محسن رضایی در اهواز:
کد خبر: ۷۶۵|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
محسن رضایی با بیان اینکه سه مساله امروز پیش روی کشور، تحریم ها، مشکلات اقتصادی، و منازعات سیاسی است، گفت: مساله امروز مردم ایران اشخاص نیست و ما به چه زبانی بگوییم که امروز مساله مردم ایران خود مردم هستند، نه اشخاص، جناح های سیاسی و دعواهای احزاب با یکدیگر.
مشکلات فعلی کشور محصول مدیریت های جناحی در 20 سال اخیر است

محسن رضایی در جمع مردم اهواز با درود بر خوزستان، شهیدان، رزمندگان و ایثارگران این خطه به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد" اشاره و اظهار کرد: من فرزند خوزستان هستم و به نمایندگی از شما در مناظرات تلویزیونی شرکت و سعی کردم حق، ادب و اخلاق را به نمایش بگذارم.
 
وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که از این سه مناظره سربلند و پیروز بیرون آمدم، افزود: امیدوارم در شرایط حساس فعلی کشور که ملت ایران در آستانه تصمیم گیری مهم و سرنوشت سازی است، همه برادران و خواهران خوزستانی با قدرت تمام یک حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در کشور رقم بزنند و ثابت کنند خوزستانی ها نه تنها مرد جنگ و دلاوری، بلکه مرد سیاست و سیاست مداری هم هستند.
 
رضایی تصریح کرد: دولت آینده در شرایط حساسی در حال شکل گیری است؛ یک بعد شرایط فعلی کشور را تحریم های اقتصادی اعمال شده از سوی نظام استکبار غرب به بهانه مساله هسته ای ایران است. نظام استکبار غرب، ایران را تحریم کرده و اجازه فروش نفت را نمی دهد و نمی گذارد کشتی ها به بنادر ایران نزدیک شوند. تحریم های اقتصادی یکی از مسایل پیش روی کشور است و مساله دیگر نیز مشکلات اقتصادی کشور و گرانی و بیکاری و فشارهای شدید موجود بر روی مردم است.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مساله سوم این است که بیش از 10 تا 15 سال است که منازعات سیاسی تحت عنوان جناح های سیاسی به کشور وارد شده و از پشت صحنه مدیریت کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین منازعات سیاسی، تحریم ها و مشکلات اقتصادی در کشور سه مساله پیش روی کشور است که باید خاتمه یابند.
 
وی با طرح این سوال که با اعمال چه نوع مدیریتی می توان بر این مشکلات غلبه کرد؟ ادامه داد: به طور یقین اگر این مدیریت از نوع جناحی باشد، نه تنها نمی تواند منازعات سیاسی را حل کند، بلکه مسایل و تحریم های اقتصادی را نیز حل نخواهد کرد، زیرا مشکلات فعلی کشور محصول مدیریت های جناحی 20 سال اخیر کشور است.
 
رضایی با تاکید بر اینکه اگر یک مدیریت جناحی دیگر بر سر کار بیاید و نتواند این مسایل را خاتمه دهد، دوباره سر جای اول خود خواهیم ماند، گفت: عده ای در تهران نشسته اند و خیالشان هم راحت است؛ هزینه این مشکلات را که آنها نمی پردازند، هزینه را ملت ایران و مردم می پردازند.
 
وی با بیان اینکه منازعات باید خاتمه یابد و ملت ایران نمی تواند بار دیگر هزینه سنگینی را بابت شکل گیری یک دولت ضعیف بپردازد افزود: معمولا اینگونه است که بعد از پایان کار دولت ها، بازخواست نمی شوند و تاکنون در کشور از هیچ دولتی خواسته نشده درباره اقدامات مثبت و منفی و کارنامه عملکرد خود توضیح دهد و بگوید که در مورد کارهای منفی آیا نمی توانست به گونه ای عمل کند که هزینه های کمتری بر مردم تحمل شود.
 
رضایی با بیان اینکه دیگر نمی توانیم وقت را از دست بدهیم تاکید کرد: فشارهای اقتصادی، مساله تحریم ها و منازعات سیاسی باید پایان یابد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مناظره سیاسی روز گذشته نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: بدون شک همه نامزدها افراد شایسته ای هستند که از فیلتر شورای نگهبان هم رد شده اند، اما در مناظره دیروز همه شاهد بودیم که به جای دفاع از حق مردم ایران و نظام، هر یک از کاندیداها در مقابل دیگری از خود و جناح مطبوعش دفاع می کرد. اگر این افراد دوباره بخواهند سر کار بیایند و همین دعواهای دیروز را دوباره در کشور تکرار کنند، تحریم ها و مشکلات اقتصادی و منازعات سیاسی حل نمی شود؛ ملت ایران تا چه زمانی باید هزینه این جناح ها را بپردازد و تا کی برای آنها هزینه کند؟
 
وی با اشاره به شعار "سلام بر زندگی" افزود: زندگی متعلق به مردم است و به جناح های سیاسی اختصاص ندارد؛ سلام بر زندگی یعنی سلام بر اشتغال، اخلاق، درآمد، تفریح سالم، آرامش، نشاط و شادمانی و این همان چیزهایی است که امروز مردم خواهان آن هستند. شعار ما این است که امروز نیامده ایم که قدرت را از این جناح گرفته و به دست جناح دیگری بدهیم.

