امیرعلی امیری
کد خبر: ۱۲۶۱|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
همیشه چند گامی جلو‌ترحرکت می‌کردی و می‌کنی وکسی نمی‌تواند باورکند نیروهای اسلام درعراق و لبنان و فلسطین و سوریه و یمن جهاد می‌کنند و محسن رضایی خارج از گود است؛ خدا یار و نگهدارت باشد برادر محسن.
چرا محسن رضایی به لباس پاسداری بازگشته است؟

در واپسین روزهای سال ۹۳ پس از انتشار اخبار بازگشت محسن رضایی به سپاه پاسداران توجهات زیادی از طریق رسانه‌ها، اظهار نظر‌ها و شبکه‌های اجتماعی به این مسأله جلب شد که این درخواست محسن رضایی از رهبری و پذیرش سریع آن و فعال شدن پرونده محسن رضایی در زمره پاسداران انقلاب اسلامی چه مفهوم و پیامی دارد تقریبا حدود ۱۸ سال از خروج رضایی از سپاه می‌گذرد پس چرا حالا پس از این همه مدت چنین اتفاقی می‌افتد زمانی که پاسداران انقلاب شاگردان سابق محسن رضایی که کشف و رشد آن‌ها توسط وی در سپاه و جنگ از خصوصیات بارز وی توسط رهبر انقلاب برشمرده می‌شود (در یکی دو سال گذشته و همین اواخر سال ۹۳ مقام معظم رهبری در دو دیدار جداگانه یکی با فرماندهان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و یکی در ملاقات سر لشکر رحیم صفوی اشاره می‌کنند به اینکه این هنر آقای رضایی در شناسایی انسان‌ها و میدان دادن به آن‌ها و...).

 

به عنوان مستشاران طراز اول دفاعی و امنیتی در منطقه خاورمیانه نقش اول را ایفا می‌کنند و پس از بحران لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان منطقه آبستن حوادث یمن و تجاوز آل سعود به این کشور تا حدودی علنی است محسن رضایی مجددا به جمع پاسداران که البته هرگز هم در طول این ۱۸ سال با وجود همهٔ بی‌مهری‌ها از جمع آن‌ها جدا نبود بر می‌گردد در همهٔ این ۱۸ سال به یاد دارم که هر ماه رمضان همهٔ فرماندهان دفاع مقدس مراسم افطار با صفا و صمیمیتی را در منزل محسن رضایی داشته و دارند و او میزبان همرزمان خود است و همه حتی آن‌ها که گا‌ها زبان به تخریب محسن رضایی در فضای سیاسی می‌گشایند حضور می‌یابند و همچون استادی او را در حلقه خود می‌گیرند آری او هرگز با پاسداری فاصله نداشته است با این همه این سؤال و عاقبت این کار و انجام آن در این ایام مرتب مطرح می‌شود لذا بنده هم که افتخار دارم چند صباحی یکبار در جلسه‌ای و یا مشورتی با آقا محسن ملاقاتی داشته باشم از طرف دوستان مختلفی مورد سؤال واقع شده‌ام که آیا معلوم است آقا محسن می‌خواهد چکار کند؟ حالا برای چی برگشتند به سپاه؟ با فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی و غیره چه می‌خواهد بکند؟ شایعه اینکه او قرار است رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بشود درست است یا نه؟ و... .

 

فکر کردم با انتشار این سطور پاسخی به همهٔ این سؤال‌ها شاید بشود داد لذا به این سبب دست به قلم شدم دیدم برای بررسی این موضوع باید کمی به عقب برگشت نه کمی بلکه حدود ۳۵ سال باید به عقب برگشت تازه سال ۵۷ است و امام چند روزی است به کشور مراجعت کرده‌اند محسن رضایی در مدرسه رفاه با محمد بروجردی ملاقاتی دارند محسن رضایی لیدر گروه منصورون و بروجردی از لیدرهای گروه صف می‌باشد مبارزینی که در سال‌های آخر رژیم شاهنشاهی مبارزه فرهنگی و مسلحانه در کشور دارند و مدت‌ها است راه‌شان را از گروه مجاهدین خلق بدلیل انحرافات اعتقادی آن‌ها جدا کرده‌اند و تحت هدایت روحانیت اصیل و مبارز شیعه و پیروی از خط امام (ره) به مبارزه مشغول هستند مهم‌ترین مسأله آن روز حفاظت از جان امام به عنوان قلب تپنده انقلاب است حکومت در دست بختیار و ازتش شاهنشاهی است حکومت نظامی برقرار است مردم مسلح نیستند مبارزه مسالمت آمیز و با دست خالی در برابر تفنگ و تانک‌های آرایش گرفته در خیابان‌ها جریان دارد و در این چنین وضعیتی رهبر انقلاب در وسط کانون بحران یعنی تهران در مدرسه‌ای مستقر شده و در حال هدایت انقلابش و امتش می‌باشد.

