سرلشکر پاسدار محسن رضایی در اجتماع عزاداران در مصلی تهران:
کد خبر: ۳۹۹۴|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه شب در اجتماع عظیم عزادارانی که در سوگ شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به مصلی تهران آمده بودند، گفت: ترامپ حریم سربازان خودش را شکست و سربازان خودش را دم تیغ مقاومت گذاشت و زندگی را بر نیروهای خود تلخ و ننگین کرد و از منطقه اخراج خواهند شد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی شامگاه یکشنبه 15 دیماه در مصلی تهران با تبریک و تسلیت شهادت سردار دلاور جبهه مقاومت گفت: در این مکان مقدس جمع شده ایم تا از مجاهد اعظم استقبال کنیم و با او وداع کنیم. وداع با عزیزی که در قلب ملت ما جای گرفته و زندگی اش را وقت اسلام کرده است، سخت است. تحمل و صبر عظیمی می طلبد و به خدا پناه می بریم. 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: آمریکا بداند که خون قاسم سلیمانی در کالبد ملت ایران، انقلابی را پدید آورده است و امروز با دشمن مبارزه خواهد کرد. این مجاهد خستگی ناپذیر از چهل سال پیش تا کنون در همه صحنه ها برای دفاع از انقلاب و ملت های منطقه سینه سپر می کرد و در آخر به شهادت رسید. او یک جوان 23 ساله بود که از کرمان به جبهه آمد و تیپ یازدهم عملیات فتح المبین را با بچه های کرمان تشکیل داد. من با او صحبت کردم و تیپ 41 ثارالله و بعد لشکر 41 را تشکیل داد و به فرماندهی جبهه مقاومت رسید. 
دکتر رضایی با تشریح ویژگی های شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان جزو استثنایی ترین قهرمانان ایران هستند که بعد از شهادتش هم قهرمان شد. شهادت او تبدیل به یک قیام شد. حاج قاسم سلیمانی نماد عزت اسلام و مسلمین شد. او در هر جبهه ای که حاضر می شد اشغاگران را هراسناک می کرد. او بعد از امام و مقام معظم رهبری سومین قهرمان بین المللی ایران شد و تصویر او در همه رسانه های جهان درج شده است. شهادت او جبهه مقاومت را احیا کرد و پرده از چهره کریه آمریکا و اسرائیل برداشت و در جبهه مقاومت و جبهه مقابله با تروریسم قهرمان شد. در لبنان و فلسطین، رژیم صهیونیستی با تجاوز و اشغالگری تبدیل به غده سرطانی شد و جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل ایستاد و او را شکست داد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به رشادت های حاج قاسم در دوران جنگ تحمیلی گفت: در دوران دفاع مقدس تیپ 27 محمدرسول الله (ص) به فرماندهی بردار عزیزم احمد متوسلیان به سوریه رفت. بیروت در حال سقوط بود.حاج احمد با تیپ خود دشمن را به عقب راند.هسته های حزب الله شکل گرفت و درزمان فرماندهی قاسم سلیمانی نیروهای قدس جبهه مقاومت را گسترش داد. شاخ اسرائیل در نبرد 33 روزه، شکسته شد و هیمنه اسرائیل فروریخت. اولین کشور اسلامی که اسرائیل را بیرون کرد و نگذاشت برگردند، لبنان بود و لبنانی ها بودند که در برابر قدرت آمریکا و اسرائیل قد برافراشتند.
وی افزود: مقاومت از لبنان به فلسطین وارد شد و انتفاضه جدید شکل گرفت و اسرائیل در داخل خود فلسطین با مشکل مواجهه شد. اینبار لبنان و فلسطین جغرافیای مقاومت را گسترش دادند و عظمت خودش را ثابت کرد. قاسم سلیمانی تنها قهرمان جبهه مقاومت نبود و به قهرمان مبارزه با تروریسم تبدیل شد. او با داعش که آمده بود تا نقشه نیمه تمام اسرائیل را کامل کند، مبارزه کرد. داعش از سوریه شروع شد و در عراق به چهل کیلومتری بغداد رسید و با فتوای مرجعیت معظم عراق و همراهی جوانان عراقی و قهرمانانی مثل ابومهدی با راهنمایی سپهبد شهید قاسم سلیمانی با  داعش جنگیدند. آمریکا با چنین قهرمانی و با ملت ایران خودش را مواجهه کرد. آمریکا دست به شرارت و قمار بزرگی زده است. 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به تاثیر شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی بر معادلات منطقه گفت: امروز ملت ایران و عراق و جبهه مقاومت خودشان را در برابر حمله آمریکا می بینند. آقای ترامپ حریم سربازان خودش را شکست و سربازان خودش را دم تیغ مقاومت گذاشت و زندگی را بر نیروهای خود تلخ و ننگین کرد و از منطقه اخراج خواهند شد. بدانند که انتقام ما بسیار سخت خواهد بود.
