کد خبر: ۸۷۵|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
محسن رضایی در تبیین برنامه های خود در حوزه سیاست خارجی و روابط بین الملل با هدف کسب قدرت در جهت منافع ملی با کمترین هزینه تنش زدایی را یکی از شعارهای دولت آینده خود عنوان کرد. منطقه عاری از سلاح¬های هسته¬ای و تلاش برای رسیدن به توسعه اقتصادی منطقه¬ای از اهدافی ست که رضایی در دولت احتمالی خود بدنبال آن است.
برنامه‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی محسن رضایی: منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای

دکتر رضایی چشم‌انداز سیاست خارجی خود را تعامل موثر و سازنده در روابط بین الملل عنوان کرده و معتقد است که برای رسیدن به آینده مطلوب مهمترین استراتژی در حوزه¬ی سیاست خارجی و روابط بین¬الملل، تعریف سیاست خارجی ایران در چارچوب امنیت زدایی است.
برنامه دولت محسن رضایی برای احزاب و تشکل¬های سیاسی مهیا کردن شرایط برای نقش آفرینی احزاب در جلب مشارکت مردمی، جذب، ساماندهی و هدایت نخبگان و سلایق سیاسی بوده است. او خواستار دخالت دادن ایشان  در فرایند تصمیم سازی و نظارت در کشور است. لازم می داند که با ایجاد یک  نظام حزبی فراگیر، کارآمد، پویا، رقابتی و سالم در کشور  احزابی متعهد و پایدار با پایگاه مردمی در کشور فعالیت کنند.
رضایی با به رسمیت شناختن احزاب و تشکل های سیاسی وجود آنها را برای ایجاد رقابتی سالم برای بدست گیری مناصب و موقعیت های سیاسی برای اداره کشور ضروری می داند.
او در دولت آینده خود امکان تاسیس و ثبت احزاب را بر اساس معیارهای قانون اساسی برای همه شهروندان فراهم و تضمین می کند. رضایی همچنین فعالیت، گسترش و پایایی احزاب و تشکل های سیاسی را با حذف مداخلات غیر ضروری دولت در عملکرد آنها آسان کرده و با ایجاد شفافیت در شرایط توقیف یا انحلال احزاب و تشکل های سیاسی این اقدامات را قانونمند می کند.
رضایی با تاکید بر اینکه نظام انتخابات کشور باید با نظام حزبی متناسب باشد معتقد است برای ارتقاء جایگاه احزاب و نقش آفرینی موثر آنها در اداره امور کشور  باید حدود و ثغور فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی تعریف شده و ساز و کارهای نظارتی بر احزاب بر مبنای فرایندهای سازمانی و مالی آنها تدوین شود. حمایت پایدار و ضابطه مند مالی از احزاب و صیانت از ایشان با تشکیل و تقویت نظام صنفی احزاب.
و در نهایت رضایی با به رسمیت شناختن دسترسی احزاب و تشکل های سیاسی به اطلاعات و داده های کشور به منظور برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد ارکان اداره امور کشور با روی آوردن به نظام انتخاباتی اکثریتی خواهان ایجاد فضای مناسب ساختی – کارکردی برای احزاب سیاسی  است.

 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
جابر کرمي
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
1
8
ديگر خسته ام…
خسته از اين طرف و آن طرف ها…
ميخواهم نفس بکشم…
بگذار يکبار به کسي که “بايد” اعتماد کنيم
من به “محسن رضايي” اعتماد دارم
آينده را ترسيم کرده است، ما نيز قلم به دست گيريم.
زهره
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
0
0
رضايي نشون داده ازين حرافيها وشعارهاي پوچ امثال جليلي تو کارش نيست ضمنا با برنامه اومده .واقعا مملکت ديگه امثال جليلي که فقط حرافهاي شعر ده هستند نه منطقي نه چيزي دارن نيازي بهشون نداره
نسبت به قاليباف هم که ادعاش زياده وتندرو هست و از لحاظ منطقي بودن بپاي رضايي نميرسه چه برسه به عملکرد
رضايي اين دوره دوره ي شماست مطمئن باش