کد خبر: ۷۰۲|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
انجمن نابینایان کشور حمایت خود را از کاندیداتوری محسن رضایی اعلام کرد.
حمایت انجمن نابینایان ایران از محسن رضایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، علی اکبر جمالی رییس این انجمن با بیان اینکه دکتر رضایی نسبت به حل مشکلات رفاهی نابینایان در جامعه همت کرده  و طرح هایی را پیشنهاد داده است گفت: چند ماه پیش در ملاقاتی که با دکتر رضایی داشتیم در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت داشتیم برخی از دغدغه ها و مشکلات اعضای انجمن را با ایشان در میان گذاشتیم او نیز همت کرد و دستور داد کمیته ای در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شود که پی گیری مطالبات و مشکلات جامعه نابینایان را بر عهده بگیرد. در نتیجه بحث ها و تبادل نظرات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که وظایف کمیته را بسط دهیم به طوری که همه معلولین را زیر پوشش خود بگیرد. پیش نویس طرح را آماده کرده ایم و قرار است آنرا توسط مراجع زیربط به تصویب برسانیم.
انجمن نابینایان ایران نزدیک به بیست سال پیش با هدف زنده کردن حقوق شهروندی نابینایان و آگاه‌سازی جامعه نسبت به توانمندی‌های نابینایان و به‌طورکلی ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد جامعه تشکیل شده است. یکی از مهم ترین اهداف این انجمن تامین امکانات رفاهی و رفع مشکلاتی است که در فضاهای شهر و اجتماعی به سبب منطبق نبودنشان بر نیازهای این قشر از جامعه بر سر راه نابینایان قرار دارد. از اهداف انجمن این است که بسترهای لازم را فراهم سازد تا افراد نابینا در جامعه از امکانات لازم بهره‌مند شوند.
جمالی با اشاره به حمایت انجمن مطبوعش از کاندیداتوری رضایی گفت: «در جلساتی که با اعضا انجمن داشتیم بحث علاقمندی دکتر رضایی به حل مشکلات و تامین امکانات رفاهی برای نابینایان مطرح و تصمیم گرفته شده که حمایت خود را از ایشان اعلام کنیم. انگیزه اصلی اعضا این انجمن امیدواریست که برنامه های این کاندیدا در آنها ایجاد کرده است»
وی در خصوص برنامه های اقتصادی که به عنوان مهم ترین بخش طرح های انتخاباتی محسن رضایی برای ریاست جمهوری مشهور شده است و تاثیر آن بر جامعه نابینایان گفت: «ما هم به همان اندازه از مشکلات اقتصادی رنج می بریم که سایر اقشار جامعه ممکن است با آن دست به گریبان باشند. بهتر شدن اوضاع اقتصادی مملکت می تواند تامین امکانات رفاهی و تسهیلات ضروری را برای نابینایان و کم بینایان به همراه داشته باشد»
ما همیشه با مجلس و نمایندگان ارتباطمان را حفظ کرده و درخواست هایمان را به ایشان ارجاع داده ایم. همچنین با وزارتخانه‌ها و ارگان‌های ذیربط امور معلولان و نابینایان هم در ارتباط هستیم اما به خاطر نبود آگاهی آن‌گونه که باید در برنامه‌های دولت گنجانده نمی‌شویم. اما در روزهای اخیر با حمایت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افق‌های تازه‌ای پیش چشم معلولان دیده می‌شود. در این کمیته خانواده‌های زندانی، معتادان و معلولان، نابینایان و ناشنوایان و دیگر افراد دارای آسیب در جامعه گنجانده شده است.»
جمالی ادامه داد: «پس از جلسه با دکتر رضایی مقرر شد در دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بهزیستی و آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود که اهداف کلی آن است که ما در این کمیته منشور حقوق افرادی که در جامعه آسیب پذیر هستند نوشته شود. که اجرای آن می‌تواند نقش مهمی در بهبود زندگی این افراد در جامعه داشته باشد. در پی این موضوع در انجمن پیش نویسی از منشور حقوق نابینایان تدوین شده است. این به عنوان خبر خوبی برای نابینایان است که با حمایت دکتر رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام این امکان برای انجمن نابینایان فراهم شده است که بتوانیم نیازها ومشکلات آنها را عنوان و پیگیری کنیم.»
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
0
6
همين كه آقاي رضايي از نابينايان حمايت ميكنند از جواناني كه به هر دليلي معافيت قانوني بزشكي كرفته اند نيز حمايت كنند و يه انجمني براي اين مشكل تاسيس نمايند
با تشكر
مسعود ازساوه
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
0
8
فقط وفقط دكتر رضايى،من به عنوان يك دانشجو حمايت خاصه خودم رااز دكتررضايى اعلام مى دارم.اميدوارم باحضور دكتررضايى برمسند رياست جمهورى شاهدسرافرازى ايران وايرانى درسراسر دنيا باشيم.
علي
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
0
0
ايل بابادي كمر بسته امام رضا(ع)ميباشد انشاءالله امام هشتم كمكت مي كند به اميد پيروزي شما