در دیدار با سفیر آلمان
کد خبر: ۲۲۱۹|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار سفیر آلمان در تهران با بیان این که ایران از حضور سرمایه گذاران آلمانی در این کشور استقبال می کند، گفت: دست هایی در داخل و خارج از ایران نمی خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، محسن رضایی در دیدار بارون میشائیل فون اونگرن اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران اظهار داشت: آلمان بایستی شجاعت بیشتری در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی از خود نشان دهد.
وی ادامه داد: میان جمهوری اسلامی ایران و آلمان یک بحث جدی اقتصادی وجود دارد و مردم ما نیز دید خوبی نسبت به فرهنگ این کشور دارند بنابراین از گسترش روابط اقتصادی با آلمان و حضور سرمایه گذاران آن استقبال می کنیم.دست هایی در داخل و خارج از ایران نمی خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که به نظر می آید دست هایی در داخل و خارج از ایران، فعالانه نمی خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود، یادآور شد: مشکلات زیادی با آمریکا وجود دارد و تاریخ نشان داده است که نباید به گفته های آنها اعتماد کرد.
رضایی ادامه داد: ولی با بخشی از اروپا به ویژه آلمان چنین مشکلی نداریم و ایران می تواند از بازار بسیار خوبی که در آسیای مرکزی به واسطه سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در ایران وجود دارد، استقبال کند و از نظر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری همه راه ها برای آلمان باز و قابل دسترسی است.
وی با تاکید بر این که این مساله یک فرصت طلایی برای نزدیکی ایران و اروپا است، گفت: چهار تا پنج سال آینده بهترین فرصت برای اروپا است که با ایران روابط اقتصادی برقرار کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری نظرات متفاوت اقتصادی در خصوص رابطه با غرب افزود: ایران برای سرمایه گذاری و روابط اقتصادی با آلمان جدی است.
رضایی اظهارداشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یک مرکز سیاست گذاری کشور برای آسان تر شدن سرمایه گذاری آلمان در ایران آماده هرگونه کمک و همکاری است تا نسبت به اعزام متقابل هیات های اقتصادی اقدام کند.

**برای حفظ امنیت منطقه تنها کشور نقش آفرین ایران است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا فعال بوده است، افزود: برای حفظ امنیت منطقه تنها کشوری که می تواند نقش آفرین باشد، ایران است.
رضایی با بیان این که ایران تنها کشوری است که می تواند با داعش مبارزه کند، خاطرنشان کرد: مساله تروریست و امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است و آلمان هم در این زمینه با ایران همکاری داشته که مورد تایید سازمان های بین المللی است.
وی همچنین اظهار داشت: موضع ما در دفاع از مساله فلسطین روشن است، باید برای آینده این موضوع از طریق رفراندوم، قانون اساسی و یک دولت فراگیر مشخص شود، چراکه 70 سال کشتار مردم بیگناه دیگر بس است.

**برجام شرایط را برای حضور سرمایه گذاران آلمانی در ایران فراهم می کند
سفیر آلمان در تهران نیز در این دیدار خطاب به محسن رضایی گفت: انجام این دیدار با توجه به این که شما یک دانشمند اقتصادی هستید حائز اهمیت است. 
بارون میشائیل فون اونگرن اشترنبرگ افزود: آلمان دومین اقتصاد قوی را داراست و سیاست خارجی این کشور از سال های 90 به بعد فعال تر شده است، سیاست ما با آمریکا بدلیل ائتلاف های متعدد احزاب فرق می کند از این رو نمی توانیم فوری تصمیم گیری کنیم ولی آنچه که به آن اعتقاد داریم را انجام می دهیم.
سفیر آلمان ضمن استقبال از ادامه حضور هیات اقتصادی آلمان در ایران اظهار داشت: توافق برجام شرایط را برای سرمایه گذاری آلمان در ایران و گسترش روابط فراهم خواهد کرد.
ارسال نظر