 

تصور حفاظت از چنین شخصیتی و این چنین محل استقراری در آن شرایط زمانی چه حسی دارد نمی‌دانم بالاخره محسن رضایی و بروجردی تقسیم کار می‌کنند که حلقه اول حفاظت مسلحانه از مدرسه رفاه بعهده بروجردی و حلقه دوم را محسن رضایی ساماندهی کند همانطور که می‌دانید زیاد طول نمی‌کشد بساط حکومت پهلوی و دولت بختیار برچیده می‌شود و انقلاب پیروز می‌شود محسن رضایی می‌گوید مجاهدین خلق (منافقین) از چند سالی قبل از پیروزی که از سیر مبارزه امام و روحانیت فاصله گرفته و با مبارزینی در زندانهای رژیم اختلاف داشتند عنوان مجاهدین را برای خود مصادره کرده و در اثنای مبارزات سال ۵۷ هم هوادران آن‌ها با همین آرم و عنوان در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کردند و قصد داشتند که خود را نیروهای پیشگام انقلاب معرفی می‌کنند و سعی داشتند نقش سایر مبارزین و گروه‌ها را که به دلائل امنیتی کمتر تابلو آن‌ها معرفی شده بود راتحت الشعاع قرار دهند. برای خنثی کردن این توطئه وبا توجه به مسلح بودن منافقین، محسن رضایی مبتکر تشکیل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با ادغام هفت گروه مبارز مسلح شامل منصورون، صف، موحدین و... می‌شود و با تشکیل این سازمان راه فریبکاری منافقین (مجاهدین خلق) را تاحدود زیادی سد می‌کند وبه همین دلیل هم درگیری‌هایی بین این دو سازمان در آن ایام رخ می‌دهد. در هر صورت محسن رضایی دومین مأموریت و مسئولیت خود را دریکی دو ماهه ابتدای پیروزی انقلاب با موفقیت پشت سر می‌گذارد در اردیبهشت ۵۸ شهید مطهری و کمی قبل از آن و در پی بروز مسائل کردستان سپهبد قرنی توسط گروه فرقان ترور می‌شود.

 

برادر محسن می‌گوید: من حس کردم که با این خلأ اطلاعاتی و نبود یک سازمان اطلاعاتی در کشور که با پیروزی انقلاب به وجود آمده و سلاح زیادی که سازمان یافته و نیافته در دست پس مانده‌های رژیم سابق و گروه‌های چریکی کمونیست و منحرف و منافق که با انقلاب میانه خوبی ندارند امنیت کشور دچار خطر جدی خواهد شد لذا احساس وظیفه کردم مهم‌ترین وظیفه‌ای که برای حفاظت از انقلاب اسلامی بر دوشم است تشکیل و سازماندهی اطلاعات کشور است و لذا با یک اتاق کوچک در ستاد مرکزی سپاه شروع کردم نه اینکه فکر کنید مرکزیتی در کشور به محسن رضایی حکم مسئولیت داده که شما برو اطلاعات درست کن، نه او خودش به این نتیجه می‌رسد و شروع می‌کند و البته همه مسئولین را توجیه می‌کند و با سرعت این سازمان را در سراسر کشور و در بستر سپاه پاسداران سازماندهی می‌کند.

 

یادم است وقتی سال۵۸ فرمانده سپاه یکی از شهرستانهای استان فارس بودم از فرماندهان خواسته شده بود فردی در حد نفر دوم سپاه برای مسئولیت واحد اطلاعات تعیین شود وبا هدایت مستقیم از مرکز این واحد‌ها شروع به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی کردند وبخصوص در شناسایی گروه‌های مسلحی که محسن رضایی پیش بینی می‌کرد عن قریب مسلحانه مقابل انقلاب خواهند ایستاد کار بزرگی انجام دادند به نحوی که وقتی در خرداد سال۶۰ منافقین اعلام جنگ مسلحانه کردند اکثر مراکز و مخفیگاه‌ها وانبارهای سلاح و مهمات آن‌ها ورفت وآمد ومقر رهبران آن‌ها برای اطلاعات سپاه شناسایی شده بود ودرهمان روزهای اول ضربات سهمگینی از اطلاعات سپاه به فرماندهی محسن رضایی دریافت کردند و موج خشونت و ناامنی که در نقشه آن‌ها برای روزهای اول شروع جنگ مسلحانه طراحی شده بود به کلی با شکست مواجه و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی و ادامه کار مخفی نمود.