رضایی همچنین با اشاره به عدم شرکت در ائتلاف ها تصریح کرد: در دو سه ماه اخیر موضوع ائتلاف ها بسیار خبرساز شده بود و هر روز برای حضور در یک ائتلاف دعوت می شدم؛ اما پاسخ من این بود که چرا به ائتلاف جناح ها وارد شوم و اگر ائتلاف تشکیل دهم آن ائتلاف 1+77 میلیون مردم خواهد بود. مساله امروز، مردم هستند و می خواهیم حق مردم را به خودشان بازگردانیم.
 
وی با اشاره به حضور خود در خیابان ها و بازارهای منطقه محروم "عین دو" اهواز با ابراز تاسف از محرومیت ها و مشکلات بسیار این منطقه اظهار کرد: خوزستان در کنار ثروت نشسته ولی در فقر و بیکاری به سر می برد. چقدر جوان بیکار در این استان وجود دارد و وضع معلمان، بازنشستگان، کارگران و کشاورزان چگونه است؟ باید همه دست به دست هم داده و کاری به جناح چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نداشته باشیم و همه یک شعار بدهیم و آن شعار "مردم" باشد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مناظره دیروز از برخی اقوام نام برده شد، ادامه داد: در مناظرات به دلیل کمبود وقت از چهار قوم عرب، بختیاری، ترکمن و تالشی نام برده نشد که امروز این چهار قوم را به اسم نام می برم تا به صحبت های دیروز من در مناظره اضافه شود. در ابتدا که من از برخی اقوام نام می بردم، عده ای مخالفت می کردند و حتی بخشی از فیلم مستندم را که در آن گفته شد بین اقوام ایرانی نباید تبعیض قائل شویم سانسور کردند، ولی دیروز شاهد بودید که همه کاندیداها از هم سبقت می گرفتند و یکی می گفت من معاونت اقوام ایجاد می کنم و افراد دیگر هم در مورد اقوام صحبت می کردند.
 
رضایی گفت: عدالت یعنی اینکه در جامعه تبعیض نباشد و پارتی بازی، فساد و رشوه خواری خاتمه داده شود. امام راحل شعار اصلی انقلاب را عدالت نامید و امروز حرف ما این است که چرا باید به قوم عرب یا لر طور دیگری نگاه شود؟ همه اقوام ایرانی یک خانواده هستند.
 
وی افزود: ما می گوییم جناح های سیاسی باید خودشان را زیرمجموعه مردم تعریف کنند، نه اینکه مردم زیرمجموعه جناح ها قرار بگیرند، اما عده ای بر این عقیده هستند که اول جناح های سیاسی و بعد مردم قرار دارند و این چیزی است که در دو سه دولت اخیر اتفاق افتاد و نتیجه آن را شاهدیم. امروز می خواهیم راه جدیدی را در پیش بگیریم و مردم را بر جناح های سیاسی مقدم کنیم.
 
رضایی تصریح کرد: توجه به مردم شگفتی بزرگی در ایران خلق می کند؛ از تمام فعالان سیاسی سوال می کنم که چرا جنگ ایران و عراق در سال اول موفقیت آمیز نبود و چرا در سال نخست ایران هرچه حمله می کرد پیروزی حاصل نمی شد، اما از سال دوم به بعد با موفقیت همراه شدیم؟ رمز آن روشن است؛ زیرا از سال دوم به بعد مردم وارد صحنه جنگ و دفاع مقدس شدند و حضور مردم در صحنه موجب پیروزی شد. اگر مردم توانستند در جنگ پیروز شوند، آیا نمی توانند در کشاورزی و صنعت هم پیروز باشند و اگر همان میدانی که در دفاع مقدس به مردم داده شد در حوزه های صنعت و کشاورزی هم به آنها داده شود مردم معجزه خواهند کرد.
 
وی با اشاره به برنامه اقتصادی خود برای اعطای یارانه سبز به حوزه کشاورزی تاکید کرد: مرحله دوم یارانه ها را برای سرمایه گذاری و تولید به مردم خواهیم داد که مجموع آن با محاسبه 45 هزار تومان فعلی به 110 هزار تومان می رسد و این یارانه ضدتورمی است. از دیگر برنامه ها، ایجاد کسب و کارهای خانگی در سراسر کشور است و در دولت آینده بنا داریم در سراسر کشور 5 میلیون کسب و کار خانگی ایجاد کنیم و حتی برای بانوان در خانه هم شغل و درآمد ایجاد شود.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همچنین برنامه دیگر دولت آینده، اعطای هدیه ازدواج به جوانان است و در این طرح به هر زوج 22 میلیون تومان برای خرید تجهیزات و لوازم خانگی پرداخت خواهیم کرد. همچنین طرح سربازی به صورت حرفه ای و حدود 14 برنامه کلیدی و اساسی دیگر در برنامه دولت آینده است.
 
