دکتر رضایی در گفت و گو با خبرآنلاین:
کد خبر: ۵۵۴|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
احساس خطری که از ناحیه اقتصاد کردم من را به این وادی کشاند. در غیر این صورت هم رشته تحصیلی اصلی بنده پیش از انقلاب مکانیک بوده و هم تجربه طولانی که در موضوعات نظامی و سیاسی داشتم مسیر دیگری داشت.
احساس خطر کردم، نامزد شدم/سپاه را از اقتصاد بیرون می کشم/با ۴شورا کشور را اداره می کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، متن مصاحبه وی با خبرآنلاین در ادامه آمده است:

سید محسن فرجادی، رضا الیاسی: با جدیت درباره برنامه هایش سخن می گوید. «خانواده» و «زندگی» محور برنامه های انتخاباتی اش است. موضوعی که در نگاه اول شاید با خو و خصلت و پیشینه نظامی اش سازگاری نداشته باشد اما برنامه های او نشان می دهد راهکارهای عملیاتی برای بهبود «زندگی» دارد. حضور چندین سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام او را در معرض اطلاعات و برنامه هایی ذی قیمت قرار داده است. می گوید میخواهم با 4 شورا و یک هیات دولت کشور را اداره کنم.
گفت و گوی خبرآنلاین با دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه در ساختمانی سه طبقه انجام شد و او از ایده های جدید اش برای اداره کشور می گوید.

*** 

 

آقای رضایی چطور این دوره حجت بر شما تمام شد که نامزد ریاست جمهوری شوید؟
احساس خطری که از ناحیه اقتصاد کردم من را به این وادی کشاند. در غیر این صورت هم رشته تحصیلی اصلی بنده پیش از انقلاب مکانیک بوده و هم تجربه طولانی که در موضوعات نظامی و سیاسی داشتم مسیر دیگری داشت.
اما زمانی که احساس کردم در مسئله اقتصاد ملت ما مشکل پیدا می کند و کشور با مشکل روبه رو می شود سال ها است خود را آماده کرده ام که خدمت کنم.
فکر می کردم سال های پس از جنگ و سال 84 فرصت را به دیگران بدهیم تا شاید بتوانند کاری کنند اما در سال 88 خطر را خیلی نزدیک دیدم و تا آخر ایستادم و هم اکنون داخل خطر هستیم و دو سال است که شدیدترین تحریم ها علیه ما اعمال می شود.
یکی از انتقاد هایی که در چند وقت اخیر به شما شده این است که اگر خطر را احساس کرده و مشکلات معیشتی جامعه را حس کرده بودید چرا پیشنهاد و راهکاری به دولت ارائه نکردید تا جامعه فشار را تحمل نکند؟
هیچگاه در کمک به دولت ها دریغ نکرده ام و همیشه هم به دولت آقای خاتمی و هم به دولت آقای احمدی نژاد پیشنهاد داده ام. حتی در بحث یارانه ها برای اینکه از این حالت خارج شود مفصل با آقای احمدی نژاد صحبت کرده ام و قبل از تصویب قانون یارانه ها نامه سرگشاده ای به آقای احمدی نژاد و لاریجانی نوشتم و از آنها خواستم حداقل 6 ماه با تاخیر اجرا کنید تا مطالعه بیشتری صورت بگیرد. بنده همواره به دولت ها مشورت داده ام.
پاسخ آنها چه بوده؟
آنها به خیلی از موضوعاتی که مطرح کردم عمل نکرده اند. البته جلساتی برگزار شده و جلسات شورای سیاست های اصل 44 که رئیس جمهوری اداره می کند را شرکت کرده ام و پیشنهاداتی که آنجا ارائه می کردیم معمولا قبول می کردند ولی خارج از آن زیاد عمل نشد.
غیر از موضوع یارانه ها موضوع دیگری هم بوده که به آقای احمدی نژاد پیشنهاد بدهید؟
درباره سهام عدالت پیشنهاد کردم که آن را آزاد کنید و اجازه دهید این سهام در اختیار مردم باشد و با تشکیل یک بورس اجازه دهیم مردم این سهام را در بورس خرید و فروش کنند. سهام عدالت در اختیار 41 میلیون نفر است و اگر مردم بتوانند این سهام را خرید و فروش کنند می توانند درآمدشان را افزایش دهند. این موضوع مورد قبول قرار گرفت اما عمل نشد.