 

محسن رضایی از زمان شروع به کار در سپاه و پی ریزی تشکیلات اطلاعاتی سپاه از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که خود از بنیان‌گذاران آن بود کناره‌گیری کرد، حتی قبل از اعلام ممنوعیت فعالیت پاسداران در سازمان‌ها و احزاب سیاسی توسط امام در این مدت محسن رضایی ۲۶ ساله مسئول ستاد خنثی سازی کودتاهای نظامی پس مانده‌های رژیم شاه برای سرنگونی انقلاب هم بود وشخصا درهدایت عملیات خنثی سازی کودتای نوژه شرکت داشت. اقدامات گروه‌های مسلح البته فقط به منافقین محدود نمی‌شد قبل از آن در اکثر نقاط مرزی کشور گروهک‌هایی که اکثرا مارکسیست بودند با سوء استفاده از پتانسیل‌های قومیتی تحت عناوین خلق کرد درکردستان، خلق عرب در خوزستان، خلق بلوچ در بلوچستان، خلق ترکمن در گلستان، خلق مسلمان در آذربایجان ندای تجزیه وجدایی طلبی سر می‌دادند و سازمان اطلاعاتی سپاه تنها سازمان آماده و محوری برای مبارزه وکنترل آن‌ها بود. این یکی از کارهایی بود که محسن رضایی در آن مقطع انتخاب کرد شروع کرد و به انجام رساند و یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های ابتدای انقلاب اسلامی را با هشیاری پیگیری و در خنثی‌سازی آن موفق بود.

 

حالا جنگ هم یک سالی بود که شروع شده بود، محسن رضایی عضو شورایعالی سپاه و مسئول واحد اطلاعات سپاه است واحد اطلاعات عملیات را در قرارگاه عملیات سپاه در خوزستان را هم راه‌اندازی کرده وحسن باقری را برای مسئولیت آنجا تعیین نموده است. درگیری‌های امنیتی که بسیار هم اهمیت داشت و انسجام و امنیت داخلی را تهدید می‌کرد بیشتر ذهن محسن رضایی را مشغول کرده و از طرفی نگرانی اوضاع جنگ هم هست البته میانه خوبی که با بنی صدر به عنوان جانشین فرماندهی کل قوا ندارد باعث می‌شود خیلی هم در صحنه نبرد نتواند ایفای نقش بیشتری کند ۹ ماهی از جنگ گذشته که سقوط بنی صدر و فرار او از کشور صورت می‌گیرد و درست در همین روز‌ها منافقین اعلام جنگ مسلحانه می‌کنند و رسالت مقابله سازمان اطلاعاتی تشکیل شده توسط محسن رضایی به اوج خود می‌رسد؛ لذا پس از رفتن بنی صدر دو سه ماهی این درگیری‌ها تمام وقت او را می‌گیرد در شهریور سال۶۰ باز محسن رضایی فکر دیگری به سرش می‌زند راه اصلی مبارزه برای برقراری امنیت در کشور و دفع تجاوز چیست او برای به عهده گرفتن فرماندهی کل سپاه اعلام آمادگی می‌کند و در پاسخ امام (ره) که در این صورت مسئولیت مهم اطلاعات کشور چه می‌شود می‌گوید تأمین امنیت با پیروزی در جنگ بهتر تأمین می‌شود و او به عنوان فرمانده سپاه اطلاعات را هم هدایت خواهد کرد. اینک او در ۲۷ سالگی با حکم امام فرمانده کل سپاه و راهی مناطق جنگی می‌شود جنگ پس از سال‌های اول انقلاب که بحران امنیتی کشور را تهدید می‌کرد دومین بحران بزرگ کشور بود که از طریق دشمن خارجی به کشور تحمیل شده بود که محسن رضایی رسالت خود را عبور کشور از هر بحرانی که پیش رو داشت می‌دانست. شکست‌های استراتژی و تاکتیک‌های جنگی بنی صدر هم باعث زمین گیر شدن جنگ شده و آینده کشور و وضعیت مناطق اشغال شده در هاله‌ای از ابهام است سر‌لشکر رشید، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: فرماندهان قبلی سپاه می‌آمدند در قرارگاه چند روزی بودند و می‌رفتند و قرار می‌شد پشتیبانی‌هایی از مراکز سپاه که در جنگ در‌گیر بودند، داشته باشند که بیشتر هم پس از بازگشت به فراموشی سپرده می‌شد. حالا محسن رضایی آمده بود من و رحیم صفوی، حسن باقری و... باز هم منتظر چنین رفتاری بودیم ولی او طور دیگری آمده بود او آمده بود که بماند و بجنگد. بعد‌ها یاد این داستان افتادم که زمانی نادرشاه در جنگ با افغان‌ها متوجه هنر‌نمایی جنگجویی می‌شود که بسیار خوب می‌جنگد در جایی با او مواجه می‌شود و می‌گوید، پس تو زمان حمله افغان‌ها کجا بودی که جلوی آن‌ها را بگیری آن جنگجو می‌گوید، من بودم ولی نادر نبود قبل از آمدن محسن رضایی من بودم آقا رحیم بود، حسن باقری، عزیز جعفری بود، همت بود، متوسلیان بود، باکری بود، بقایی بود و بقیه ولی محسن رضایی نبود.

