رضایی در رادیو جوان:
کد خبر: ۷۶۳|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آسیب جدی در زمینه ارزش پول در حال تحمیل به کشور است گفت: پول ملی در حال سقوط است.
به اندازه توجه به موی جوانان به آینده آنها فکر نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس،‌محسن رضایی در گفت‌وگو با رادیو جوان گفت: امروزه جوانان در برون‌رفت از فقر و بیکاری و گرانی پر و بالشان بسته است و درگیر این حادثه هستند. وقتی خبر افتادن یک جوان را در کف خیابان‌های تهران و یا استان‌های دیگر به من می‌دهند که در اثر اعتیاد روی زمین افتاده‌ گویی که با پتک به سر من می‌زنند. وقتی خبر می‌دهند که یک دختر جوان بر سر چهارراه‌ها به گدایی مشغول است گویی به قلب من تیر می‌زنند. وقتی یک جوان با شرمندگی نزد پدر و مادر خود باز می‌گردد و به خاطر اینکه کاری پیدا نکرده و نمی‌تواند به صورت پدر و مادر خود نگاه کند، ما را شرمنده و سرافکنده می‌کند.

وی افزود: من معتقدم که جوان باید امید، نشاط و آینده داشته باشد، آیا ما در جمهوری اسلامی به همان اندازه که به سر و موی جوان توجه می‌کنیم و نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهیم، آیا به کار، شغل، آینده، شخصیت، عزت آنها هم فکر کرده‌ایم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به جوانان اظهار داشت: ما پس از امید به خدای متعال آمدیم تا با کمک و رای شما و عنایت حضرت ولیعصر و انرژی پایان ناپذیرتان آینده، ‌امید و نشاط را برای ملت ایران رقم بزنیم. هم خود شما آینده‌ را تضمین و هم به کمک ملت‌ بشتابید.

رضایی ادامه داد: خدا را شاهد می‌گیرم که اگر خودم را برای عبور از این سختی‌ها آماده نکرده بودم یک دقیقه هم وقت شما را نمی‌گرفتم. مدت‌هاست که من در اندیشه عبور هستم و با دوستانمان برنامه‌هایی دارم تا مشکلات شما و ملت ایران را از سر راه برداریم. آمده‌ایم تا با کمک شما یک حادثه بزرگ دیگری را در تاریخ انقلاب ملت ایران خلق کنیم. حادثه پیروزی بر مشکلات زندگی است.

وی اظهار داشت: شعار من سلام بر زندگی است. سلام بر زندگی به معنی ایجاد امید برای جوان‌هاست. ایجاد نشاط برای خانواده‌هاست. ساختن آینده جوانان است. بازگشت آرامش به خانواده‌هاست و در یک کلام زندگی این است که در همه ابعاد معنوی، اقتصادی، ‌معیشتی، فرهنگی برای جامعه و کشورمان به بهترین وجه درست کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من معتقدم که در جمهوری اسلامی یک نفر فقیر هم نباید پیدا شود و ما همه امکانات لازم را برای رسیدن به این نقطه مطلوب در اختیار داریم. انشاءالله با کمک شما بتوانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم و به قولی که به شما دادیم وفا کنیم.

رضایی اظهار داشت: ما اقتصاددانان معتقدیم که ایجاد اشتغال به دو عامل اساسی ارتباط دارد. یکی ایجاد ظرفیت همانند ایجاد بنگاه‌ها و کارخانه‌ها و یا یک مزرعه بدون ایجاد ظرفیت، اشتغال ایجاد و از سوی دیگر باید صلاحیت‌های شغلی ایجاد شود. شاغلین بر این اساس باید کسانی باشند که قدرت انجام یک شغل مورد نظر را به بهترین شکل داشته باشند. ما برای هر دو بعد اشتغال برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اولا با ایجاد نقدینگی‌های در گردش که امروزه کارخانه‌های ایران با آن مشکل دارند، چرخ صنعت کشور را مجددا به تحرک واداریم و ثانیا یک سال پیش از اینکه دانشجویان ما از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند، زمینه تعیین شغل آنها را مشخص کنیم و آموزش‌های لازم را که باید فرا بگیرند، با آنها آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: ترتیبی داده خواهد شد تا جوانان کشور ما با ایجاد صلاحیت‌های شغلی در خودشان آماده رفتن به سر کارهایی شوند که ما ظرفیت‌های آن را ایجاد کردیم. از یک سو باید ما جوانان را آماده رفتن به سر کار کنیم و از سویی دیگر باید صنعت و کشاورزی و خدمات کشور را آماده کنیم تا ظرفیت‌های خود را برای ایجاد شغل بالاتر با اولویت دادن به جوانان بالا ببرند.