وی با بیان اینکه برخی در یکی دو سال اخیر با مشاهده وقوع مشکلات اقتصادی در کشور تازه از خواب بیدار شده و می گویند برای اقتصاد طرح داریم، گفت: بنده 20 سال است که اقتصاد ایران را زیر نظر دارم و برای آن برنامه تهیه کرده ایم و امروز با یک دست پر از برنامه های علمی و کارشناسانه به صحنه وارد شده ام، به همین دلیل اعتقاد دارم امسال و سالهای آینده شگفتی های بزرگی در صحنه اقتصاد ایران به وجود می آید.
 
رضایی با بیان اینکه خوزستانی های قهرمان و دلاور باید خود را برای پیروزی های بزرگ، فتح المبین، بیت المقدس و شکستن تحریم های اقتصادی آماده کنند اظهار کرد: آمریکایی ها با اعمال تحریم های اقتصادی، در قفس شیران ایران را باز کردند و امسال و سالهای آینده شیران ایران نشان می دهند در اقتصاد، علم و فناوری حرف های زیادی برای گفتن دارند.
 
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما خواستار انعکاس تجمعات عظیم مردم در سوسنگرد، اهواز و مسجدسلیمان شد و ادامه داد: امیوارم صدا سیما تنها این تریبون را نشان ندهد و جمعیت های عظیم مردم را نیز انعکاس دهد و انصاف را رعایت کند. رسانه ملی امروز در خبر ساعت 14 انتقادات برخی کاندیداهای خاص را نشان داد اما پاسخ من را به آنها پخش نکرد و سوال من این است که چرا این پاسخ انعکاس داده نشد؟ پاسخ من این است که من سرباز امام بودم و امروز هم سرباز ولایت هستم و به هیچ وجه از ولایت جدا نمی شوم، اما بدانید من همیشه میان تحجر و غرب زدگی حرکت کرده ام هیچ گاه به سمت تحجر نرفته ام و به غرب زدگی هم گرایش پیدا نکرده ام، زیرا هر دو اشتباه است.
 
رضایی با تاکید بر اینکه امروز خرسند هستم که گفتمان انقلابی را می خواهم یک گام به پیش ببرم ادامه داد: عده ای می خواهند در گذشته بمانند و فکر می کنند گفتمان انقلاب فقط در گذشته است در صورتی که گفتمان انقلاب فقط گفتمان گذشته نیست و امروز گفتمان انقلاب را یک گام جلوتر می بریم و در کنار ایستادگی سیاسی از جهاد اقتصادی سخن می گوییم تا ایران را به شکوفایی اقتصادی برسانیم و فقر را از این کشور بیرون خواهیم کرد.
 
وی افزود: امیدوارم به فضل پروردگار همانطور که علی هاشمی ها، دقایقی ها و بقایی ها مرا در جنگ و انقلاب یاری کردند، علی هاشمی های امروز و بقایی های امروز که شما جوانان خوزستان هستید نیز در این حرکت جدید و این جهاد اقتصادی به صحنه بیایید تا قهرمانان بزرگ دیگری از دل خوزستان برای آینده خلق کنیم.
 
رضایی به معضل گرد غبار در 11 استان جنوبی کشور به ویژه خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: گرد و غبار زندگی را برای مردم سخت کرده و در اولین فرصت اقدام لازم را انجام خواهم داد و حتی در صورت لزوم با سازمان ملل و کشورهای منطقه برای رفع این معضل وارد مذاکره می شوم تا این غبار کنترل شود و مردم نفس راحتی بکشند. مساله دیگر در استان مشکل آب شرب در اکثر شهرهای استان از جمله شوشتر، اهواز، آبادان، دزفول، مسجدسلیمان، خرمشهر و رامهرمز است و رفع مشکل آب شرب مردم خوزستان در اولویت نخست برنامه های دولت آینده خواهد بود.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حامد
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
4
خواهش ميکنم که پيامم رادرسايت نشان دهيد چندبارفرستادم0 کشورمانيازمندان مرداني مثل شماست قوميتهاهمه مردندمن يک کورد کورمانجم همان طورکه شما لر هستيد0عشق من رضايي
حسين
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۹
0
0
آقاي محسن رضايي عزيز کسب وکار خانگي براي ايجاد يک اقتصاد پويا گزينه مناسبي نيست ما بايد کسب وکار را به صورت بنگاه هاي اقتصادي راه اندازي کينم .براي مثال يک توليدي لباس نسبت به يک خياطي هم اشتغال زايي بيش تر وهم سود بيشتري ايجاد مي کند ورمز موفقيت کشور هاي اوروپايي وآمريکا در اقتصاد به همين روش خلاصه مي شود چند تا فکر بهتر ازيک فکر است بنابر اين کار گروهي بهتر از کار انفرادي است .با آرزوي موفقيت وکاميابي براي شما عزيز دل آقاي محسن رضايي.