 

در عملیات حصر آبادان برای سازماندهی و فراهم کردن دو گردان نیرو مستأصل بودیم محسن رضایی آمده بود می‌گفت عملیات طریق القدس بزودی باید با چند تیپ نیروی سپاه انجام شود می‌گفتیم یا او نمی‌داند تیپ چیست و یا نمی‌داند عملیات چگونه است از کجا چند تیپ باید بیاید فراموش نکنیم حتی قبل از فرمانده شدن محسن رضایی فرمان بسیج و ارتش بیست میلیونی هم صادر شده بود و بنی صدر برای آن فرمانده تعیین کرده بود یعنی بسیج هم بود محسن رضایی می‌گفت هر عملیاتی که انجام می‌شود با زمان کوتاهی بعد از آن و با استعدادی سه برابر باید عملیات بعدی انجام شود و برای این طرح ریزی عملیات می‌کرد. سلسله عملیاتهای کربلا را طرح ریزی کرد او پیگیری کرد تا شهید صیاد شیرازی هم فرمانده نیروی زمینی ارتش شود و در کنار سپاه و کنار محسن رضایی سپاه و ارتش را یک لشکر واحد کردند و در کمتر از یکسال از پاییز ۶۰تا خرداد ۶۱ تدابیر جنگی و عملیاتی محسن رضایی و فرماندهی منحصر به فرد وی ماشین جنگی عراق را چنان دچار انهدام نمود که فریاد مذاکره از کاخ صدام بلند شد یادم است محسن رضایی می‌گفت این مذاکره پیشنهادی صدام مثل جنگ تحمیلی است و نباید زیر بار آن رفت. در ۳ خرداد ۶۱ خرمشهر آزاد شد. محسن رضایی حالا در جنگ ژنرال‌هایی تربیت کرده بود که هر کدام به تنهایی قادر بودند و هستند که هدایت نیروهای نظامی و دفاعی چندکشور را بعهده بگیرند در همین مقطع از جنگ است که او متوسلیان و لشکر۲۷ را راهی لبنان می‌کند که مرزهای دفاعی جمهوری اسلامی را خارج از سرزمین اصلی دنبال کند. اینک آثار آن حضور در لبنان فریاد بلند افتخار و عزت اسلام است. محسن رضایی بحران جنگ را به کنترل در‌می‌آورد و تا سال‌ها ارتش عراق و دنیای غرب و شرق پشت سر او را زمین‌گیر می‌کند و در ‌‌‌نهایت ایران پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را به صدام تحمیل می‌کند.

 

تاریخ شاهد است ‌با پذیرش قطعنامه توسط جمهوری اسلامی عراق قطعنامه را نپذیرفت بلکه در غرب از طریق منافقین و جنوب ارتش عراق مجددا حملات خود را برای اشغال کشور شروع کرد ولی با شکست مفتضحانه مجبور به پذیرش قطعنامه گردید وصدام روی از مرزهای شرقی برگرداند و به سمت کویت وعربستان نشانه رفت این کار سوم محسن رضایی بود. حالا جنگ تمام شده رهبری انقلاب تغییر یافته در اولین قدم به عنوان فرمانده کل سپاه نیرومند‌ترین ارتش خاورمیانه با رهبری آیت الله خامنه‌ای بیعت می‌کند وبا حکم ایشان که تکمیل حکم امام در تشکیل نیروهای سه گانه سپاه است سپاه را به پنج نیروی زمینی، هوایی و دریایی مقاومت بسیج وقدس مجهز می‌کند وبا تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای کمک به بازسازی کشور از جنگ خارج شده کمر همت را محکم می‌کند برادر محسن رضایی آماده‌ترین ولایق‌ترین فرد بود که در آن برهه رسالت عبور از بحران سازندگی و رونق اقتصادی کشور را به عهده بگیرد، ولی این مسئولیت به وی داده نشد و در ‌۸سال دولت سازندگی با موانع بسیاری که بر سر راهش بود تمام تلاشش را برای به کار گرفتن انرژی ذخیره شده دفاع وجنگ در کشور را کرد و موفقیتهای بزرگی نیز رقم خورد حالا سال ۷۶است ۸ سال از پایان جنگ می‌گذرد محسن رضایی در این سال‌ها پیش بینی می‌کند که بحران پیش روی انقلاب چیست او در‌می‌یابد که اقتصاد و مدیریت بحران پیش روی ماست تحصیلاتش در مقطع دکترای اقتصاد را تکمیل می‌کند او خود را آماده ایفای نقش در این صحنه به رهبری انقلاب عرضه می‌کند. پس از کش وقوس‌هایی در سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از رهبری حکم می‌گیرد و شروع به کار می‌کند حکم مسئولیت وی یکی از احکام تاریخی است که رهبری به این مشروحی صادر کرده‌اند.