موارد دیگری هم بود که به آقای احمدی نژاد پیشنهاد کنید؟
در رابطه با بحث ارز حدود 7 ماه قبل از این که ارز از کنترل خارج شود بنده اعلام خطر کردم که ذخایر ارزی را باید مدیریت کرد.
نامه نوشتید؟
بله نامه نوشتم. البته خدمت رهبر معظم انقلاب نوشتم اما حضوری هم با آقای احمدی نژاد حرف زدم.
آقای احمدی نژاد پاسخی به شما داد؟
نمی دانم ایشان چه اقدامی کرد. دولت ها دقیقا فضای معادلات اقتصادی را متوجه نمی شوند چون اقتصاد با کارهای عمرانی خیلی تفاوت دارد. عمران اقتصاد نیست. عمران یکی از زیرمجموعه های اقتصاد است و مشکلی که ما در این دولت ها داشتیم این بوده که اگر وضعیت درآمدهای ارزی کم می شده و مشکلاتی ایجاد می شد این ها نمی دانستند چه کاری باید انجام داد. و آن را چگونه جبران کرد می رفتند و پول بدون پشتوانه چاپ می کردند.
شما به احساس خطر در فضای سیاسی کشور اشاره کردید. در مصاحبه سال 89 خبرآنلاین، شما نگرانی خود از آینده انقلاب را مطرح کردید و به جریان فرصت طلبی اشاره کردید که درحال جان گرفتن است. در آن گفت و گو گفتید گنجی های جدیدی در انقلاب پیدا شده اند. وقتی نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم از خطر و نگرانی در این مقطع سخن می گویند این تصور وجود دارد که نگاه تنها به حوزه اقتصاد است. خطر را شما در چه حوزه ای می بینید که برای آن نگران شده اید؟
اکبر گنجی ها خود را طرفدار امام قلمداد می کردند به طوری که وی در یک دیالوگی با من در سپاه تهران گفت شما ضد ولایت فقیه هستید و حرف های امام را گوش نمی دهید. اما اولین کسی که در مقابل پیام امام ایستاد خود این فرد بود. و کسی که خیلی خودش را طرفدار امام نشان می داد وقتی امام فرمود که محسن رضایی مورد علاقه و تایید من است از سپاه خارج شد.
پدیده اکبر گنجی را به این منظور مطرح کردم چون کسانی هستند که زبانی به صورت افراطی از نظام دفاع می کنند ولی از نوعی تحجر جدید برخوردار هستند.
خطر دیگری هم حس می کنم و آن خطر منازعات سیاسی است. من نگرانم با آرایش جدیدی که در انتخابات به وجود آمده ما یک منازعه شدید سیاسی پیدا کنیم و زندگی مردم زیر دست و پای آنها له شود.
یعنی آمدن هاشمی و مشایی منجر به این خواهد شد؟
امیدوارم نشود و امیدوارم رقابت خوبی شکل بگیرد اما خیلی ها هستند که می خواهند با این دو نفر منازعات جدیدی را در کشور راه بیاندازند.
این خیلی ها چه کسانی هستند؟
هم در داخل و هم در خارج هستند و عده ای در داخل هنوز به دنبال گرفتن انتقام هستند و مسائل قدیمی را بازتولید می کنند.باید به انتقام کشی ها پایان داد و منازعات سیاسی را تعطیل کرد. لذا باید جلوی حوادث جدید در کشور گرفته شود.
مثال می زنید؟!
هم اکنون زود است اما اگر لازم شد در روزهای آینده این موضوع را مطرح می کنم و اگر ببینم این منازعه تقویت می شود حتما موضع می گیرم.

به کارگرفتن ضمایر مجهول مانند «یک عده» و «برخی» یکی از کلیدواژه هایی است کهدر چند سال اخیر مطرح شده و آقای احمدی نژاد بعضا با همین ابتکار منازعه هایی ایجاد کرده اند. از شما به عنوان یک فعال سیاسی توقع نداریم اینگونه مسائل را مطرح کنید. اگر مشخصا بگویید منظورتان از این «یک عده» که این نگرانی را برای شما ایجاد کردند چه کسانی هستند ممنون می شوم.
جنس من از آن نوع نیست. جنس من از آن جنس است که امام (ره) می فرمود نگذارید من یک کلمه بگویم و هیچ گاه هم نمی گفتند اما همان موضوع تاثیر خود را می گذاشت.
