کد خبر: ۴۸۸۰|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به مناسبت روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی، با حضور در دبیرستان ماندگار البرز در حضور پرشور دانش آموزان، زنگ استکبارستیزی را به صدا درآورد.

 
به گزارش روابط عمومی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی ضمن تبریک روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار امیدواری کرد که این روز سرمنشا نابودی ظلم و تجاوز باشد. وی با طرح این سوال که چرا روز دانش آموز را به عنوان روز مبارزه با استکبار در نظر گرفته‌اند تصریح کرد: این یعنی ملت ایران از کوچک تا بزرگ همیشه آماده مبارزه با ظلم و استکبار است و این تقارن و همراهی شخصیت مردم ایران را نشان می دهد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانش آموزان گفت: شاید برای شما عزیزان این سوال پیش بیاید که چرا ایران در مسائل جهان توجه و فعالیت دارد و موضوعاتی همچون فلسطین، سوریه و عراق برایش مهم است و البته خیلی از شما می دانید که چرا ما نباید محصور به مرزهای داخلی شویم.
 
محسن رضایی ادامه داد: برخی کنشگری در مسائل بین المللی همچون فلسطین را از بعد انسانی و برخی هم از بعد اسلامی نگاه میکنند. اما یک بعد دیگر هم در کنار این دو وجود دارد و آن این است که ایران پل پیروزی و مهمترین چهار راه ژئوپولتیک جهان است و هر جنگی در شرق و غرب حادث شود نهایتا از ایران میگذرد و اگر ما در برابر حوادث جهان گوش به زنگ نباشیم نا امنی به مرزهای خودمان می رسد. برادر حاج قاسم سلیمانی هم به همین دلیل در کشورهای منطقه حضور داشت تا تهدیدات به مرزهای ایران نزدیک نشود.
 
وی با توضیح اهمیت موقعیت ایران در جهان افزود: ما جایی هستیم که نمی توانیم نسبت به مسائل جهان بی تفاوت باشیم و اتفاقا این دنیاست که بیشتر با ما کار دارد و ایران همیشه دفاع کننده است و اگر ما خارج از مرزها حضور پیدا می کنیم به این دلیل است که در سرزمین خودمان هزینه کمتری بدهیم و امنیت پایدار داشته باشیم. در تاریخ چند هزار سالهمان هرجا که اقتدار نداشتیم امنیت هم نداشتیم.
 
رضایی خاطرنشان کرد: ایران با ۱۵ کشور با جمعیت ۵۰۰ میلیون نفر همسایه و در جنوب و شمال و خود کشور سرشار از منابع نفت و گاز است لذا ایران مانند قله ایست که اگر قدرتهای بیرون از منطقه بر آن مسلط شوند بر ۵۰۰ میلیون جمعیت و منابع کشورهای اطراف آن مسلط میشوند.
 
وی با اشاره به حوادث مهم جاری در جهان تشریح کرد: حادثه اول جنگ اوکراین در شرق اروپا است که اروپا و آمریکا یک طرف و روسیه در طرف مقابل قرار گرفته است؛ حادثه دوم موضوع تایوان است که در شرق چین است و بعدها خواهید دید که شعله ور خواهد شد و حادثه سوم مسئله غزه و فلسطین است.
 
رضایی ادامه داد: از این ۳ حادثه ۲ حادثه آن شعله ور شده ولی موضوع فلسطین و غزه هم از نظر تاریخی و هم بر اساس شرایط امروز بسیار به ما نزدیک است و اسراییل اساسا برای مقابله با کشورهای بزرگ اسلامی مانند ایران ، ترکیه ،مصر و عربستان تشکیل شده است.
 
ایران پل پیروزی و چهارراه ژئوپلیتیک جهان است/ درخواست محسن رضایی از دانش‌آموزان درباره مساله فلسطین
 
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطرنشان کرد: از منظر تاریخ می‌نگریم که بعد از پایان جنگ جهانی نیروهای پیروز همه مناطق اشغالی را ترک کردند و بعد از جنگ جهانی اول و دوم همه کشورها مانند سوریه، لبنان و عراق مستقل شدند، اما باز فلسطین را نگه داشتند و بیش از صد سال است که در این نقطه جنایت و کشتار می‌کنند و این نشان می دهد مساله ای وجود دارد و اینکه آمریکا و اروپا توجیه این اتفاق را دلسوزی برای قوم یهود می دانند، یک دروغ بزرگ است؛ چرا که هزینه های اقتصادی و حیثیتی که برای این مساله کرده اند چندین برابر هزینه ای است که برای ملل خود کرده اند و برای این موضوع تمام شعارهای حقوق بشری خود را هم زیر پا گذاشتند.
 
رضایی خطاب به دانش آموزان گفت: از شما دانش آموزان تقاضا میکنم به مساله فلسطین عمیق تر نگاه کنید و ارتباط ایران با این موضوع را برای دیگران که موضوع را سطحی می بینند، توضیح دهید و به دنبال پاسخ این سوالات باشید که چرا این منطقه بعد از جنگ جهانی از اشغال در نیامد و دولت ملی تشکیل نشد و چرا این همه سال کشتار در آنجا اتفاق میافتد؟ وی افزود: غربی ها و نظام سلطه مدعی دلسوزی برای یهودیها هستند، حال آنکه امروز یهودی ستیزی در آمریکا و اروپا ۴ برابر شده است.

رضایی با توضیح دلایل حوادث فلسطین از ۱۰۰ سال گذشته تا کنون بیان داشت: ۳ دلیل دارد که آمریکا حتی به قیمت کشته شدن دهها هزار انسان دست از اسراییل نمی‌کشد و امروز هم می بینید که مخالف آتش بس است.

اول اینکه آمریکا باید در غرب آسیا حضور داشته باشد و در مقابل کشورهای بزرگ اسلامی و جلوگیری از اتحاد و رشد آن ها و بازگشت به دوران طلایی اسلام بایستد و فلسطین نقطه استراتژیک برای کنترل این کشورهاست.

دوم نفت است و مساله این است که اگر کشورهای منطقه صنعتی شوند هیچ نفتی از این منطقه خارج نمی شود و همه را خود مصرف می کنند و حیات آن ها که به نفت غرب آسیا بند است به خطر می افتد، لذا باید نا امنی در این منطقه حکمفرما شود تا کشورها صنعتی نشوند.

سوم اینکه این منطقه نقش پل ارتباطی و نفوذ به شرق برای کنترل چین و روسیه است. بنابراین مساله فلسطین تا این حد مهم است و امروز دلایل زیادی برای شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و مبارزه با استکبار جهانی داریم و علاوه بر انگیزه های انسانی و اسلامی موضوع منافع ملی ایران هم وجود دارد.

رضایی در پایان گفت: از اول انقلاب یکی از عوامل مهم دست اندازی در مسیر پیشرفت ایران اسراییل بوده است و مثلا در همین قضیه برجام اسراییل سنگ اندازی کرد، صدام را برای حمله به ایران تشویق کرد و دانشمندان ما را ترور کرد و مدام در حال فتنه گری بوده است. امروز ما خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم و دیروز سخنان سید حسن نصرالله حاکی از هماهنگی جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه برای مقابله با رژیم کودک کش اسراییل بود و انشاالله به دست محور مقاومت، فلسطین آزاد خواهد شد. روزها و هفته های آینده حوادث مهمی در فلسطین رخ خواهد داد.

ارسال نظر