 

                                                                                               چرا محسن رضایی به سپاه بازگشته است؟

 

خود رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع می‌شود چشم انداز سیاستهای کلان اقتصادی، اصل۴۴ اقتصاد مقاومتی و.... تلاش‌های او در سالهایی است که سال‌های بد اقتصادی است در سال۸۴ کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود در روزهای پایانی کناره گیری می‌کند تلاش می‌کند به دولت نهم نزدیک شود وهمکاری کند اما رئیس دولت نهم درکی از کشورداری و اقتصاد ندارد ودرسال ۸۸ محسن رضایی باز کاندیدا می‌شود وهشدار می‌دهد که ادامه ریاست جمهوری احمدی‌نژاد رفتن به پرتگاه است ولی شرایط غبارآلود رقابت‌های سیاسی سال۸۸ منجر به عدم موفقیت وی می‌شود ومحسن رضایی در طول دولت دهم  برای کمک به دولت از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند اما رئیس دولت راه دیگری را درپیش گرفته اگر محسن رضایی دنبال کنترل بحران است او دنبال بحران آفرینی است و این دو راه به هم نمی‌رسند تا سال ۹۲، حرف‌های محسن رضایی در انتخابات سال ۹۲بهتر شنیده می‌شود، مردم او را صاحب سبک وبرنامه می‌دانند اقبال خوبی به سمت او می‌شود. محسن رضایی در دومین دور کاندیداتوری خود وبا عبور افتخار آمیز از غائله فتنه سال ۸۸ با ۴میلیون رأی و نفر اول شدن در چند استان کشور با محدودیت شدید امکانات توانسته بود پیام خود را به گوش مردم برساند.

 

اکنون سال۹۳ است محسن رضایی طی نامه‌هایی به سید حسن نصرالله، رهبر انصارالله یمن برخی حرف‌ها و تجربیاتش را با آن‌ها بازگو می‌کند. اینک انقلاب اسلامی درگیر یک فرایند دفاعی امنیتی منطقه‌ای در خاورمیانه است اینک هدایت مدافعین اسلام و نیروهای مقاومت ضد صهیونیستی درجبهه‌های مختلف غرب آسیا بر دوش پاسدارانی از نسل شاگردان محسن رضایی است، امروز برگ برنده ایران در منطقه در این جبهه رقم می‌خورد باز هم می‌پرسید چرا محسن رضایی برگشته است به پاسداری و سپاه. او باز انجام تکلیفش را در این راه یافته است تایید و موافقت رهبری با پیشنهاد او برای برگشت به سپاه مهر تأییدی است بر صحت این تصمیم و او در راهی قدم می‌گذارد که با آن غریبه نیست.

 

او سازماندهی نیروهای مدافع انقلاب در خارج از سرزمین اصلی جمهوری اسلامی را از سال ۶۱ در بیروت پایه گذاری کرده است و هم اینک می‌گوید سرباز رهبری و ملت هستم. درود بر غیرتت آقا محسن که با همهٔ این اوصاف، باز هم هنوز درست و حسابی تو را نمی‌شناسیم. همیشه چند گامی جلو‌تر حرکت می‌کردی و می‌کنی و کسی نمی‌تواند باور کند نیروهای اسلام در عراق و لبنان و فلسطین و سوریه و یمن جهاد می‌کنند و محسن رضایی خارج از گود است؛ خدا یار و نگهدارت باشد برادر محسن.