من امیدوارم هشدارهایی را که می دهیم دوستان جدی بگیرند. من سربازی از این انقلاب هستم و خودم را یک رزمنده می دانم اما هیچگاه حاضر نیستم ببینم جلوی چشم بنده به مردم یا نظام آسیب وارد شود سکوت کنم و امیدوار هستم وارد این مرحله نشویم. ولی اگر به این مرحله برسیم من با تمام قدرت وارد خواهم شد. البته همه باید تلاش کنیم که این منازعه شکل نگیرد.
با آمدن آقای هاشمی شما نگران شدید؟
خیر نگران نشدم. انتخابات گرم تر شد ولی اگر عده ای بخواهند دست به کارهای فتنه انگیز بزنند ممکن است نگرانی هایی را ایجاد کند. تا الان که امیدوار هستم رقابتی درست میان ما صورت بگیرد.
این عده ای منظورتان اطرافیان و حامیان آقای هاشمی است؟
در جامعه ایران سازماندهی دقیقی متاسفانه به واسطه عدم وجود احزاب نیست و در حقیقت نظم و انضباط خیلی دقیقی نیست و ممکن است نامزد یک موضوع را مطرح کند و هواران کار دیگری را انجام دهند. بله می تواند خیلی از دست ها و عوامل باشد.
شما قائل به این تئوری که حامیان احمدی نژاد و مشایی با برخی از حامیان هاشمی به توافقاتی رسیه اند موافق هستید؟
بعید می دانم.هاشمی و احمدی نژاد رو در روی هم هستند.
این نظری است که اخیرا آقای شریعتمداری در سرمقاله کیهان مطرح کرده بود.
بنده این را بعید می دانم.
فکر می کنید آقای هاشمی تا روز رای گیری بماند؟
با شناختی که من از آقای هاشمی دارم ایشان رفتاری مشابه آقای منتظری و آقای میرحسین موسوی تا کنون از خود نشان نداده است و بنابراین بستگی به شرایط دارد و همه چیز برای حضور یا عدم حضور ایشان قابل تصور است.اگر لجبازی های سیاسی دوباره اوج گیرد خسارات زیادی وارد می شود.
با توجه به سن و سال آقای هاشمی فکر نمی کنید چند روز پیش از انتخابات به نفع یک نامزد جوانتر انصراف بدهند؟
همه طور احتمالی وجود دارد. آقای هاشمی یک سیاستمدار است و می تواند هر سناریویی را اجرا کند.
فکر می کنید در چه شرایطی ایشان مجاب شود که چنین اقدامی را انجام دهد؟
زود است. شاید در آینده بهتر بتوانیم صحبت کنیم.
سوالی که در افکار عمومی مطرح شده این است که دلیل اعتماد به نفس بالای آقای رضایی بعد از شرکت در 3 دوره از انتخابات چیست؟
اعتمادی که من به مردم ایران دارم. 
یعنی چی؟
یعنی می دانم آنها هرچه که ارتباط بیشتری با حوادث و اطلاعات دقیق تری پیدا کنند تشخیصشان واقعی است و تصمیمی که آنها می گیرند اگر در ارتباطات و انتقال اطلاعات بیشتری باشد به همدیگر بیشتر نزدیک می شویم؛ همانطور که همین اتفاق افتاده است.
این دوره چه ایده ای را مطرح می کنید تا اقبال عمومی را به خودتان جلب کنید؟
موضوع زندگی مردم برای من مهم است. وضعیت زندگی مردم در ابعاد اخلاقی، معیشت، سلامت و تفریح و نشاط خوب نیست. در حقیقت مجموعه زندگی در ایران شرایط خوبی را طی نمی کند و من مهم ترین هدف را گذاشتم که با بهبود زندگی مردم چه در مسئله اشتغال و رفع گرانی ها و چه در بعد اخلاق و مسائل فرهنگی و مسائل تفریح و شادابی می خواهم در این قسمت سرمایه گذاری کنم. 
«سلام بر زندگی» طعنه بر سه دولت گذشته دارد که توجهی جدی به زندگی مردم نداشته اند و همیشه در طول این سه دولت تصادفات ایران بالاترین مرگ و میر را داشته است. در هر سه دولت ما بیکاری و گرانی را داشته ایم و معیشت مردم خوب نبوده است. بیکاری در سال 73 و 74 به 50 درصد رسید و زمان آقای خاتمی بهتر شد و دوباره زمان احمدی نژاد اوج گرفت.
