کد خبر: ۶۹۸|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
در طرح ایجاد مشاغل خانگی به ایده ها و افکاری که در راستای کار و فعالیت است اما به دلایلی هیچوقت مورد حمایت قرار نگرفته اند بها می دهیم. افراد علاقمند را به صورت هدفمند آموزش می دهیم تا به شیوه صحیحی بازدهی کارشان را بالا ببرند و با در اختیار گذاشتن تسهیلات آنها را عملا به انجام یک حرفه مشغول می داریم. ما در دولت جدید دکتر رضایی می توانیم شرایط اجتماعی را به نحو مطلوبی تغییر بدهیم. این کار امنیت شغلی دارد و صاحبان مشاغل مجبور به پرداخت مالیات نیستند.
ایجاد پنج میلیون شغل خانگی برای زنان سرپرست با طرح «بانک مردم»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، سیروس محجوب مسوول طرحی که با نام «بانک مردم» مشهور شده است در گفتگو با ستاد خبری دکتر محسن رضایی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری می گوید: «طرح بانک مردم خود یک «طرح فرعی» است که برای حمایت از طرح مهم تری با عنوان ایجاد مشاغل خانگی است.  طرح بانک مردم عمدتا کمک و حمایت کننده طرح اصلی مان یعنی ایجاد اشتغال خانگی برای پنج میلیون سرپرست خانوار، در نظر گرفته شده است.»
محجوب این طرح را دارای دو بخش اصلی عنوان کرده و در توضیح این بخش ها می گوید: «ما بیست شغل را برای این مشاغل خانگی تعریف کرده ایم که ویژگی مشترک همه آنها امکان انجامشان در داخل منزل است. بر این اساس این مشاغل را به مردمی که توانایی یا امکان کار در خارج از خانه را ندارند ارائه می کنیم. مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز این کارها را در اختیار این افراد قرار داده و در واقع این تسهیلات را در مقابل درب منزلشان به ایشان تحویل می دهیم. بعد هم تولیداتشان را از آنها خریداری کرده برایش بازار فروش ایجاد می کنیم. حتی اگر کار نهایی آنها در سطح قابل قبولی باشد زمینه و امکان صادرات آنها را نیز فراهم می کنیم.»
محجوب سرپرستان خانوار را شامل کسانی می داند که همسر سرباز دارند، همسرانشان فوت کرده و یا از ایشان جدا شده اند، کسانی که همسر دانشجو داشته و یا خانواده های کم درآمدی که امکان تامین شایسته زندگی خانواده خود را نداشته باشند. این افر اد می توانند تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
سیروس محجوب می گوید: «طرح ایجاد پنج میلیون شغل خانگی» در حقیقت بیشتر مناسب خانم هایی طراحی شده که در خانه مانده و کاری برای انجام دادن ندارند. به عنوان مثال اغلب دانشجویان در زمان تحصیل شغلی ندارند. ما می توانیم امکان و علاقه بسیاری از دانشجویان به کارهای تحقیقاتی را به صورت هدفمند مورد توجه قرار دهیم. به جای اینکه سمینارهای گرانقیمت برگزار کنیم که از خروجی شان هم اطمینان چندانی وجود ندارد به ایشان امکانات و تسهیلات لازم را برای کارهای تحقیقاتی می دهیم و از نتایج و تولیداتشان در صنایع مختلف و یا در امور فرهنگی و اقتصادی و .. استفاده می کنیم. بر اساس پیش بینی ما از میان نزدیک به چهار و نیم میلیون ورودی دانشگاه ها در سال بین 600 تا 700 هزار نفر را تحت پوشش این طرح قرار می دهیم.»
« بانک مردم که پس از ریاست جمهوری محسن رضایی راه اندازی خواهد شد کار اعطای تسهیلات مورد نیاز این سرپرستان خانوار را بر عهده خواهد داشت.» سرپرست طرح با بیان این مطلب ادامه می د هد: «یا به اندازه مورد نیاز به ایشان وام داده می شود و یا اینکه تسهیلات مورد نظر را در اختیارشان قرار می دهیم و در نهایت هم سود به خود ایشان تعلق می گیرد و ما هزینه تسهیلات را از درآمد اولیه کم می کنیم. این بانک ساختارش شبیه به 22 بانک دیگری است که در کشور وجود دارد با این تفاوت که ما یک بانک تخصصی برای مشاغل خانگی هستیم.»
محجوب با بیان اینکه پس از آنکه یک فرد سرپرست خانوار برای راه اندازی یک شغل خانگی اعلام آمادگی کرد مرحله دوم طرح ما که بسیار اهمیت دارد آغاز می شود می گوید: « مرحله دوم طرح که آموزش و نظارت است از مهم ترین بخش های آن به حساب می آید. بخش آموزشی و کلینیک نظارت در این مرحله بسیار فعال خواهد بود. ممکن است خیلی ها بگویند که مردم بعد از گرفتن تسهیلات و وام ها از بازپرداخت آن خودداری می کنند. ما به همین منظور بخش آموزش و نظارت را پیش بینی کرده ایم. به اعتقاد ما در صورتی که به این افراد برای انجام کاری که همیشه به آن علاقمند بوده اما امکان مالی انجامش را نداشته اند آموزش های لازم را برای درست انجام دادن آن کار در اختیارشان می گذاریم. همچنین روی پول و تسهیلاتی که در اختیار ایشان قرار می گیرد نظارت وجود دارد. در طرح بانک مردم ما بسیار هدفمندیم همه چیز را پیش بینی کرده ایم و در همه هم خود مردم مشارکت می کنند.همچنین با بسته های تشویقی که پیشنهاد می کنیم رغبت مردم به ادامه همکاری با این طرح و بانک بیشتر از ترک آن و پس ندادن پول ها خواهد بود.» 

 

ارسال نظر