رضایی اظهار داشت:‌ برای ایجاد ظرفیت شغلی یارانه سبز را در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌دهیم. یارانه سبز روستائیان کم درآمد را پردرآمد می‌کند و از طرف دیگر موجب ایجاد اشتغال می‌شود. به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما برای رفع بیکاری در شهرستان‌های کوچک و روستاها اختصاص یارانه سبز است.

وی افزود: در شهرها اشتغال و کسب و کارهای خانگی را در دستور کار داریم که برای 5 میلیون خانوار کسب و کار خانگی ایجاد می‌کنیم که مقدمات آن نیز آماده شده اعم از آموزش‌هایی که باید به خانواده‌ها داده شود، وامی که باید در این زمینه پرداخت شود بنگاه‌هایی که باید مواد اولیه را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد و محصول را از درب منازل از مردم بخرند و ببرند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: مرحله دوم یارانه‌ها که 65 هزار تومان است، که به علاوه 45 هزار تومان قبلی برجی 110 هزار تومان را هر ماه از ابتدای طرح مرحله جدید در اختیار هر ایرانی قرار می‌دهد، در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و تولید با اولویت جوانان هزینه می‌شود که برخلاف 45 هزار تومان اول ضد تورم نیز است.

رضایی اظهار داشت:‌من معتقدم که هدفمندی یارانه‌ها ایده خوبی بود اما در اجرا، بد اجرا شد و همان مقدار که به مردم کمک کرده از جیب مردم پول بیرون آورده است. با اصلاحی که ما انجام می‌دهیم این اشکال برطرف شده است. پول در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما تورم کنترل می‌شود و گرانی به وجود نمی‌آید.

وی افزود: من نمی‌خواهم در بحث ارزش پول ملی بگویم که فاجعه در حال رخ دادن است اما یک آسیب جدی به ما وارد می‌شود چرا که پول ملی همانند مرز و پرچم کشور است و عناصر اصلی هویت ما را تشکیل می‌دهد و امروزه در حال سقوط است. باید هر چه زودتر جلوی این سقوط را بگیریم و اجازه ندهیم که تا پول ملی ما این سراشیبی را طی کند من به طور جدی به این مسئله توجه دارم تا جلوی این سقوط گرفته شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به راهکارهای خود برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی خاطرنشان کرد: ما آنقدر دلار، یورو و پول‌های پرقدرت از صادرات غیرنفتی به کشور وارد خواهیم کرد که ریال را بر بلندای قله بزرگی از ذخایر ارزی قرار می‌دهیم تا پول ملی ما به یکی از معتبرترین پول‌های جهان تبدیل شود.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر کنترل گرانی‌ها از دیگر برنامه‌های ما برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است. چرا که گرانی‌ها یکی از عوامل تضعیف پول ملی است. گرانی همانند یک اژدهای 5 سر است که وقتی ما با یک سر آن مبارزه می‌کنیم از 4 سر دیگر خود به ما حمله می‌کند.

وی افزود: برنامه‌ای که ما تنظیم کرده‌ایم این است که به طور همزمان با 5 سر اژدها درگیر می‌شویم. این 5 سر اژدها یکی کسری بودجه است و چاپ اسکناس‌های بدون پشتوانه است. مسئله دیگر یارانه‌‌هاست که ما یارانه‌ها را از حالت تورمی به حالت درآمدی تبدیل می‌کنیم. مسئله سوم تحریم‌های اقتصادی است که ما نسبت به خنثی کردن آنها اقدام می‌کنیم. مسئله بعد کشش پایین تولید ملی ماست. یعنی وقتی نقدینگی وارد چرخه تولید می‌شود تغییر چندانی را ایجاد نمی‌کند و در سفته‌بازی و سوداگری سرریز می‌شود. ما تولید ملی را مستعد می‌کنیم تا هر مقدار پول وارد آن شود را جذب کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: اینکه من می‌گویم خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند به این خاطر است که طی یک سال و نیم گذشته ارزش پول ملی ما 70درصد کاهش پیدا کرده است.

