کد خبر: ۳۴۶۷|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
اداره كل ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای، هوشیاری مردم، رسانه‌ها و نهادهای مرتبط با جريان خبري و اطلاع‌رسانی كشور را در خصوص جعل اخبار و روند شایعه‌سازی جریان‌های معاند در فضاي مجازی خواستار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، در این بیانیه آمده است: "در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جریانی معاند ، فعالیت خود را در قالب جعل خبر و انتساب اظهارات غيرواقعي به مسؤولان نظام در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش داده است.

به نظر می‌رسد عموم این اخبار کذب که با ادبیات و واژگانی مشابه در شبکه‌های اجتماعی و يا پایگاه‌های رسانه‌ای ضدانقلاب منتشر می‌شوند، از ناحيه يك منبع نشر يافته و ممكن است خط این‌گونه خبرسازی‌ها و نشر اكاذيب در آينده نيز ادامه يابد. این اخبار غالباً با انتساب اظهارات خلاف واقع به مسؤولان كشور تؤام با نقل‌قول دروغين از سایت‌ها و خبرگزاری‌های داراي مجوز و در فضای مجازي منتشر می‌شوند. چنان‌که به‌تازگی نمونه‌هایی از اظهارات غيرواقعي با انتساب به حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی و دکتر محسن رضایی منتشرشده است و در آينده نيز ممكن است به نقل از ديگر شخصیت‌های نظام نشر يابد .

با توجه به آنچه ذكر شد، ضمن تکذیب خبری كه به نقل از دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره شرايط كشور در فضاي مجازي انعكاس يافته، از دستگاه‌های امنيتی می‌خواهیم ، منشأ این‌گونه نقل‌قول‌های كذب را شناسايي كنند تا مراجع قضايي، شایعه‌سازانی را که در آستانه برگزاری انتخابات، امنیت روانی جامعه را نشانه رفته‌اند، تحت تعقيب قرار دهد.

ارسال نظر