دکتر محسن رضایی:
کد خبر: ۹۳|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر اتریش گفت: روابط با ایران می‌تواند در خروج اروپا از بحران اقتصادی مؤثر باشد.
روابط با ایران می‌تواند در خروج اروپا از بحران اقتصادی مؤثر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آقای توماس باکس باوم، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سابقه تاریخی ایران و اتریش و همکاری گسترده گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مناسب دو کشور، اتریش می‌تواند معبری مناسب برای تعامل بیشتر ایران و اروپا باشد و تعاملات و همکاری‌های سازنده در این زمان، می‌تواند آینده‌ای روشن را برای هر دو طرف به ارمغان آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در اروپا و ایجاد راه‌حل‌هایی برای خروج از آن، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با موقعیت مناسب جغرافیایی در منطقه و خاورمیانه و وجود زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، می‌تواند عامل برون‌رفت اروپا از بحران اقتصادی فعلی باشد و روابط ایران و اتریش می تواند الگوی مناسبی برای این تحول باشد.

آقای توماس باکس باوم، سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی کشورهای غربی گفت: در حال حاضر ممکن است راههای مبادلات اقتصادی به سوی ایران به دلیل تحریم‌ها در برخی از فعالیت ها ممکن نباشد، اما شرکت‌های اتریشی به طور دائم درصدد همکاری و فعالیت در زمینه‌های غیرتحریمی ایران هستند.که زمینه های زیادی هم وجود دارد.

وی با ابراز رضایت از فعالیت‌ شرکت‌های اتریشی در ایران افزود: شرکت‌های کوچک و متوسط اتریش محصولاتی را تولید می‌کنند که به‌هیچ‌وجه به موضوعات نظامی و موشکی وموضوعات تحریم ها مرتبط نیست و این شرکت‌‌ها بدون هیچ مشکلی می‌توانند این محصولات را در بازار ایران عرضه کنند.

وی افزود: از پروژه‌های بزرگ میان ایران و اتریش می‌توان به همکاری در زمینه‌های کشاورزی، دارو و مترو اشاره کرد.

توماس باکس باوم اضافه کرد: بخش اقتصادی اتریش در اتحادیه اروپا یکی از مهمترین و بزرگترین بخش‌هایی است که می‌تواند زمینه همکاری‌های مثمرثمرتری برای ایران و حتی اروپا باشد.

ارسال نظر