دکتر محسن رضایی در هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر
کد خبر: ۳۹۵۳|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
دکتر محسن رضایی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: مشروعیت در ایران دو امضایی است هم مردم امضا می کنند و هم اسلام آن را تایید می کند. متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد، مانند دفاع و امنیت موفق عمل نکرده ایم.

مبارزه علیه آمریکا با شعار ایستادگی و پیشرفت شعله‌ور شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (سوم شهریور) در هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شصت و سه شهید کارمند استان قزوین در در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: گرامی می داریم یاد و خاطر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم را و به ویژه شهیدان عزیزان دولت، شهیدان رجایی و باهنر را . امیدوارم که راه خونین حسینی همانطور که تا کنون در کشور ما به ثمرات بزرگ نشسته است ادامه پیدا کند تا بتوانیم این نهضت را به صاحب اصلی اش بسپاریم.

دکتر محسن رضایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آمده است که کلمه طیبه مانند درختی رفیع و بلند و پاک است. کلام طیب مانند مفاهیم استقلال و آزادی است که همه جوامع آن را آرزو می کنند. حتی فطرت منحرفین هم آرزوی توحید و ولایت دارد. کلام طیب آثار و برکات زیادی دارد. یکی از کلمات طیب، جمهوری اسلامی است. نوعی از دولت ها که مردم و دین خدا به آن مشروعیت داده است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران در این دو قرن، به دنبال گمشده ی خود که تشکیل دولت آرمانی و مطلوب بود، می گشت. ملت ایران به سختی زندگی می کرد. در چهارراه قدرت های بین المللی، استعمار و استبداد، دولت های وابسته عزت ملت ایران را و آبروی ملت ایران را جریحه دار می کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: از طرف دیگر دولت های وابسته در دوران قاجار و پهلوی، از ترس از دست دادن حکومت خود، آزادی مردم را از آنها می گرفتند. مشکل دیگر ناکارآمدی دولت ها و عقب ماندگی کشور بود. معروف است که یکی از مهندسین خوب ایرانی در زمان شاه می خواست طرح اتصال مرکز ایران به جنوب را پیگیری کند. آمریکایی ها مانع این کار شدند چون نمی خواستند شوروی از جاده های ایران استفاده کند. وقتی جاده کشی و ساخت راه آهن به تصمیم کشورهای خارجی بود، نمی شد فناوری هسته ای را در ایران دنبال کرد. آنها امیرکبیر را که در دربار ایران بود را به شهادت رساندند چون پیشرفت ملت ایران را دنبال می کرد. ملت ایران مشروطه را انجام داد اما با کودتا انگلیس، قانون اساسی مشروطه کنار گذاشته شد. مصدق نفت را ملی کرد و از دست انگلیس به آمریکا نزدیک شد، آمریکایی ها از پشت کودتا کردند و دولت او را سرنگون کردند. همین کار را می خواستند با دولت آقای اردوغان انجام دهند و دعوای کنونی ترکیه و دولت آقای ترامپ به همین دلیل است. ما در گذشته دولت مستقل و مشروع نداشتیم.

دکتر محسن رضایی گفت: در 22 بهمن، امام بزرگوار ما با تجربه گذشته، اقدام کرد. در دیماه 57 به امام پیشنهاد شد که آقای جلال تهرانی از شورای سلطنت را به حضور بپذیرد، امام گفت ایشان اول استعفا بدهد و بعد تقاضای دیدار کند. ما شورای سلطنت نمی خواهیم. ما دولت فاسد و شجره خبیثه را نمی خواهیم. ما دولت اسلامی می خواهیم. امام پیشنهاد داد که جمهوری اسلامی می خواهیم. نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. مشروعیت در ایران دو امضایی است هم مردم امضا می کنند و هم اسلام آن را تایید می کند.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا و توقیف کشتی متخلف انگلیس در خلیج فارس گفت:از زمانی که درخت جمهوری اسلامی، کاشته شده است، درخت سیاست آن، در سراسر منطقه تبدیل به یک قدرت منطقه ای شده است. شاخ و برگ این درخت فوق العاده بالا رفته است. اکنون بزرگترین قدرت جهانی در برابر ملت ایران، زمینگیر شده است. آمریکا دچار تردید و نگرانی و بن بست شده است. آقای ترامپ انواع فشارها را بر ملت ایران امتحان کرده است. ناوهایش را به سمت خلیج فارس فرستاد. عده ای رفتند و دلار خریدند. ترسیده بودند که آمریکا می خواهد به ایران حمله کند. ناوهای آمریکایی هوشیاری ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را دیدند و از پانصد کیلومتری چابهار نزدیک تر نشدند.