کلید واژه های مطلب: بازگشت ، سپاه ، محسن رضایی
ارسال نظر
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
1
0
نامه برای ورود به دانشگاه!!!!
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
شفاف و بی پرده بنویسید . کدوم دانشگاه ؟ کدوم نامه ؟!!!!!!!!
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
3
4
سلام سردارم
من از همشهری آن شما هستم به نظرم مرد بزرگی هستید ولیکن نسبت به شهرتان بی مهری میکنید شرمنده اینطور گفتم
محمد علی حاجی حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
1
2
بزرگترین دغدغه رهبری و شاید کل کشور سپاه است که فرماندهی آن باید به شخص مطمینی داده شود دکتر محسن رضایی صرفا یک نظامی نیست او در طی دو ده گذشته تلاش کرده تا خودرا از یک نظامی صرف به یک نظریه پرداز توسعه و اقتصاد نزدیک کند لذا بهترین گزینه برای فرماندهی سپاه ایشان است که در فضای اتی سیاسی آینده کشور یک شخص مطمین فرمانده چنین ارگان تاثیرپذیری شود این تصمیم هوشمندانه رهبر و تصمیمی برای اینده کشور است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
3
سلام دکتر محسن رضائی عزیز ،امیدوارم در سمت جدید موفق وپایدار باشید آرزوی ما موفقیت مردی است که برای مردم مملکتش تلاش و ایثار میکند
سیدجلیل برمو
|
United States of America
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
4
عرض ارادت خدمت دکتر رضایی بزرگوار وحاجی امیری سرباز همیشه سرباز هست دکتر هرکجاهستی انشاءالله سالم باشی دوستت داریم مثل همیشه آماده دستور
خدارحم سحری پاسدار بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
7
بازگشت برادر قهرمان ،مهربان ومقتدر اقا محسن رضائی به سپاه با موافقت رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمین امید مجددی در دل ایثارگران، این حماسه سازان بی بدیل دفاع مقدس ایجاد نمود. ضمن عرض خیر مقدم وخوش آمد گوئی به این عزیزدل ها خارج از تعارف وتعصب عرض می نمایم از اینکه دوباره به بهشت روی زمین برگشتید خوشحالیم. ,کار نداریم کجا و در چه مسئولیتی می خواهید انجام وظیفه نمائید، آنچه که برای ما مهم و قابل توجه است حضور معنوی و مقتدرانه شما در بین نسل جدید سپاه می باشد، شخصیت حقیقی شما در بین ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و فرماندهان سپاه و کل نیروهای مسلح همچون آفتاب تابناک می درخشد، این نشانه اخلاص و بی ریا بودن شما است که تدریس در دانشگاه برای نسل فعلی سپاه انتخاب نمودید .معلوم است هنوز دلت لبریز از حضور در کنار شاهدان با شعور وبصیر درسپاه میباشد. هر چند رفتنتان از سپاه با انگیزه خدمت در عرصه ای دیگر برایمان سخت بود اما بازگشتتان ان را به امیدواری تبدیل نمود. از اینکه در این مدت خود را در معرض آزمایش خدمت در دیگر عرصه ها محک زدید ومورد کم لطفی وبی نزاکتی بعضی از رقبایت قرار گرفتید وبعضی ها هم بی تقوائی نمودند وشما را با برچسب های ناچسب آزرده خاطر نمودند قطعا با حضور در بین عشاقان ولایت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ان دل تنگی ها جبران خواهد شد.شما هنوز بوی همت وباقری میدهید ،شما هنوزنگاهت در پی رد پای ساعقه احمد متوسلیان در شبهای آتشین فتح المبین و تیر خلاص احمد کاظمی وخرازی در فتح خرمشهربه دشمن میباشید. شما نگاهت به صلابت عزیز جعفری وقاسم سلیمانی وامثالهم است که بر اساس ایه شریف در قرآن کریم مصداق(اشداءعلی الکفار رحماء بینهم) میباشند.با حضورتان قطعا رعشه بر اندام دشمن خواهید انداخت.بنده وامثال بنده که افتخار سرباز بودن در رکاب جنابعالی راسرمایه خود میدانیم ،حاضریم دوباره صحنه های شیرینی رابا شما در سایه ی رهبر فرزانه مان خلق نمائیم، پس مارا به کانون گرم تان پذیرا باش
نعمت اله منوري ازبهبهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
8
برگشت مجدد تان به خانواده سپاه راخيرمقدم عرض ميكنيم اقامحسن جنابعالي شناسنامه سپاه هستيدماكه بازنشسته هستيم وافتخارمیكنم فرمانده مابوديد ومجموع دانشگاه امام حسين وسپاه بايدافتخاركندكه فرزندامام وياررهبرعزيزفرمانده انها شده
علي اكبر كشاوز ارشدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
2
سردار سرلشكر اسطوره سباه اسلام جناب اقاي دكتر محسن رضايي از اينكه يكبار ديكر شاهد اجراي تصميمي مدبرانه از سوي رهبر فرزانه مسلمانان جهان هستيم بسيار خرسنديم اميدوارم بازكشت حضرتعالي منشاء خير و بركت و اقتدار سباه اسلام باشد.. انه ولي التوفيق. مهندس كشاورز ارشدي شيراز
حسن
|
Germany
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
3
0
خدا رحم کند فکر کنم خبرایی با شه توکل بر خدا اماده ایم
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
حسن آقا ی عزیز سلام . آقا محسن انسانی رئوف و سلیم النفس هستند . امیدوارم که خبرایی باشه و در سطوح عالی فرماندهی ایشون رو ببینیم . انشا الله تعالی
خزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
2
1
محسن باخودش هم صادق نیست.لباس سپاه بتن ایشان نمیخورد سپاه ارگان مقدسیت