در سال 88 یکی از موضوعاتی که مطرح کردید بیمه زنان خانه دار بود. به طور مصداقی برای 3 حوزه اخلاق، سلامت و شادابی جامعه که اشاره کردید چه برنامه هایی دارید؟
در زمینه اشتغال دو کار انجام می دهیم. یکی در شهرهای بزرگ است که کسب و کارهای خانگی را برای 5 میلیون خانوار برنامه ریزی کرده ایم.
شبیه مشاغل کوچک و زودبازده که در دولت آقای احمدی نژاد اجرا شد؟
خیر با آن خیلی تفاوت دارد.این طرح بصورت کاملا کارشناسانه برنامه ریزی شده است و دیگری یارانه سبز برای شهرهای کوچک به سمت روستاها در نظر گرفته ایم که عمدتا کشاورزی هستند و یکی هم مسئله سهام عدالتی است که ما آن را آزاد می کنیم و مردم می توانند در بازار این سهام عدالت را خرید و فروش کنند. در زمینه بخش خصوصی محیط کسب و کار را درست می کنیم.
یعنی چه کاری انجام می دهید؟
یعنی شرایط نقدینگی را اصلاح می کنیم، دخالت دولت را از بانک مرکزی کنار می زنیم و دولت را از این که رقیب مردم و بخش خصوصی شده خارج می کنیم. محیط کسب و کار را در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آماده تر می کنیم و معضلات سیستم ادارات را حل می کنیم.
همچنین مجوزهای سنگین اداری را که بعضا یک سال طول می کشد تا یک سرمایه گذاری صورت بگیرد را تسهیل می کنیم. اتاق هایی درست می کنیم که کسانی که وارد فرودگاه می شوند بتوانند در چند ساعت حداقل مجوز های 10 الی 15 وزارتخانه را دریافت و از همان جا مشکلات اداری را برطرف کنند و به راحتی پول را وارد ایران کنند.
کلا محیط کسب و کار را برای بخش خصوصی در کنار رسیدگی به کسب و کارهای خانگی و کشاورزی درست می کنیم. مسئله بعدی ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد میکنیم و از تصمیمات عجولانه و شتاب زده و این که هر هفته یک تصمیم گرفته شود پرهیز می کنیم.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا می کنید؟
مدیریت و برنامه ریزی را به یک شکل بهتر از گذشته احیا می کنیم و سرمایه گذارهای خارجی مخصوصا ایرانی های خارجی را به طور گسترده تشویق می کنم که وارد ایران شوند. چهره اقتصادی من می تواند 50 درصد امید را به سرمایه گذاران خارجی و داخلی برگرداند و وقتی بفهمند من رئیس جمهور شدم چون عقبه ام را می دانند و می دانند سیاست های اصل 44 را در بیرخانه تنظیم کرده و می دانند بحث چشم انداز را مطرح کرده ایم.
موضعتان در برابر سپاه که تبدیل به رقیب بزرگ سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است چیست؟
سپاه در شرایط بسیار سختی به کمک دولت آمد ولی الان کشور دارای صدها پیمانکار و کارفرما و کارآفرین شده است. دولت را از اقتصاد خارج می کنیم. چه سپاه و چه وزارتخانه ها و تمام نهادهای دولتی و حکومتی را از اقتصاد بیرون می کشیم البته به غیر از تولیدات سری و بخش های مرزی که بخش خصوصی به آنجا نمی رود.
هم اکنون منابع زیادی در مرزهای کشوربه هدر می رود.
این ها را به سپاه الویت می دهید؟ 
کلا به کسانی که آمادگی داشته باشند می دهیم.
آقای رضایی! در دولتتان امتیاز ویژه ای به نهادهای اقتصادی سپاه می دهید؟
به هیچ عنوان به نهادهای دولتی و حکومتی امتیاز ویژه ای نه تنها نخواهم داد بلکه سعی می کنم آنهایی را که وارد اقتصاد شده اند را از اقتصاد خارج کنم. ما اقتصاد را مردمی می کنیم. یعنی پای دولت را از اقتصاد خارج می کنیم.
برنامه هایتان را در حوزه سلامت مطرح نکردید.
در زمینه سلامت بخش زیادی از هزینه های سلامت روی دوش مردم است و هم اکنون 30 درصد بر عهده دولت است و 70 درصد بر عهده مردم است که باید جابجا شود اما مشکل این است که دولت منابع این کار را ندارد. ما تولید ثروت را مبنای دولت می گذاریم. این 3 دولتی که تا کنون آمده و رفته اند دولت های مصرف کننده ثروت بوده اند و پول خرج کن بوده اند. مبنای ما بر تولید ثروت است. اساس کار اقتصاد را بر تولید ثروت قرار می دهیم و بر همین اساس منابع کافی را پیدا خواهیم کرد و با این منابع هزینه سلامت را تامین می کنیم.