محسن رضایی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما چه تدابیری برای اینکه مشکلات جوانان و مسئله ازدواج را حل کنید، چه تدابیری اندیشیده‌اید، توضیح داد: جوانان زیادی را می‌بینم که با این مشکل مواجهند، بنده درآمد را از طریق ایجاد اشتغال حل می‌کنم و افزایش می‌دهم.

 

وی افزود:‌ زمانیکه یک ازدواج شکل بگیرد، هم باید مشکل درآمد جوانان را حل کرد هم باید مشکل مسکن جوانان را حل کرد، و هم حداقل دولت در شروع کار هدیه‌ای به جوانان بدهد، جوانان حداقل آورده اولیه‌ای باید داشته باشند تا بتوانند حرکت کنند، مسئله درآمد را ما با کمک ایجاد اشتغال انشاالله حل می‌کنیم و در دولت من اکثر جوانان کشور مشغول فعالیت خواهند شد و درآمد خواهند داشت.

 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مشکل بعدی جوانان مسئله مسکن است، ما اصلاحاتی در مسکن مهر خواهیم داشت، البته این طرح را ادامه می‌دهیم ولی با اصلاحاتی که انجام می‌دهیم، به عنوان مثال زوج‌های جوان را در دریافت مسکن مهر در اولویت قرار خواهیم داد تا بتوانند تشکیل خانواده دهند و موضوع سوم، مسئله هدیه است، ما هدیه ازدواج را به نحوی تعریف کردیم که حداقل 10 سال اول، آن زوج جوان که می‌خواهند با هم ازدواج کنند از نظر اداره داخل خانه مشکلی نداشته باشند.

 

وی ادامه داد: لذا طرحی در این زمینه به نام هدیه ازدواج را تعریف کرده‌ایم که مبلغ آن 23میلیون تومان است، یک پولی را ما به کارخانجات تولید لوازم خانگی می‌دهیم تا آنها را از حالتی که به دلیل کمبود نقدینگی رو به تعطیلی رفتند، احیاء کنیم ولی به جای آنکه آنها پول و سود آن را به ما بازگردانند، ما به زوج‌های جوانی که ازدواج می‌کنند یک برگی می‌دهیم که با استفاده از آن، زوج‌های جوان می‌توانند تا مبلغ 23میلیون تومان، لوازم خانگی را از کارخانجات و مؤسساتی که لوازم خانگی تولید می‌کنند، خریداری کنند.

 

رضایی اضافه کرد: سپس وقتی آن کارخانجات، آن قبض را به ما تحویل دهد، معادل آن پول را به آن کارخانجات می‌دهیم، مشاهده می‌کنید که با یک گردش پولی، هم مشکل ازدواج جوانان حل شده، هم اشتغال در این کارخانجات ایجاد می‌شود و جوانان می‌توانند در آن کارخانه مشغول فعالیت شوند، لوازم خانگی هم از این طریق برای زندگیشان تهیه می‌کنند، خود آن کارخانه هم احیاء می‌شود و یک سودی هم می‌برد، در حقیقت ما با یک تیر چند هدف را می‌زنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: ما باید به جوانان کمک کنیم که در زندگی مهارت کسب کنند. بنده موضوع مشاوره در زندگی را برای جوانان به طور جدی دنبال خواهم کرد. همه مشکلی که با آن مواجهیم،‌مربوط به مسکن یا درآمد نیست، اصلاً نشاط نیست، اعتماد نیست، شادابی نیست، سوءظن فراوان است و مسائل از این قبیل، برای بنده از مسائل مادی مهمتر است، هم باید تأمین منابع مالی داشته باشیم و هم مسائل معنوی، اجتماعی و مناسبات اجتماعی درست شکل گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک بسته فرهنگی را تعریف خواهیم کرد که در اختیار جوانان قرار گیرد شامل کتاب، سی‌دی و شامل دسترسی به کتابخانه‌های بزرگ بین‌المللی و داخلی است، چرا که معتقدم همواره نباید به شکم جوانان نگاه کنیم یا مسائل مادی آنان را ببینیم، بلکه نیازهای فرهنگی و تغذیه فرهنگی جوانان کشور هم مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با تأکید بر اینکه ما این بسته فرهنگی را تنظیم کردیم، گفت:‌ 50درصد هزینه این بسته فرهنگی را ما می‌پردازیم و 50درصد هزینه را خود جوانان می‌پردازند. تلاش می‌کنم برای مدال‌آوران نیز امتیازاتی را در نظر بگیرم.

