دل نوشته دکتر رضایی
کد خبر: ۱۰۵۹|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری­ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب
چرا لباس سپاه پوشیدم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت  پس از حضور در راهپیمایی روز قدس با پوشیدن لباس سپاه ،دل نوشته ایی به شرح زیر نوشته  :

چرا لباس سپاه پوشیدم؟

"بازگشت به ارزش های انقلاب "

 

کجا رفت آن صمیمیت ها، آن برادری ها، آن اعتمادها؟

کجا رفت آن شهادت طلبی، آن مجاهدات بدون ادعا؟

کجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟

کجا رفت اجابت فریادهای " یا للمسلمین"؟

کجا رفت آن شعارهای حمایت از مستضعفین و پا برهنه ها؟

از حقیر سوال شد که چرا لباس پاسداریِ بدون درجۀ سال های اول انقلاب را در راه پیمایی  روز قدس پوشیدی؟

یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری­ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب، برگردیم به وحدتِ روزهای بعد از شهادت شهید بهشتی. به راستی در کشور چه چیز کم داریم؟

 

رهبری و نظامی داریم که همچون نخ تسبیح، همۀ ما را گرد یکدیگر جمع می کند. ملتی داریم که پانصد میلیون جمعیت را در کل منطقه می­تواند اداره کند. معادن و منابعی داریم که قادر است یک میلیارد جمعیت را رفع نیاز کند، دین و مذهبی داریم که می تواند قلوبِ سخت ترین دشمنانِ بشر را تسخیر کند. البته نمی گویم خدای ناکرده تمام ارزش های انقلاب از دست رفته که، اگر چنین بود محاصره اقتصادی نمی شدیم، غرب و اسرائیل با ما خصومت نمی ورزیدند، بلکه می خواهم بگویم که تنها راه جهشِ این انقلاب و رفع مشکلاتِ ناشی از  فساد و تبعیض و فقر در کشور، فقط و فقط بازگشت صادقانه و گسترده به ارزش های انقلاب اسلامی است که باید از مسئولان و جناحهای سیاسی کشور آغاز شود. ارزش های انقلاب، تنها ساده زیستی و استکبار ستیزی نیست، برادری، شهادت طلبی، صداقت و صمیمیت و نیز حفظ بیت المال و ... همه و همه جزء لاینفک ارزش های انقلابند. همه ارزش­های انقلاب را باید با هم ببینیم.

آری، لباس سپاه پوشیدم که هم از رزمندگان و مظلومین سوریه، فلسطین و عراق حمایت کنم و هم بگویم تنها راه نجات منطقه، این است که ما در داخل کشور، عمیقا به ارزش های انقلاب اسلامی برگردیم.

موج ناامنی که از سوریه و عراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است اگر مهار نشود در ماه های آینده وارد لبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آنصورت به ایران هم کشیده خواهد شد.

می­بینید که در مذاکرات 1+5 در مقابل تواضع و فروتنی ایران، چگونه زیاده خواهی می کنند. آری، ما باید قوی تر شویم، ولی تنها راه آن، بازگشت کامل به ارزش های انقلاب است. جامعۀ ما نیاز به آزاد سازی یک انرژی بزرگ معنوی دارد که تنها، با بازگشت به ارزش های انقلاب، این مهم، شدنی است.         