دکتر محسن رضایی خطاب به ترامپ گفت: امروز از 52 هدف در ایران توئیت کرده ای. این را بدان که اولا ما در انتقام از آمریکا جدی هستیم و از تهدید شما دچار تردید نخواهیم شد. شما حمله کردید و دفاع حق ملت ما است. عراق و جبهه مقاومت حق دفاع خواهند داشت. اگر پس از انتقام ما خواستی اقدام جدیدی بکنی مطمئن باشید ما حیفا و مراکز اسرائیل را با خاک یکسان می کنیم تا اسرائیل از نقشه ها حذف و محو شود. شما یک مهمان رسمی عراق را به شهادت رساندید. سیاه تر از این ترور سراغ ندارم. تمام حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته اید. شما دنبال تجدید حیات داعش هستید. این اقدام پیشگیرانه دروغی است که در روزهای آینده افشا خواهد شد. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه ملت و دولت ایران بدون اینکه دست به کاری بزنند، انتقام آغاز شده. مجلس عراق اخراج نیروهای آمریکا را از سرزمین عراق تصویب کردند. در اروپا گروهی از کشورها در بهت و حیرت به سر می برند. حتی مردم فرانسه و آلمان در بهت به سر می برند. در خود آمریکا تظاهرات برگزار شده. ما قصد حمله به مردم را نداریم. 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: آقای ترامپ قریب دو سال است درگیری را با ما در عرصه سیاست شروع کرده است. اولین اقدامش نقض برجام بود و بیش از یکسال است که سخت ترین تحریم را علیه ملت ما شروع کرده و امروز قهرمان ملی ما را به شهادت رسانده. چرا نباید لباس رزم بپوشیم؟ ما تا اخراج آمریکا از کل منطقه ایستاده ایم. 
وی در میان شعارهای آحاد مردم که بر ضرورت انتقام از آمریکایی ها تاکید می کردند، گفت: برنامه نیروی قدس ادامه خواهد یافت. سردار قاآنی که قاسم سلیمانی دیگری است راه او را با قدرت ادامه خواهد داد. ملت بزرگ ایران می خواهد راه حاج قاسم که به آزادی منطقه و امنیت پایدار منجر می شود را بازتر خواهد کرد. هر جا آمریکایی ها پا گذاشته اند، غارتگری کرده اند و ایران امنیت جدیدی را تعریف کرد و با تولد سپاه امنیت جدیدی را متکی بر مردم منطقه آغاز کرد. بسیج، حزب الله، حشد الشعبی و جیش الوطنی را ساخت. نیروهای مسلح ما و حزب الله لبنان ارزان ترین نیروهای نظامی جهان هستند که ضد استعمار عمل می کند. مدل امنیتی که حاج قاسم دنبال کرد. عزت و اقتدار را با خود به همراه می آورد. ما قاطع و مدبرانه عمل کرده ایم. ما هیچگاه شروع کننده نبوده ایم. آمریکایی ها به ما حمله کرده اند و با منطق مقاومت انتقام سخت و مدبرانه را نشان خواهیم داد. شهادت حاج قاسم شهر و روستاهای ایران را متحول کرده و شعار نبرد با آمریکا سر می دهند.
سرلشکر پاسدار محسن رضایی در پایان با بغض و اندوه گفت: ملت ایران بدانند ما بازماندگان شهادت خجالت می کشیم که هنوز زنده ایم و مطمئن باشید که در راه شهیدان به پیش خواهیم رفت.

 

ارسال نظر