وی با تأکید بر اینکه رابطه دانشگاه با زندگی قطع شده است، متذکر شد: آنچه در دانشگاه به جوانان آموخته می‌شود، تأثیر خیلی زیادی در زندگی آنان ندارد، فاصله‌ای بین آموزش‌های دانشگاه و نیازهای زندگی مردم وجود دارد. همچنین رابطه بین دانشگاه و صنعت هم قطع شده است، ما دانشگاه‌های بسیار خوب و پیشرفته‌ای داریم اما تأثیری که روی صنعت می‌گذارند، تأثیر خیلی بالایی نیست، بسیاری از این مقالات به خارج از کشور می‌رود، یعنی خارجی‌ها بیشتر از علم ما در صنعت استفاده می‌کنند تا صنعت ایران بخواهد از علم دانشگاه‌های کشور استفاده کند.

وی اضافه کرد: رابطه صنعت با کشاورزی خیلی خوب نیست، هم‌اکنون 150هزار فارغ‌التحصیل دانشکده‌های کشاورزی داریم که غالباً این افراد بیکارند و سرگردان هستند، از علم کشاورزی استفاده‌ای در کشاورزی نمی‌شود، ما این شکاف‌ها را شناسایی کردیم و انشاالله آنها را پر می‌کنیم، رابطه دانشگاه را با زندگی، صنعت، کشاورزی و خدمات،‌ برقرار می‌کنیم.

رضایی افزود: لازمه این کار آن است که تغییراتی در دروس دهیم، لازمه آن این است که در کسب و کارهای کشاورزی، صنعتی و خانگی تغییراتی ایجاد شود تا بتوانیم دو طرف را به هم نزدیک کنیم و پیوند دهیم، تیم ما انشاالله این موضوعات را دنبال خواهد کرد، دروس خود دانشگاه به نظرم بسیار حجیم است، قبول ندارم برای لیسانس گرفتن،‌ باید 140 یا 160 واحد درسی گذرانده شود. خیلی از این دروس بعداً از خاطر افراد می‌رود، مطلبی که چند سال بیشتر پایداری ندارد، برای چه وقت این دانشجو را بگیریم.

وی ادامه داد: بنده کاهش واحدهای غیرضروری درسی در دانشگاه‌ها را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و آن را دنبال خواهم کرد تا دروسی که واقعاً نیاز دانشجوهاست، به آنان آموخته شود. موضوع بعدی پژوهش‌محوری کردن دانشگاه‌هاست، هم‌اکنون در دانشگاه‌ها بیشتر حالت حفظی و ذهنی دنبال می‌شود در حالیکه این خیلی مفید نیست، ما حتماً باید مسئله پژوهش‌محوری را وارد حوزه دانشگاه‌ها کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در آموزش و پرورش هم بیشتر ذهنی بار آوردن دانش‌آموزان دنبال می‌شود، تصریح کرد: در آموزش و پرورش هم باید محور پژوهشی را گسترش دهیم.

رضایی بر همین اساس یادآور شد: ما باید محیط آموزش و پرورش را از سر کلاس گرفته تا محیط دبیرستان به یک محیط پویا و پژوهش‌گرایانه و آماده‌سازی بستر تولید فکر، تبدیل کنیم یعنی دانشجو سر کلاس وادار شود که فکر کند تا اینکه بخواهد حفظ کند، دانش‌آموز در محیط دبیرستان باید وادار شود که بیشتر فکر کند و به سؤالات پاسخ دهد.

وی ادامه داد: فراهم کردن بسترهای تولید فکر، اندیشه و نوآوری و ابتکار و خلاقیت می‌تواند آموزش و پرورش را به طور کلی متحول کند، بنابراین نباید مدام نمره به دانش‌آموزان نمره به محفوظات او باشد چرا نمره به دانش‌آموز مربوط به تولید فکر او نباشد؟ ما می‌دانیم محور توسعه، کارآفرینی است و محور کارآفرینی هم، نوآوری است، بنابراین باید نوآوری و ابتکار و خلاقیت را از کودکی بیاموزیم.

