دکتر رضایی در سفر به استان البرز اعلام کرد؛
کد خبر: ۴۲۹|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۶
دکتر محسن رضایی بعد‌از‌ظهر دیروز در سفری هشت ساعته در میان قشرهای گوناگون مردمی کرج حضور یافت.
سربازی حرفه‌ای را جایگزین خدمت اجباری می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع بانوان کار‌آفرین استان البرز و در تشریح مشکلات اقتصادی کشور گفت:

اقتصاد تک محصولی و ساختار دولتی اقتصاد ایران، نیاز به تحول دارد و باید از تک محصولی به سمت چند محصولی شدن در اقتصاد حرکت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اقتصاد ما از فساد رنج می‌برد. همه اختلاس سه هزار میلیاردی را می‌بینند، اما کسی زیر میزی‌های ده و بیست میلیونی را نمی‌بیند و باید گفت، منابع به صورت گسترده‌ای حیف و میل می‌شود.

رضایی با بیان اینکه محیط کسب و کار و زایش اشتغال از میان رفته، افزود: باید دولت دستش را به سمت کار‌آفرینان دراز کند، ولی متأسفانه در کشور ما به کار‌آفرینان پس گردنی هم می‌زنند.

محسن رضایی، فرماندهٔ اسبق سپاه پاسداران همچنین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در صورت پیروزی در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری با کمک مجلس شورای اسلامی و مقام معظم رهبری، سربازی حرفه‌ای را جایگزین خدمت اجباری خواهم کرد.

وی تشریح کرد: در سربازی حرفه‌ای، هم نیروهای نظامی توانمند‌تر می‌شوند و هم جوانان به جای خدمت اجباری زمانشان را در فراگیری و انجام یک شغل خواهند گذراند تا به نوعی کار‌آفرینی در کشور نیز تقویت شود و آمار بیکاری کاهش یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در دولت خود از اصلاح‌طلبان بهره می‌گیرد یا خیر، تصریح کرد: هر کسی ‌که از توان و کارآمدی بالا برخوردار باشد و نظام و رهبری را بپذیرد، می‌تواند در دولت جایگاه داشته باشد.

رضایی در پاسخ به پرسشی برای تثبیت نرخ کالاهای اساسی اظهار داشت: کنترل گرانی از اولویت اصلی ما بوده و در ماه‌های اول ترمز گرانی را می‌کشیم و آن را با هدایت نقدینگی به سمت تولید کنترل می‌کنیم، چرا که نقدینگی از راه خود خارج شده و حالت سیلابی پیدا کرده؛ بنابراین، باید به تدریج نرخ دو رقمی تورم را تک رقمی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سیاست خارجی گفت: کسی نباید سر خود را با مذاکرات هسته‌ای شیره بمالد، چرا که آمریکا می‌خواهد وقت‌کشی کند و به دنبال مشروع کردن تحریم‌هاست. رضایی با بیان این که بهانه‌ای مثل هولوکاست را نباید به دست دشمن بدهیم، گفت: سیاسیتی معقول را در چهارچوب سیاست‌های نظام و رهبری در پیش می‌گیریم.

ارسال نظر