ما هم اکنون یک میلیون بشکه نفت اضافی داریم که به فروش نمی رسد که ما کل این را وارد فرآوردهای نفتی می کنیم و این را صادر خواهیم کرد و یک منبع جدید برای خودمان به دست می آوریم.

از چند ماه قبل گفته می شد شما برای دولت خود معاون هایی را پیش بینی کرده اید. این موضوع صحت دارد؟
فعلا مصلحت نیست اسامی خاص را طرح کنم. البته نظام تصمیم گیری را کامل می کنیم. ما دو شورای عالی اقتصاد ملی و شورای عالی امور اجتماعی را تشکیل می دهیم که کمبود آنها کاملا احساس می شود و این ها در حد شورای انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی هستند و ما با 4 شورا و یک هیات دولت کشور را اداره خواهیم کرد.
افرادی که می خواهند در این شوراها مسئولیت ایفا کنند مشخص شده اند؟
هنوز قطعی نشده است.
آیا گزینه هایی برای گرفتن مسئولیت در دولت شما مشخص شده اند؟
در نظر گرفته ام اما قطعی نکرده ام.
چه زمانی اعلام می کنید؟
منتظر نتیجه نامزدهای ریاست جمهوری هستم. بخشی از آن را از نامزدهای انتخابات فعلی استفاده می کنم و بخش دیگری هم از نیروهای جوانی که باید این ها را برای آینده کشور کادرسازی کنیم به کار خواهم گرفت. یکی از مهم ترین تجارب من کادر سازی است و هیچکس در کشور به اندازه من کادر تربیت نکرده است و بسیاری از کسانی که همین الان در اداره کشور هستند و یا شهید شده اند و بعضا هم برخی از آنها را مردم نمی شناسند اما مدیران قابلی هستند در دوران مدیریتی ما تربیت شده اند.
من آن تجربه را می خواهم برای نسل سوم و چهارم به کار بگیرم و لذا بسیاری از فرمانداری ها را به جوان های نسل سوم و چهارمی که فوق لیسانس و دکترا دارند خواهم داد و از میان آنها بعد از 2 سال استاندارهایی را انتخاب خواهم کرد و در سال چهارم اولین وزرای جوان را تقدیم ملت ایران می کنم که حتی ظرفیت ریاست جمهوری را هم داشته باشند.
شما شبکه این افراد را دارید؟
به صورت دقیق ندارم اما وقتی امکان دولت در اختیار من قرار بگیرد چون عرصه باز می شود و من می توانم جوان ها را در میدان رقابت قرار دهم در آن رقابت این ها شناسایی می شوند.
اصلاح طلب و اصولگرا برای شما تفاوتی ندارد؟
برای ما دو شرط مهم است یکی این که اعضای دولت کارآمد باشند و دیگر این که رهبری و نظام را قبول داشته باشند و دیگر مسائل مهم نیست.
میانگین سنی کابینه شما چقدر خواهد بود؟
خیلی بالا نخواهد بود و سعی می کنیم مجموع و میانگین سنی آنها جوان باشد.
میانگین چقدر؟
هنوز چون قطعی نشده نمی توان دقیق گفت.
شما گفته بودید پیروز انتخابات 88 بودید. توضیح می دهید؟
یعنی به سرنوشت دو طرف دچار نشدم.افکار عمومی جامعه به من نمره مثبت و بالایی داد.
هم اکنون آقای احمدی نژاد را در چه وضعیتی می بینید؟
وضعیت خوبی نمی بینم چون فکر می کنم خیلی از وعده هایی که داد نتوانست عملیاتی کند. البته خودشان معتقدند که می توانستند اما شرایط برای آنها فراهم نشد.
عده ای نگذاشتند؟!
نتیجه یکسان است. چه نکردند و چه نگذاشتند.
در 8 سال اخیر آقای احمدی نژاد را موفق می دانید؟
احمدی نژاد خیلی زحمت کشید و تلاش های زیادی کرد ولی...
موفق بود یا خیر؟
خود تلاش کردن کار کمی نیست و تلاش های زیادی داشته است اما به بسیاری از وعده هایی که داد نتوانست جامعه عمل بپوشاند.