رضایی متذکر شد: ما به سمتی خواهیم رفت که آموزش و پرورش به دنبال توسعه کارآفرینی باشد، هر نفر ایرانی یک کارآفرین باشد، اما این کارآفرینی باید از دوره دبیرستان و متوسطه و ابتدایی شکل گیرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه با انتقاد از میزان حقوق دریافتی برخی از معلمان بعد از سابقه طولانی مدت در آموزش و پرورش، گفت: ما چه انتظاری از معلمی داریم که وقتی با حدود 700هزار تومان بعد از 27 سال سابقه، زندگی خودش را می‌گذراند؟‌

محسن رضایی با بیان اینکه اگر یک معلمی امروز نام پسر خودش را روی تخته سیاه به جای درس فیزیک بنویسد، من تعجب نمی‌کنم، گفت: این نشان‌دهنده فشار است و ما باید این فشارها را برداریم تا محیط آموزش و پرورش تبدیل به یک محیط آموزشی و تربیتی شود. برنامه‌ریزی‌های ما به نحوی است که این مشکلات از دوش فرهنگیان برداشته شود، البته این کار ساده‌ای نیست و می‌دانم چه کار سختی پیش رو داریم ولی به لطف خداوند، این اقدامات را انجام خواهیم داد تا فشار را از روی دوش معلمان برداریم.

رضایی با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در کشور گفت: در حوزه پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما برخی شهرها با مشکل نداشتن بیمارستان مواجه هستند.

وی افزود: مثلا در نیک‌شهر، بانه و برخی دیگر از شهرها ما بیمارستان نداریم در حالیکه برخی از این شهرها نیاز مبرم به مراکز درمانی دارند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید خدمات درمانی و بهداشتی به طور عادلانه در کشور توزیع شود، بر اجرای عدالت درونی در دولت آتی تاکید کرد.

وی بیمه‌های درمانی را مهم خواند و افزود: بخشی از مردم که بیمه درمانی ندارند از مشکلات درمانی رنج می‌برند که این مشکل باید حل و فصل شود.

رضایی افزود: در بحث دارویی باید زمینه‌ای فراهم کنیم که بیماران صعب‌العلاج مشکل تهیه دارو نداشته باشند. در ارومیه یک فردی به بنده مراجعه کرد و گفت که نمی‌تواند داروی سرطانی خود را تهیه کند که بنده خیلی متاسف شدم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه می‌توان در عرصه بین‌الملل روی پای خود ایستاد و در عین حال با همه کشورهای عالم به جز رژیم صهیونیستی ارتباط سازنده داشت، خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست خارجه به نظریه موازنه نسبی رسیده‌ام.

وی افزود: موازنه نسبی یعنی با همه کشورها به نسبت آن کشور ارتباط و همکاری داشته باشیم که بنده این شرایط را دنبال خواهم کرد.

رضایی با بیان اینکه برخی دولت‌ها با اروپا، برخی با چین برخی با روسیه و برخی با آمریکای جنوبی و ونزوئلا ارتباط گرفته‌اند و با آنها کار کرده‌اند، افزود: با نظریه موازنه نسبی به این شرایط در سیاست خارجه پایان خواهم داد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه روابط بین‌الملل باید عزت ایرانیان را حفظ کند گفت که سیاست خارجه را مبتنی بر منافع ملی تقویت خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه دولت با هنر و ورزش گفت: نمی‌دانم سیاست‌مداران در عرصه ورزش و هنر چه می‌خواهند؟ سیاست‌مداران هر کجا که وارد می‌شوند در آنجا مشکل درست می‌کنند و باید پای سیاستمداران از فرهنگ و هنر کنار برود و این عرصه به دست خود هنرمندان و ورزشکاران بیفتد.

رضایی با بیان اینکه باید ورزش و عمل را از سیاست‌زدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته سیاست‌مداران دلشان بیشتر از هنرمندان برای نظام و انقلاب می‌سوزد؟ هنرمندان هم تمامیت ارضی و امنیت ایران را می‌خواهند و ما باید به این موضوعات توجه کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، شورای عالی راهبردی هنر و فرهنگ متشکل از هنرمندان و فرهنگیان را در دولت یازدهم تشکیل خواهم داد تا مباحث مربوط به فرهنگیان و هنرمندان را پیگیری کنم.

وی با بیان اینکه به دخالت دولت در فرهنگ و هنر پایان خواهد داد، افزود: دست هنرمندان را می‌بوسم و به آنها کمک می‌کنم.