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
جناب خزایی سلام . بنده و دوستان با نظر شما مخالفیم. اون موقعها که خیلیها به بهانه های مختلف پشت جبهه را برای خدمت انتخاب کرده بودند ، آقا محسن و امثالهم از خونه و خونواده چشم پوشیده و جونشونو در طبق اخلاص گذاشته و جان فشانی میکردند . اندکی انصاف
مسعود ولایتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
2
سلام اقا محسن بازگشتت به خانه ی اولت را تبریک میگویم. وشماهنوز برای ما پاسدران بازنشسته اقا محسن هستی. مسعود ولایتی از دهدشت
امیران
|
Singapore
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
1
سلام ،برادر محسن خیلی خوب است شما را مجددا در ببن هم رزمان سابقتان می بینیم ولی ظاهرا هم نشینی با هاشمی روی ادب شما هم تاثیر داشته . چرا در کنار مقام معظم رهبری ،بجای خبردار بودن همانند اهل تسنن ایستاده ایدو دست بر روی شکم هستید . ابن بود آن توصیه های شما به پاسداران برای اجرای بنیان مرصوص
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
0
2
واقعا عشق کردم وقتی دوباره تو لباس رزم دیدمش
آريافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
3
بازگشت سردار مهرومحبت .فرمانده لايق دلسوز پاسداران به خانواده خودش خوش آمدعرض ميكنم
شاهمراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
3
خوش امدی سردار
اقتدارسپاه مرحون زحمات شماست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
3
پرچم آقا محسن بالاست
حسین مقدم(یا مهدی عج)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
3
سلام بنازم غیرتت ای مرد که باز هم امدی با عشق.
میلاد با سعادت امام حسین ع ابلفضل العباس ع و امام سجاد ع مبارکباد
بابک دانایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
3
متن جناب امیر علی امیری را خواندم و با نظرات ایشان کاملا موافقم ، در حین مطالعه ، متن حکم انتصاب مقام معظم رهبری در شهریور ماه 76 نظرم را بیشتر جلب کرد . مقام معظم رهبری با عبارات و جملات ارزنده ای ، سردار را مورد تفقد قرار داده اند . راستی ایام چه با سرعت سپری میشوند . انگار همین دیروز بود که دوران فرماندهی سردار در سپاه تمام شده بود و هنوز محاسنشان اینطوری سفید نشده بود . یادش بخیر
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
هموطنان دلیل اینکه چاپلوسی درکشورزیادشده چیست؟آیا این نیست که ایمان وصداقت کم شده است...؟؟؟
پاسخ ها
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
پس شایسته آن است که چاپلوسی را بوسیده و کنار گذاشته و اندکی ایمان و صداقت چاشنی زندگیتان بنمایید. خیلی خوب میشه ، به خدا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
2
خداوند سردار محسن رضایی را برای همیشه انقلاب حفظ و حمایت نماید.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
1
1
سلام
ابتدا تشکر از زحمات سردار. ولی به عنوان یه جوون 30 ساله ابهامی برام پیش اومده، با وجود چنین متفکرین و نابغه ها و مدبرین و دلسوزها، چرا ما کشوری با کوله باری از معذلات و بدبختی ها از قبیل فقر، فحشا، اعتیاد، فرهنگ پایین، عادات بد، عقب ماندگی اقتصادی و سیاسی هستیم. چرا بحران آب رو بعد از تبدیل شدن به فاجعه متوجه میشیم، و خیلی چراهای دیگر. لطفا افراد رو به استوره و ژانوالژان و خارق العاده بودن تبدیل نکنید. لطفا وصعیت مملکتی که ساختید رو ببینید و بعد چنین مغرورانه و پر افتخار صحبت کنید. ما خسته شدیم از تظاهر، از یک جانبه نگری و دید تعصبی به کشورداری. خسته شدیم از تظاهر. لطفا نتیجه گرا به قضیه نگاه کنید و ببینید چه بلایی به سر جوانهای مملکت و البته بلاهای بیشتر به سر جوانهای دیگر اومده. آینده ای بی تدبیر و بی امید رو برای کشور ساختید. اکثر افتخاراتی که گفته میشه پوشالی اند و جامعه ای مریض داریم. چرا احمدی نژادهایی میان بالا و همایت میشن و دست آخر هم همه تقصیر رو گردن افرادی هایی مثل اون میندازید.
احمد مرشدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
1
سلام سردار سرافراز هشت سال دفاع مقدس حضور سبزت به جمع سبزپوشان وحافظان انقلاب تبریک میگوم.امیدوارم همه رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس ودلسوزان انقلاب آماده وجان برکف در رکاب ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای‏(حفظه الله‏)منتظرفرمان جهاد باشیم.بقول شهید والا مقام دکترچمران (درهنگامه نبرد مرد از نامرد تشخیص داده میشود پس ای شیپور جنگ بنواز.....‏!‏‏!‏‏)رزمنده جانبازوشرمنده شهیدان گلگون کفن.از ایلام.
خدارحم سحری
|
United States of America
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
1
برادر عزیزم سردار سرلشکر آقامحسن رضائی-سلام علیکم
