کد خبر: ۶۴۹|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه سبز را که قرار است بدهم تورم زا نیست اما آن یارانه ای که دولت پرداخت می کند ، تورم زاست.
رضایی: یارانه سبز تورم زا نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از واحد مرکزی خبر، محسن رضایی در جمع مردم در مسجد جامع سپیدان افزود: شهرستان سپیدان از شهرستان های متمدن و با فرهنگ ایران اسلامی است و از ابتدای جنگ در خرمشهر سربازان و رزمندگانی همچون شهید قنوتی داشت که با سخت ترین شرایط جانانه از کشور دفاع کردند.


وی گفت: شهرستان سپیدان بالای 400 نفر شهید دارد و معلوم است که برای جان فشانی در راه اسلام و کشور تلاش زیادی کرده است.


رضایی گفت: بعضی ها سختی ها را بازگو و مدام سیاه نمایی می کنند اما این اشتباه است ما در کشور گرانی داریم فشار اقتصادی داریم اما این ها قابل عبورند.


وی افزود : من در مناظره تلویزیونی دیروزکه البته مناظره نبود و گفتگو بود گفتم که 45000 تومان یارانه خرداد امسال برابر با 15000 تومان خرداد پارسال است.


رضایی گفت: تا زمانی که کشاورزی پیشرفته نشود نتیجه اش این می شود که روستا و روستاییان وارد شهرها می شوند.


وی افزود:هم اکنون روستاها مدرسه دار، برق دار و نهایتا امکانات دار شده است اما همه چیز با کارهای زیر بنایی کردن درست نمی شود.


رضایی گفت:ساختن سد و نیروگاه کاری را درست نمی کند و دردی را دوا نمی کند؛اگر درآمد در شغل مردم درست نشود نتیجه اش ورود به شهرهای بزرگ و بیکاری است؛ ای کاش قبل از آنکه به فکر جاده و مدرسه می افتادند صنایع تبدیلی و کارخانه ها را در روستاها احداث می کردند.


وی افزود:هم اکنون شصت درصدآب این کشور هدر می رود و تنها چهل درصد آب مورد بهره برداری قرارمی گیرد.


رضایی گفت: موقعی که کشت سنتی را به کشت صنعتی تبدیل کنیم موجب رونق کشاورزی و پیشرفت می شود؛ هم اکنون قیمت گندم را 460 تومان اعلام می کنند بعد به 520 تومان می رسانند سپس گندم های بی کیفیت را به مرغ داری ها می دهند بعد از استرالیا و برزیل به قیمت 900 تومان گندم وارد می کنند.


وی افزود: چرا 400 تومان باقی مانده را به دست کشاورزان نرسد تا با کیفیت بهتر گندم به عمل آورند؛اگر این کارها انجام شود روستائیان آواره نمی شوند و به شهرها مهاجرت نمی کنند.


رضایی گفت:شما مردم سپیدان و یاسوج که در کنار ذخایر عظیم زاگرس هستید و نقاط گردشگری و آب و هوای خوب دارید در واقع مانند کسانی هستید که بوی کباب را می شنوید اما نمی توانید از آن بخورید؛ این مساله باید حل شود؛ وقتی تمام توجهات به سمت تهران می رود و بین شهرستان ها تبعیض وجود دارد باید برای این مسائل فکری کرد.


وی افزود: 25 سال است که دولت های مختلفی با دلسوزی آمده اند و خواسته اند کارهای زیادی بکنند و شعارهای زیادی هم دادند اما نتوانستند به شعارهایشان عمل کنند؛خیلی ها زاگرس را نمی شناسند بعضی ها حتی نمی دانند زاگرس و مردمانش چگونه اند؛ باید کاری کنیم که شعار دادن تمام شود و عمل کنیم .


رضایی گفت:عمل نیازمند دانش و همت بلند و شیوه های مدیریتی است که با این همت ها می توان شهید همت و متوسلیان در صنعت کشاورزی به وجود آوریم.


وی افزود : گردشگری را جدی می گیرم گام هایی برای ساخت هتل برمی دارم و پشتیبانی و نظارت می کنم تا مشاغل در این زمینه بوجود آید ؛ صنایع تبدیلی را به سپیدان می آورم و یارانه سبز پرداخت می کنم.


رضایی گفت: با شناسایی و ظرفیت سپیدان یک پالایشگاه ایجاد می کنم.


وی گفت: مرد است و حرفش ؛ اگر کسی حرفی زد و عمل نکرد یعنی مرد نیست.


رضایی افزود: برخلاف آقایان دیگر من شش هفت ماه است که به شهرهای مختلف سفر می کنم و در ریز وضعیت مردم شهرهای مختلف قرار می گیرم و سخنان من هم با علم است و هم با عمل.


رضایی:با کمک مردم وضعیت معیشتی را بهبود ببخشیم


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنگونه که شایسته است از همه ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون استفاده نشده است.


محسن رضایی در دیدار با امام جمعه سپیدان با اشاره به اینکه بدون ولایت کشور به انسجام نمی رسد افزود: ولایت مانند تسبیحی است که پیوستگی و اقتدار کشور را افزایش می دهد.


وی همچنین در جمع سی تن از طلبه های حوزه علمیه امام حسن عسکری سپیدان گفت: کشور ما در زمینه های مختلفی مثل امنیت ،سیاست،فرهنگ و تمدن الگوی سایر کشور ها است اما در برخی زمینه ها مثل وضعیت معیشت مردم و اقتصاد الگو نیستیم و باید تلاش کنیم در این زمینه ها نیز الگو شویم.


وی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم با کمک مردم وضعیت معیشتی را بهبود ببخشیم.


رضایی در ابتدای ورود به سپیدان با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه از مقام شهیدان والامقام این دیار تجلیل کرد.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای تبیین برنامه های تبلیغاتی خود صبح امروز وارد شهر شیراز شد و جمعی از هوادارانش در فرودگاه این شهر از وی استقبال کردند.


رضایی در بدو ورود به شهرستان سپیدان با استقبال جمعی از طرفدارانش روبرو شد که شعار می دادند «رضایی رضایی- امید اقتصادی» و «ایران اقتصادی همراه با رضایی».


رضایی سپس با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه از مقام شهیدان والامقام این دیار تجلیل کرد.


وی در سخنانی کوتاه گفت: این جوانان با فداکاری و ایثار و از جان گذشتگی شهرهای کشور را آزاد کردند و امنیت و آرامش را به مردم ایران هدیه دادند.


رضایی افزود: برای ادامه راه این شهدا وارد صحنه شده ام و امروز تداوم راه شهدا بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم است.
 

ارسال نظر