رضایی با بیان اینکه امنیت برای من بسیار مهم است، گفت: وقتی به صدا و سیما می‌آمدم یکی از خانم‌های هنرمند دستش را نشان داد که هفته پیش در تهران کیف‌دزدها آن را آنقدر تابانده بودند و کیفش را برده بودند و دستش از کار افتاده بود که من واقعا متاثر شدم.

وی افزود: امنیت جان، مال و آبروی مردم خیلی مهم است و ما نباید برای بحث امنیت اخلاقی کاری کنیم که آبروی مردم برود و شخصیت یک دختر و پسر خورد شود. آیا در این صورت همین‌ها در ناهنجاری‌های اخلاقی بعد از برخورد امنیتی تشدید نمی‌شوند و ما مقصر نیستیم که آبروی فرد را برده‌ایم؟

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه باید حیا و عفاف را جدی بگیریم و آن را تقویت کنیم، تصریح کرد: معماری ما و رنگ‌هایی که در ساختمان‌‌ها بکار می‌گیریم حیا را از بین می‌برود و تولید خشونت می‌کند.

رضایی ادامه داد: برخی سریال‌های صدا و سیما آثار منفی بر روی فرهنگ جامعه می‌گذارد و قابل نقد است و همین طور سینماها و برخی بداخلاقی‌های سیاسی.

وی تاکید کرد: ما چه طور می‌توانیم تحمل کنیم برای رسیدن به قدرت عکس خانم کاندیدای رقیب را بالا بیاوریم و بعد بگوییم باید حجاب در جامعه باشد؟ خودمان آب زیر پای مردم رها می‌کنیم و می‌گوییم چرا مردم بر روی زمین نمی‌نشینند؟ سرچشمه‌های امنیت اخلاقی را باید جدی بگیریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید به خود مردم واگذار کنیم مگر می‌شود دولتمردان به جای مردم امر به معروف و یا نهی از منکر کنند. دولت باید در این حوزه کمک و نظارت کند.

رضایی تصریح کرد: مهمترین مسئله را اصلاح رفتار و مناسبات اخلاقی دولتمردان با مردم می‌دانم.

وی با بیان اینکه در مسائل هنری دولت را به سمت توجه به فرهنگ و هنر می‌برم، گفت: به جای نصب تصاویر غربی در ادارات تصاویر فاخر هنرمندان داخلی را تهیه و نصب می‌کنیم. و همچنین در جهت تقویت نمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: دهکده‌های کتاب را در ایران ایجاد می‌کنیم تا دسترسی همه افراد به کتاب‌های جهانی فراهم شود.

رضایی تاکید کرد: همچنین سه شهر سلامت را در ایران درست می‌کنیم که تمام اداره کنندگان پزشکان هستند و توریسم سلامت را وارد این شهرها خواهیم کرد و انتظار میلیاردها دلار درآمد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم دولت اخلاقی تشکیل دهیم، گفت: ما در این دولت در صورت اشتباه حتما از مردم عذرخواهی می‌کنیم و آماده شنیدن نقدها هستیم و به صورت هفتگی و ماهانه به مردم گزارش می‌دهیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ما در این دولت روی دوم مردمسالاری دینی که نقد و اعتراض است و ضعیف مانده را مورد توجه قرار می‌دهیم.

رضایی با بیان اینکه مردم خودشان را آماده پیروزی کنند، گفت: سومین حادثه بزرگ ملت ایران در سال‌های آینده که آن عبور از فقر، بیکاری و گرانی است، اتفاق می‌افتد و سوگند می‌خورم اگر خودم را برای این پیروزی‌ها آماده نکرده بودم، وارد صحنه نمی شدم.این پیروزی‌ها قابل دستیابی است.