سرلشکر پاسدار دکتر رضایی افزود: آمریکایی ها می خواستند آمادگی ایران را بیازمایند. پهپادها را به نزدیکی آبهای ما می فرستادند. یکی از آنها که از قرار از مدرن ترین پهپادهای آمریکا بوده به آسمان و آبهای ایران وارد شد. سه بار به آن هشدار دادند و موشک ایران آن را ساقط کرد. این رسوایی، اوضاع کاخ سفید را به هم ریخت. شورای امنیت آمریکا تشکیل جلسه داد و اختلاف شدیدی در بین اعضای آن هویدا شد. بولتن می خواست 24 ساعته به حمله ایران جواب دهد. فرماندهان نظامی به ترامپ گفتند که حمله به ایران به صلاح نیست. ترامپ اعلام کرد که مشورت ستاد انتخاباتی ام را پذیرفته ام. بعد از دو سه هفته از این رسوایی، کسی به او خبر داد و بدون تحقیق گفت: ما یک پهپاد ایرانی را زدیم. بعد گفت داریم تحقیق می کنیم که ببینیم پهپاد چه کشوری بوده. بعد هم معلوم شد که پهپادی در کار نبوده. این رسوایی فراتر از توانایی های ما است. این ثمرات کلمه طیبه است. امروز عراق و سوریه و یمن به این درخت تناور تکیه داده اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس که در جمع خانواده معزز شهدای کارمند استان قزوین و نمایندگان بسیج کارمندی ادارات و نهادها سخن می گفت، با اشاره به دستاوردهای اندک کشور در مباحث اقتصادی و فرهنگی گفت: متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد، مانند دفاع و امنیت موفق عمل نکرده ایم. اینجا یکی از دانشگاه های خوب کشور است، نخبگان کشور باید تحقیق کنند که چرا کالاها و اتومبیل های ما نمی توانند با کالاهای خارجی مانند سلاحهای ما با سلاحهای خارجی ، رقابت کنند. خواهیم دید که راهی که شهدا در امنیت رفته اند در اقتصاد نرفته ایم. راهی که از خودگذشتگی آغاز می شد و همه تلاش ها برای رضای خدا بود. این انگیزه در اقتصاد و فرهنگ ما کمتر دیده می شود. مبارزه با آمریکا در دفاع بود اما متاسفانه روحیه مبارزه با دشمن در اقتصاد و فرهنگ ضعیف است. امسال که آمریکا ما را تحریم مضاعف کرده است چرا مبارزه علیه دشمن شعله ور نمی شود. از راه جهاد است که ارزش های الهی در کشور بارور می شود. ما یک اقتصاد اسلامی و مردمی می خواهیم. در این دهه ها به تجربه دیده ایم که اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری به کار ما نیامده است. جوانان گمنامی داریم که مانند همت، باکری و خرازی در دفاع مقدس، اکنون می توانند اقتصاد ایران را شکوفا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وابستگی استانداری ها به تصمیمات وزارتخانه ها در تهران گفت: وقتی ابتدایی ترین مسائل استان ها به مرکز کشور گره خورده است، نمی توانیم شکوفایی استان ها را انتظار داشته باشیم. ما راه شهدا و جانبازان و رزمندگان را در عرصه اقتصاد باید دنبال کنیم. ان شا الله که زیر سایه امام عصر(عج) و در گام دوم انقلاب این اتفاق رخ خواهد داد.

پیش از این مراسم، دکتر محسن رضایی با حضور در یادمان شهدای گمنام و مزار پنج شهید آرمیده در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.در این مراسم همچنین مهندس عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین، با گرامیداش یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را به شهر قزوین خیرمقدم گفت و همچنین با حضور سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی از جمعی خانواده های معزز شهدای کارمند استان قزوین تجلیل و قدردانی شد.


ارسال نظر