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسين
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
10
سلام
سردار
آيا لباس سبز را فقط براي ديروز پوشيدي؟ آيا ديگر آن را در نمي آوري؟ اگر اين کار را کردي بايد به شما آفرين گفت که پيشقدم احيائ ارزشهاي گذشته شده ايي. ما تو را در اين لباس مقدس دوست تر داريم تا در کت وشلوار غربي سردار اميدوارم همه دوستان گذشته سپاهي شما از لباس سبز خود خجالت نکشند و با پوشيدن آن ثابت کنند هنوز همان مردان کارزار جنگ با هواها و هوسها هستند. اميدوارم اين لباس را ديگر در نياوري که اين کار پشت کردن به گذشته پر افتخار شما مردان دلاور امام خميني است سردار. با لباس سبز دوستت داريم سردار يا علي
محسن
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
1- آقا محسن ، هنوز هم ديدنتان با لباسي که زماني همه به پوشيدنش افتخار مي کرديم و نشاني از سربازي امام در حکومت امام زمانيش مي دانستيم لذت بخش است لباسي که بسياري از مومن ترين فرزندان ايران را در دفاع از شرف ، ناموس و تماميت کشورمان را کفن شد.
2- آقا محسن، روزگاري که بسيار زود هنگام بود تصور کرديد که ديگر زمانه اين لباسها گذشته است بايد به رنگ ديگر لباسها در جامعه حضور يافت و خدمت کرد به دانشکده ما آمديد که اقتصاد خوانده باشيد. شايد مانند بسياري تصور مي کرديد تمامي مشکلات کشورمان با کسب علوم در اين حوزه تخصصي قابل مديريت باشد اما آمدنتان براي ما خوشايند نبود چون بخشي از اساتيد بدلايل و با انگيزه هاي مختلفي نامهرباني پيشه مي کردند با الحاني که مي شناسيد در کلاسهاي درس از دانشجوي غير حضوري مي گفتند که رييس پاسداران است اينکه چگونه بايد در خانه و محل کارش براي تدريس خصوصي خدمت برسند يا برخي از شجاعت خود داستان سرايي مي کردند و مي گفتند که از پذيرش تدريس با شرايط خفتبار امتناع کردند.
3- سال سوم بودم که گفتند شما هم آمديد هنوز فراغت از تحصيل را نديده بودم که گفتند مقطع ارشد را طي مي کنيد و ديديم که آقايان رهبر و نادران يا بعضي ديگر چگونه برخي ساعات تدريس کلاس خود را براي کسب تجربه در اختيار شما قرار مي دادند. البته دانشجويان جوان نيز مايل و مشتاق بودند ببينند رييس پاسداراني که به مناسبتهاي ديگري بسيار از او شنيده اند کيست و در استدالا کلاسي چقدر مايه دارد.
4- بنده و تعدادي از هم لباسان که از دانشجويان اقتصاد دانشگاه تهران بوديم فضاي سنگيني را تجربه مي کرديم و چقدر مايل بوديم که به شما توضيح دهيم که آقا محسن، اينجا جاي شما نيست از اينجا به هيچ جا نخواهيد رسيد. آقا محس، اصل بر اين بود تا کنار درب وزارت علوم و دولت حوصله مي کرديد تا فراغت از تحصيل آخرين غيرتمند دفاع از شرف ، ناموس و تماميت ايران را به چشم ببينيد و بعد اگر بوديد و خواستيد به دانشگاه و دانشکده اقتصاد هم مي آمديد.
5- آقا محسن چقدر خوب بود لحظاتي فکر مي کرديد چرا نظاميان کشورمان تا اين حد دچار خود کم بيني شدند و حاضرند و مشتاقند بالاترين درجات بسيار ارزشمند و پر افتخار طي سلسله مراتب سربازي را بدهند که القاب عامي چون مهندس و دکتر را کسب کنند ! آقا محسن، تصور کرديد که سربازان ، درجه داران و افسران سطوح مياني تا عالي با مشاهده چنين شرايطي بايد در مورد ارزش و بهاء آنچه طي زمان بر بازو و دوششان دست مي يابند چه بايد بينديشند؟
6- آقا محسن، لباسي که در راهپيمايي به تن داشتيد بر خلاف عرف نظام فاقد درجات نظامي بود. متوجه نشدم همچنان معتقد به بي ارزشي درجات نظامي هستيد يا مي خواهيد بگوييد لازم است افسران و همکاران سابقتان به ارزشهاي قبل و دفاع مقدس رجوع کنند؟
7- سردار سرلشکر آقا محسن رضايي، به خوبي مي دانيد که لشکر شيطان تمام منطقه و بخش اعظمي از جهان را در اختيار دارد. کاروان پيروز جنود شيطان با سرهاي بر سرنيزه سالها است که در نقطه نقطه جهان سرمست از پيروزي شهر به شهر مي گردد. البته عجيب نيست در زمانه نامهرباني که بالاترين مقام نظامي حکومت امام زمان(عج) لباس از تن برون کرده و به کت و شلوار دکتري اقتصاد افتخار کند و بخشي از فرماندهان سابقش نيز در کسوت لباس سبز پر افتخار انقلاب و دفاع مقدس در مشغله تنظيم سلايق و سياستگذاران داخلي گرفتار باشند بايد که فشار لشکر شيطان و الحاد را در مسير تنفس امت محمد(ص) ببينيم.
8- آقا محسن تصور مي کنم بازبيني در آنچه کرديد و بدست آورديد و آنچه کردند و بدست آوردند مقدمه خوبي باشد تا بسياري به ارزشهاي والاي لباس سبز پاسداري بازگشته و براي مقابله همه جانبه با لشکر شيطان که بندگان خداودندي را نشانه رفته هم قسم شوند. آقا محسن عزيز و دوست داشتني انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مقام عظماي ولايت امر سالها است که جهاد لشکر شيطان براي مسلمين اعلام کرده است سالها است که منتظرند تا غيرتمنداني زمينه جهاد عملي و همه جانبه با ريشه هاي شکل گيري لشکر شيطان و الحاد را مهيا کنند آقا محسن که در مجاهده با لشکر بيداد حکومت شاه و صدام به فرماندهي محبوب امام نائل شديد سلمان رشدي ملعون همچنان زنده است و داعش به رسم اجدادش در بلاد اسلامي همچنان سر از تن امت محمد(ص) جدا مي کنند.