وی در پایان اظهار داشت: بنده از ابتدای جوانی در بحران‌ها و حوادث سخت حضور داشتم و در سن 27 سالگی فرمانده سپاه، بزرگترین ارتش منطقه شدم که این از افتخارات من است که این توانایی را در خود می‌بینم که جوانان را برای آینده کشور آماده کنم.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ستاد خبري
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
محسن رضايي:
بال و پر جوانان را بسته اند

ايران من سلام: محسن رضايي در برنامه گفت و گو با جوانان شبکه 3 حضور يافت و به سئوالاتي که مجري اين برنامه به نمايندگي از جوانان مطرح کرد پاسخ داد. او با تاکيد بر اينکه جوانان بزرگترين سرمايه ما هستند، گفت: جوانان فرشتگان نجات هستند اما بال و پر آنها بسته است. طبيعي است که اگر بال و پر آنها را باز کنيم، بسياري از مشکلات کشور حل مي شود.
به گزارش پايگاه خبري ايران من سلام، محسن رضايي در برنامه شبکه سه گفت: جوانان بايد شاداب باشند. آنها بزرگترين سرمايه کشور هستند اما بال و پر اين فرشتگان نجات بسته است. طبيعي است که اگر اين بال و پر باز شود، جوانان حماسه آفريني مي کنند. من مي خواهم بال و پر جوانان را باز کنم تا آنها به آسمان پرواز کنند.
وي ادامه داد: در اين 20 سال نسبت به مسائل جوانان غفلت کرده ايم، در حالي که آنها سرمايه بزرگي هستند. يکي از معضلات جوانان، بيکاري است. ما به اندازه کافي کار نداريم. دولت بايد به جوانان توجه کند و مسائل آنها را حل کند. بيکاري عزت جوانان ما را خراب کرده است. آنها امکان ازدواج ندارند. مسکن ندارند و ... آنها در ميان اعضاي خانواده از نداشتن کار خجالت مي کشند. وقتي جواني را مي بينم که در اثر اعتياد به زمين افتاده است، خيلي متاسف مي شوم. عزت جوانان بايد حفظ شود و من سعي مي کنم اين اتفاق بيفتد.
محسن رضايي با اشاره به اينکه بر طرف کردن معضل بيکاري جزو اولويت هاي برنامه هاي اوست، گفت: من در اين باره برنامه هاي زيادي دارم. توليد بايد رونق بگيرد. صنعت را بايد فعال کنيم. سالهاست که ما درگير دعواها هستيم. واقعاً اين مناظره ها چه فايده اي براي مردم داشته است. اين دعواها برنده اي نداشته و تنها هزينه ايجاد کرده است. بايد ظرفيت تحمل پذيري خودمان را بالا ببريم. اولين مناظره را من و بني صدر به پيشنهاد شهيد بهشتي داشتيم و خيلي هم خوب بود، چون مردم قضاوت مي کردند.
اين نامزد رياست جمهوري تاکيد کرد: رئيس جمهور خادم مردم است. من مردم سالاري را جاده دو طرفه مي دانم. دولتمردان و مردم در اين جاده بايد با يکديگر تعامل داشته باشند. در اين صورت مي توانيم پاسخگوي نيازهاي مردم باشيم. ما بايد تحمل مان را زياد کنيم. من تعامل، گفتگو و اغنا کردن را در دستور کارم براي سه قوه قرار مي دهم. من با دعوا مشکلات را حل نمي کنم، بلکه سعي مي کنم با تعامل و گفتگوي مناسب مشکلات را حل کنم.
محسن رضايي اشاره کرد: ما بايد مشکلات اقتصادي را حل کنيم. من اخطار مي دهم که بايد در اين زمينه گام هاي درست برداريم. صادقانه بايد بگويم که مسائل اقتصادي منجر به فاجعه شده است. من به مردم مي گويم که در انتخابات صداقت پيروز مي شود و هيچ چيز جاي پيروزي را نمي گيرد. ما بايد مسير را درست طي کنيم. ريل من سلام بر زندگي يا ابوالفضل است.
وي عنوان کرد: در مسائل انرژي هسته اي بايد افراط و تفريط را کنار بگذاريم، چرا که منجر به مشکلات زيادي شده است. من در اين باره استراتژي قيچي را انتخاب کردم. يعني دو لبه قيچي بايد با هم کار کنند. اگر دو لبه قيچي با هم کار کنند موفق خواهيم شد. ما مقابل تحريم بايد قدرتمندانه ظاهر شويم تا بعد از آن مباحث ديپلماتيک را شروع کنيم.
اين نامزد رياست جمهوري درباره آموزش و پرورش گفت: ما نياز به تحول در آموزش و پرورش داريم. ما 13 ميليون دانش آموز داريم، بنابراين طبيعي است که بايد به اين مساله توجه کنيم. گاهي شاهد هستيم خروجي ها مناسب نيست. در کنار معلم، درس و دانش آموز، محيط هم خيلي اهميت دارد. ما بايد فضاي مناسب را براي بچه ها فراهم کنيم.
رضايي ادامه داد: من دلايل زيادي براي ضمانت اجرايي فعاليت هايم دارم. ما بخش زيادي از مسير را رفتيم و حالا بايد با دقت بقيه راه را ادامه بدهيم. طبيعي است که در اين راه بايد برنامه هايمان مشخص و روشن باشد. من خودم را براي اجرايي کردن برنامه هايم آماده کرده ام. سابقه و تجربه من در سالهاي انقلاب و دفاع مقدس زياد بود. زماني هفده- هجده ساله بودم به زندان سياسي افتادم. من جوانترين زنداني سياسي بودم و در سالهاي دفاع مقدس هم تجربه بسيار زيادي داشتم.
وي گفت: ما براي حل کردن مشکلات بايد روحيه تحمل پذيري و نقد پذيري داشته باشيم. ما بايد قبل از اينکه در عرصه سياسي حرف بزنيم بايد خوب گوش بدهيم. مردم سالاري ديني اين است که بگذاريم مردم اعتراض هاي خودشان را بکند، نه اينکه جلوي اعتراض هاي آنها را بگيريم. بايد بگذاريم مردم حرف هايشان را بزنند. از سوي ديگر سياست مداران نبايد وارد عرصه هنر شوند، بلکه بايد آن را به دست اهالي هنر بسپاريم. همچنين مي خواهم در کنار هر وزارت خانه اي، وزارت فکر هم بگذاريم و از جوانان کشور هم استفاده کنم. ميراث ما جوانان هستند. بايد از اين سرمايه درست استفاده کنيم.
محسن رضايي با اشاره به فعاليت هايش براي بانوان گفت: ما قصد حمايت از بانوان را داريم. به همين دليل کسب و کار خانگي را راه مي اندازيم. همچنين در ارتباط با بيمه بانوان برنامه هايي داريم. من قصد دارم فارغ از هر جناحي در دولتم از کساني استفاده کنم که کارآمد و باعرضه بوده و تحت نظام رهبري باشند. از همه جناح ها استفاده خواهم کردم. من جريان اتوبوسي را تعطيل خواهم کردم و از هر سه دولت استفاده مي کنم. اگر جوانان را در اختيار من بگذارند کويرهاي ايران را طلا مي کنم.