فکر می کنید برگ برنده آقای هاشمی و مشایی در صورت ماندن و تایید صلاحیت شدن چه خواهد بود؟
فکر نمی کنم چیز جدیدی داشته باشند.
هیچکدام حرف جدیدی ندارند؟
فکر نمی کنم. منتظر می مانیم.
و برگ برنده آقای رضایی چه خواهد بود؟
مهم ترین برگ برنده من تغییر زندگی مردم با طرح و برنامه هایی که برای اقتصاد و فرهنگ فراهم کرده ام است.
در حوزه موضوعاتی مانند حجاب چه نظر و برنامه ای دارید؟
معتقدم باید ارزشهای بنیادین مانند حیا را در کشور تقویت کنیم آنگاه ارزش های روبنایی و ظواهر حفظ می شود. اخلاق مسئولان خیلی مهم است.
اگر رئیس جمهور شوید اولین اقدام تان چیست؟
به خبرآنلاین می آیم. (با خنده)
اولین اقدامتان در حوزه هسته ای و رابطه با آمریکا انجام می دهید چه خواهد بود؟
اجازه ای که رهبر انقلاب در مشهد دادند فرصت خوبی است که صداقت آمریکایی ها را به ملت ایران و دنیا نشان بدهیم. لذا در کنار مذاکرات 1+5 مذاکره ای با آمریکایی ها در مسئله هسته ای و در چارچوب خطوط قرمز نظام خواهیم داشت.
این مذاکره در سطح وزارت خارجه خواهد بود یا در سطح پایین تری برگزار خواهد شد؟
تصمیم نگرفته ایم و آن موقع باید با رهبر انقلاب مشورت کنیم.
 

با آقای هاشمی رقابت دارید یا رفاقت؟
رقابت همراه با رفاقت. رقابت من با هاشمی جدی و اخلاقی خواهد بود. 
پس از ثبت نام آقای هاشمی را دیده اید؟
دو هفته ای است که ایشان را ندیده ام.
از نامزدی ایشان خبر داشتید؟
خبر داشتم که نمی خواهد ثبت نام کند و هنوز هم نمی دانم چه شده که لحظه آخر این تصمیم را گرفته اند.
این را از خودشان شنیدید؟
خیر از فرزندان ایشان و از دیگران شنیده بودم.
اگر به فرض در فرایند رقابت ها به این نتیجه برسید که حضور شما احتمالا صدمه به جایگاه ولایت فقیه می زند انصراف می دهید؟
می دانم که لطمه ای نمی زند چون من عملکردم را همواره کننترل کرده ام که به مردم و نظام آسیبی نزند و گذشته هم همین را نشان می دهد. 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ف . ر
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
2
26
سلام؛ با اميد پيروزي جناب دکتر رضايي در انتخابات کسي که براي پيروزي انقلاب و دفاع مقدس بيشتر رنج ها و سختي ها را کشيده و با درد و رنج ملت در بحرا نها چه جنگ سخت و چه جنگ نرم آشناتر است... آقاي دکتر ما به شما راي خواهيم داد ...
عارف
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
3
16
با عرض سلام به اميد پيروزي در انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم يا علي مدد
محسن
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
5
سلام جناب آقاي دکتر رضايي. ضمن آرزوي موفقيت براي شما در انتخابات به نوبه خود از هرگونه تبليغات براي شما دريغ نخواهم کرد
ميثم صفري
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
4

"مرد" را دردي اگر باشد خوش است.
دکتر رضايي ، سردار جنگ و مرد ميدان بود
پس از جنگ نيز مردانه در عرصه هاي مختلف ، فارغ از هر زنده باد و مرده باد ، به مردم خدمت کرد.
او درد کشيده و از تبار آزادمردان است
به اميد آينده اي که مردان در جايگاه هاي مهم تصميم گيري باشند
راي ما دکتر رضايي

موسي
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
4
سلام راي ما شمائيد بي چون و چرا
انشا ا....به اميد ايراني بهتر همراه شما
عبدالهي
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
4
درود بر سردار جبهه و جنگ ديروز و سردار اقتصاد و سياست امروز او ميتواند پيروز اين ميدان هم باشد
akbar. h
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
0
5
دورد بر سردار جنگ محسن رضايي .انصافا رشادت هاي شما و وهم قطاران شهيدتان در خاطر ملت ايران باقيست.و اينک از تلاش بعد از جنگ شما در عرصه سياست و اقتصاد مملکت قدر دانيم. .