دکتر رضایی:
کد خبر: ۷۶|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین گردهمایی سالیانه دانش آموختگان هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در اهواز گفت: در شرایط تحریم، ملت ایران بار دیگر مانند دوران انقلاب و دفاع مقدس نیازمند فرزندان خود شده و سختی ها همیشه باعث جمع شدن نیروی ملت و عبور از چالش ها شده است.
ملت ایران بار دیگر نیازمند فرزندان خود شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانش آموختگان این هنرستان صنعتی و همکلاسی های سالهای دور خود خاطر نشان کرد: سالهای پیش رو موعد جمع شدن دوباره نیروی ملت ایران در دوره ای است که حتی از جنگ هم سرنوشت سازتر است.

دکتر محسن رضایی افزود: اگر قیمت ارز جابجا می شود و تورم به وجود می آید آیا خانه و کارخانه ای در ایران هست که دچار عواقب آن نشود؟ وی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران ادامه دار و یک آزمون سخت، فنی و مدبرانه است که نباید در مقابل آن ناامید شد، ولی این موضوع تنها با شعار قابل حل نیست، چرا که دشمنان با هوشمندی و اطلاعات زیاد آنها را طراحی کرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: صنعت نفت یکی از کانون های تحریم است و آنها می خواهند این صنعت را در ایران به تعطیلی بکشانند و مقابله با این وضع تنها با شعار دادن امکان پذیر نیست بلکه با فضیلت و لیاقت است که می شود از تحریم ها عبور کرد.

دکتر رضایی افزود: یقین دارم همانند 22 بهمن و آزادی خرمشهر ملت ایران در اوج تحریم ها به شکوفایی بزرگ خواهد رسید و جوانان ایران باز هم فرشته های نجات ایران و عبور از خود زنی و خود تحریمی نیز خواهند شد.

دانش آموخته شماره 4909 هنرستان صنعتی شرکت ملی نفت ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه از سال 1327 و حدود 75 سال است که در ایران در حال برنامه ریزی هستیم گفت: مگر دیگر کشور ها برای توسعه خود چند سال درگیر برنامه ریزی بوده اند؟ وی یاد آور شد باید توجه داشت که محیط ایران خاص است و الگوی توسعه هم باید متناسب با آن باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد ایران اسلامی نه چین است، نه فرانسه نه کره یا آمریکا و دیگر کشورها، ایران خودش است و ژئوپلتیک، امنیت، آزادی، تکثر قومی و منابع عظیم طبیعی و انسانی موجود در آن را باید با هم دید و به عنوان فرصت از آنها استفاده کرد.

وی خاطر نشان ساخت در 70 سال گذشته جریان توسعه در کشور ما مانند داستان فیل مولانا شده است که عده ای با دلسوزی تنها به بخشی از آن نگاه کرده و یک جزء را کل تعریف کرده اند، اما حالا که با تحریم ها مواجه ایم فرصت بازنگری راه خود در امر توسعه و پیشرفت را پیدا کرده و باید با استفاده از آن راه توسعه واقعی خود را پیدا کنیم.
ارسال نظر