ع .حسين زاده
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
انصافا دکتر رضايي انتخاب آخر است . هم با برنامه هست , هم دانش اقتصادي دارد و هم با اخلاق و بي حاشيه هست .
محمدصادق
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
نگذاريم عده اي متحجر وافراطي بار دگر با احساسي کردن فضا اهداف شوم خود را که همگي به ضرر ملت ايران مي باشد به اجرا بگذارند،مانند 8سال پيش.
کمي تفکر وتعقل کنيم به خدايي که جانم در کف اوست تمامي حرف هاي دکتر رضايي کاملا حساب شده و عملي مي باشد.اگر با تفکر و ديدن وشنديدن فيلم ها وحرفهاي دکتر رضايي به حرف بنده رسيديد اين پيام را در قالب پيامک به کساني که اهل تفکر هستند ارسال کنيد تا پلي شويم به سوي ايراني آباد وزيبا.انشاالله
زنده باد دکتر رضايي
حميد ميراضي
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
سلام به همگي دوستان،لطفا به اين سايت بريد و به دکتر رضايي راي بديد تا راي ايشون تو فضاي مجازي هم بالا باشه. درود بر اقا محسن عزيز. http://www.nazareakhar.ir/
vafa
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
جناب آقاي رضايي بنده يک کارشناس کشاورزي با 17 سال سوابق بيکاري خود دراين نظام حمايت خود را باتمام وجود اعلام ميدارم .مهاباد
alireza
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
khoda kone doctor rais jomhoor she vaghan barnamehasho doost daram,vaghan marde,ye siasat madare vagheie
hossein
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
0
امام علي خطاب به مالک اشتر که حاکم مصر شده بود اي مالک افراد عيب جو (روحاني وقاليباف)را از خود دور کن زيرا مردم عيب هايي دارند که حاکم جامعه بايد بيش از همه در پوشاندن آن کوشش نمايد

منتظر حضور دکتر رضايي در پايتخت مذهبي ايران هستيم
مشهد الرضا
محمد علي
|
-
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
0
4
رضايي رضايي رضايي