در دوران 8 سال جنگ تحمیلی سپر امنیتی محکمی برای ایران ایجاد شد، افزود: این سپر امنیتی به قدری محکم است که امروز اسرائیل و آمریکا این جرات را پیدا نمی‌کنند که به ایران حمله کنند این به این دلیل است که ما در دوران دفاع مقدس توانستیم سپر امنیتی خود را محکم کنیم ضمن آنکه در آن دوران ملت برای اولین بار بعد از خدا به خود تکیه کرد.

دبیر مجمع تشخیص نظام گفت: بنده این اطمینان را می‌دهم که دشمنان ما امروز این جرات را پیدا نمی‌کنند که به ایران حمله کنند. امروز ملت ایران از قدرت بالایی برخوردار است. فقط کافی است نگاهی به منطقه بیاندازیم عراق و افغانستان را اشغال کرده‌اند و امروز این دو کشور در چه جایگاهی قرار دارند و ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است؟

رضایی با بیان اینکه شهدا امنیت ملی ایران را بیمه کرده‌اند، افزود: کار شهدا در جنگ بی‌نظیر بود. این مقاومت آنها بود که توانست عظمت بزرگی را خلق کند بدانید هیچ جنگی به عظمت جنگ ایران و عراق نبود. این جنگ به قدری عظیم و بزرگ بود که می‌توان سالیان سال به آن پرداخت ضمن آنکه تاریخ آینده بیشتر این جنگ را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه گرجستان، بحرین و ... جزو استان های ایران بودند افزود: این کشورها در گذشته جزو خاک ایران قرار داشتند اما در جنگ‌هایی که صورت گرفت این کشورها اشغال شد، دشمنان در 8 سال دفاع مقدس بر این باور بودند که می‌توانند تاریخ را یک بار دیگر تکرار کنند ولی ایستادگی ملت منجر به عقب نشینی آنان شد و این عقب نشینی دشمن یکی از مهمترین دستاوردهای جنگ ایران و عراق بود.

دبیر مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه دشمنان در اوایل جنگ تمام تلاش خود را به کار بستند تا به ایران فشار وارد کنند خاطرنشان کرد: آنها تا آنجایی که توانستند علیه ما فعالیت کردند، تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشتند تا بتوانند ایران را شکست دهند، اما در این مسیر موفق نشدند و از درون جنگ ما توانستیم به نیروی قدرتمندی دست یابیم.

وی تاکید کرد: ما خواهان جنگ نبوده و نیستیم اما همواره از انقلاب خود دفاع و پاسداری می‌کنیم و این موضوع را در 8 سال جنگ تحمیلی به اثبات رساندیم.

رضایی اظهار داشت: ما در جنگ تحمیلی اقتدار و توانایی خود را به خوبی به اثبات رساندیم و انتظار می‌رود در حال حاضر در حوزه اقتصادی نیز این توانایی را یک بار دیگر نشان دهیم تا بتوانیم از این تحریم ها و فشارهای اقتصادی که ایجاد شده است عبور کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش اظهار داشت: انشاءالله با عبور از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بار دیگر ملت ایران شیرین کام می‌شود.
 

ارسال نظر