این برای دومین بار است برایت پیام دارم.نمی دانم چرا از زمانی که به سپاه برگشته اید یک حس عجیبی دارم.احساس می کنم خاطرات زمان حضورتان در فرماندهی سپاه برایم تداعی شده است.در وجودمان بارقه ای از امید ایجاد شده واحساس غرور مینمایم.البته نه از وضعیت فعلی سپاه ناراضی باشم،فرماندهان بعد شما همچون آقا رحیم وآقا عزیز از جنس شما هستند وبرایشان احترام ومنزلت قائلیم. اما دلم میگوید شما چیز دیگری هستید.دوست داشتنی وقابل اعتمادونقطه پرگار قدیمی ها.نه قصد چاپلوسی دارم ونه تملق .الحمدوالله به برکت تجربیاتی که در سپاه دل ها کسب نموده ام وخود را مدیون آن می دانم در جائی مشغول به خدمتم که هم در راستای اقتصاد مقاومتی است وهم در آمد خوبی دارم هرکه هر چه می خواهد بگوید بگوید.اما احساس تشنگی مفرت ودلتنگی برای شما وقدیمی ها دارم .برادر محسن نگذار در سرای قیامت که مفری برای فرار از چنگال عدالت الهی وجود ندارد.اگر به رحمت خداوند از عملکرد زشتمان امیدوار باشیم اما در برابر شهدا چه؟پس کاری بکن وپیشکسوتان جهاد وشهادت را از قصه های پر قصه برهان.عرصه هائی از دفاع در جهان اسلام هست که عملکرد بعد از جنگ را به حسنات تبدیل می نماید.ما به هیچ وجه الوجوه نه دوست داریم ونه میخواهیم برای کشورمان اتفاقی از نوع جنگ بیفتد،که انشاالله به برکت خون شهدانخواهد افتاد .اما دوست نداریم با چهره ای خجالت زده (خودم را میگویم) شهدا را ملاقات نمائیم.بیا ای دل از اینجا پر بگیریم----ره کاشانه ی دیگر بگیریم. بیا گم کرده دیرینه خودرا------سراغ از لاله پرپر بگیریم. زهر چشمم هزاران چشمه جوشد---- که در دل نه صد بلکه هزاران شهیدخفته دارد.برادر کوچکت خدارحم سحری
عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
1
سردار برقامت عمارآمدی.
میری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
0
1
بازگشت محسن انقلاب دیگر در ایران بود
علی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
1
سردار بی ادعا مالک اشتر علی ع خوش امدی به خانه ات چشم دل ما روشن شد زامدنت
معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
1
با سلام
هرجا که هستید موفق باشید
http://vibershetab.ir/
وحید جوزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
1
محسن جان خوش آمدی تجربیات شما برای دفاع ازميهن عزیزمان واجب است
ومن الله توفيق
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
1
خدا قوت برادر محسن
خدا قوت دکتر اقتصاد
برای اقتصاد مردم کاری بکنید از جنس جهاد، الان کشور بیشتر شما را لازم دارد.
حسن شفیعی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
درود خدا بر تو آقای امیری که چه زیبا گفتی:
«همیشه چند گامی جلوتر حرکت می کردی و می کنی و.....»
حیف که ما قدرت را ندانستیم...شرمنده ات شدیم
هاشم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
این همه تعریف وتمجید برای کیست برای خدا یا برای خلق خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
1
سردار لر تو پیروزی .
مهراب گله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
1
زنده باشی سردار.
زنده باشی با غیرت...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
1
خیلی خوشحالم
احمدرضا فلاح زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
1
سلام
ی زمانی اسم سپاه با حاج محسن رقم میخورد
تا اسم برگشتش اومد همین عربا ترسیدن ی دنیا کیف کردم حاج محسن کاری کن با این داعش که اسمت تو تاریخ بنويسن و کتاب کنن
تو جنست همت و باکري اونا شاگردت بودن همه آماده ایم فرمانده
علیزاده یاسوج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
درود بر سردار بزرگ اسلام رضایی برگشتشان را به لبای مقدس پاسداری تبریک می گویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
درود بردار سردار بزرگ بختیاری وسردار کل ایران
پاسدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
امیدوارم دوباره فرمانده کل سپاه بشه وروح تازه ای به سپادبده.چون حضرت اقابی دلیل اقامحسنونیاورده
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
خیلی اقاست من همیشه طرف دارش بودم مخلصشم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
0
انشاالله با دوستان شهیدش محشور شود. سرباز ولایت فقیه بودن انشاالله سعادت دنیا و اخرت دارد. خدایا بر عزتش بیفزا.
سجاد وفایی سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
سردار اگر در دهه های گذشته نظریه اقتصاد مقاومتی اجرا میشد در حال حاظر پیشرفته بودیم
امیر چراغی خیرآبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
سلام و درود خداوند بر شما
سجاد وفایی سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
محسن رضایی مرد لر،،،،خمینی هندی،خامنه ایی روسی
سجاد وفایی سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
محسن رضایی مرد لر،،،،خمینی هندی،خامنه ایی روسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
0
سلام برسردار رشيد اسلام اقا محسن كه هركجا كشور احساس خطر كند او اماده جانفشانيست تا مقابل خون شهدا شرمنده نباشه
مختار مختاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
سلام خدمت سردار بزرگ اسلام جناب دکتر رضایی. باتشکر از زحمات شما. انشالله روزی هم با کارت ملی راهی مکه بشیم