دکتر محسن رضایی:
کد خبر: ۸۸|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دبیرستان امام حسن مجتبی (ع) در جمع مدیران، معلمان، اولیاء و دانش آموزان این مدرسه به روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: در روز 13 آبان ماه 1357 ارتش شاهنشاهی وارد دانشگاه تهران شد و تعدادی از دانش آموزان را به شهادت رساند این رخداد نشان داد که نقش اجتماعی سیاسی دانش آموزان در روند انقلاب و تعیین سرنوشت سیاسی خود و ملت ایران پررنگ شده است.
13 آبان تولد سیاسی دانش آموزان ایرانی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، وی افزود: در 13 آبان ماه 1358 نیز دانشجویان با تسخیر و افشای لانه جاسوسی آمریکا در تهران به اهمیت این روز افزودند. این اتفاقات سبب شد تا دانش آموزان مسوولیت بیشتری احساس کنند و مانند سایر اقشار جامعه وارد مبارزات انقلابی شدند. این نقطه عطفی در مبازرات مردم ایران محسوب می شود زیرا انقلاب را از سطح نخبگان و سیاسیون به سطح دانش آموزان ومردم کشاند.



رضایی افزود: از سوی دیگر می توان گفت این رخدادها سب شد تا شعورو آگاهی این قشر جامعه افزایش یابد و بنابراین وارد نقش آفرینی در معادلات اجتماعی و سیاسی شدند، بنابراین 13 آبان را باید تاریخ تولد سیاسی دانش آموزان ایرانی عنوان کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 گفت: علی رغم خروج بسیاری از دیپلمات‌ها و وابستگان سفارت آمریکا از ایران، اما این سفارت به جاسوسی در ایران مشغول بود و دخالت های آن سبب برخی، کودتاها و حرکت های ضد انقلابی شده بود که با تسخیر لانه جاسوسی و افشای اسناد آن مردم کشورمان نیز در جریان رفتار های مداخله جویانه آمریکا در جریان انقلابشان قرار گرفتند.



رضایی با اشاره به تبعید امام خمینی (ره) در روز 13 آبان ماه 42 اشاره کرد و گفت: روز 13 آبان، روز دانش آموز با حوادث مهمی که در آن صورت گرفته تبدیل به یک روز مهم و تاریخی شده است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دانش آموزان دبیرستانی در دفاع مقدس را از جمله نقش آفرینی‌های آنها در روند انقلاب دانست که ریشه در آبان ماه 57 دارد و ادامه داد: ایران امروز هم به حضور بالنده و موثر دانش اموزان نیاز مبرم دارد. رسالت دانش اموزان به پایان نرسیده است. برای عبور از شرایط اقتصادی امروز، کشور نیاز به دانش آموزان و نقش آفرینی آنها دارد.

وی اظهار داشت: آینده کشور در دست نسل سومی‌ها و چهارمی‌ها است، زیرا سن نسل‌های اول و دوم انقلاب پس از ده سال آینده به بالای 70 سال می رسد و ما بیشتر از 10 سال فرصت نداریم تا این نسل ها را برای پذیرش مسولیت‌های خطیر اماده سازیم.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه فرصت‌های بسیاری را برای آماده کردن نسل سوم و چهارم انقلاب از دست داده‌ایم. تا کنون هوشمند سازی مدارس کشور به کندی پیش رفته است در حالیکه بسیاری از مدارس ایران باید با یکدیگر و حتی با مدارس جهان در ارتباط می بودند.

وی به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط هم باید از تحریم‌ها عبور کنیم و هم آینده را بسازیم و هم نسل‌های سوم و چهارم را آماده پذیرش مسولیت‌های خطیر خود کنیم.

رضایی با انتقاد از افراط و تفریط ها، کشور را نیازمند اعتدال و میانه روی دانست و گفت: برخی از مشکلات کشور کوهی می سازند که یاس و نامیدی را در جامعه ترویج می کند و برخی نیز شعار گونه، منکر وجود مشکلات می شود. در حالیکه باید ناامیدی و همچنین بی میلی را کنار گذاشت و با دغدغه و فهم درست همراه با امید مشکلات برای عبور از آنها برنامه ریزی کرد.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: فرشتگان نجات کشور دانش آموزان و جوانان هستند. باید با امید این جوانان و دغدغه حرکت کرد. نباید دشمن یعنی آمریکا و اسراییل را دست کم گرفت اما نباید مشکلات را بزرگ نمایی کرد تا توان حرکت از مردم و جوانان سلب شود.

رضایی از چشم انداز ایران 1404 به عنوان چراغ راه یاد کرد و گفت: همه آحاد جامعه از مسولین گرفته تا فرهنگیان و دانش آموزان و حتی دستگاه‌ها و نهادها باید نسبت خود را با چشم انداز ایران بدانند و در این مسیر حرکت کنند. باید فاصله امروز کشور با اهداف ایران 1404 مشخص شود تا بدانیم به چه حرکتی و برنامه ای نیازمند هستیم. اما متاسفانه بی برنامگی در کشور مشهود است به همین دلیل است که 7 ماه طول می‌کشد تا نرخ ارز و دلار بازار مهار شود.

در این برنامه از دانش‌اموزان دبیرستان امام حسن مجتبی (ع) که موفق به راهیابی با دانشگاه های کشور شده اند تقدیر شد.

 

ارسال نظر