آقا محسن عزيز سرباز سرفراز ايران اسلامي با تمامي فرماندهان غيرتمند سپاه دفاع مقدس : بسم الله
تنهاي تنها
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
سلام حاج محسن؛ خيلي كار قشنگي بود و من لذت بردم ولي اي كاش در مجمع تشخيص يه كاري براي ربا خوري بانك‌ها مي‌كرديد، بازگشت به ارزش‌هاي انقلاب حاصل نمي‌شه مگر با پاك كردن شكم مردم، مردم به ربا خوري افتادن، تا شكم پر از حرامه براي حرف حق گوشي وجود ندارد.... ياعلي
آرمان
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
سلام حاجي
در حال حاضر که نظرم را تايپ ميکنم بغض گلويم را گرفته،هرچند من سن وسالم به جنگ و روزهاي پرشور انقلاب نمي رسد اما به صفا،غيرت،معنويت،وسادگي شما افتخار ميکنم و از خداوند متعال در رابطه شما يک دعا داشتم و آن اين بود که در همان لباس مقدس و عزيز از دنيا بريد...
آدرس وبلاگم:http://mis-1392.blogfa.com/
مهران بهمني نيا
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
سلم عليکم
حسودان و مدئيان بي هنر ديروز و قائدين کوته نظر امروز همانطور که در 8سال دفاع مقدس برادر محسن و فرماندهانش را اذيت مي کردتند الان هم به واسطه رانتهاي اقتصادي که دراين سالهابدست آورده اندبه دنبال حذف ايشان هستند
سلام و درود خدا بر فرمانده بي ادعا ديروز و پيرو راستين امام خميني و مشاور صديق ، آگاه و امين رهبر امروزمان امام خامنه اي
برادر محسن سلامت ، سعادت و سيادتت را هميشه از خداوندبزرگ خواستارم براصول تقوا و زهد و يکرنگي ودوري از غرور و پيروي از رهبري که داشته اي ثابت قدم بمان
صلوات
افسانه نامجو
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
عرض سلام وخسته نباشيد خدمت سردار با تدبير دوران جنگ وجهاد!آقاي دکتر بنده يک نوجوان هستم کسي که طعم تلخ جنگ رانچشيده امااز شيريني دلاوري هاي شما ويارانتان داستان ها شنيده! بنده در انتخابات 92درستاد راهبردي انتخاباتي شما در اهواز حضورداشتم وهمه چيز را ازنزديک زيرنظر داشتم واين اولين حضوربنده در عرصه ي سياسي نبود لکن در ستاد شما شاهد سوء مديريت وبداخلاقي هايي بودم که آنهارا در عدم پيروزي شما درانتخابات مؤثرميدانم.آقاي رضايي بي تعارف باشماسن ميگويم به دليل آنکه دلسوز شما هستم علت انتخاب شماميان نامزدهاديگر ووعده هاي رنگارنگ آنها شمارا انتخاب کرد ميخواستم به جوان 28ساله اي که تحسين واطمينان امام رابرانگيخت اعتماد کنم دراصل به اعتماد پيرومرشدم ونه حرف هاي معاندانه ي ديگران اعتمادکردم.اما آقامحسن بعد که وارد ستادشدم وافرادخبيث راکه استحضار داريد ديدم که تنها با استفاده ازنام شما چه سوء استفاده ها که نميکنند نتوانستم تاب بيارم!!
حتي درآن جلسه اي که مدتي قبل درحسينيه شمخاني برقرارشدسعي کردم به شما بگويم که چه کردند اما سعي داشتند مراساکت نگاه دارند.واما سؤالاتي ازشما دارم که خواستار پاسخگويي ازجانب شخص شماهستم:آقاي محسن رضايي چرا باوجود پشتوانه بيش از4ميليون راي ملت شما حتي قدرت جابجايي 2فرماندار راهم نداريد؟؟چرا حرفتان مانند بقيه خريدار ندارد؟؟ چرا شما خودتان را درحاشيه قرارداده ايد وميدان رابراي برخي وطن فروش خاءن بملت الي گذاشته ايد؟؟مشکل شما با رهبري چيست که همه ازآن سخن ميگويند اما از جزءيات آن باخبر نيستند ؟؟ مگر چه ايرادي درعمل کرد شماست که مرا ازورود به ستاد شما باز ميدارند؟؟؟
حاجي ذهن مشوش مرا که مانند اقيانوسي طوفاني ميماند با پاسخ هاي واضح وصادقانه تان آرام کنيد .
بيصبرانه درانتضار پاخ شما هستم. ارادتمند شما نامجو.
حرم
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
وقتي داعش لباس سياه ميپوشد چرا فرمانده مابسيجيهاي جبهه رفته لباس سپاه نپوشد
حرم
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
وقتي داعش لباس سياه ميپوشد چرا فرمانده مابسيجيهاي جبهه رفته لباس سپاه نپوشد به قول شهيد چمران زماني که طبل جنگ نواخته شد مردونامرد مشخص ميشوند
احمد
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
سلام آقا محسن مي دونم که دنيا دنياي نامردي بي وفايي است ميدونم که دشمنان کشور دوست ندارند ما با افکار فکر شما که فرد بزرگ انقلابي هستيد نزديک شويم وراه بزرگاني مثل شما را در پيش بگيريم ولي به خدا قسم اگر دشمن نگاه چپي به کشور بياندازد لحظهاي ترديد در دل راه نخواهيم دادوراه بزرگاني همچون شما را در پيش خواهيم گرفت ومانند شما لباس رزم بر تن خواهيم کرد وراه امام حسين را در پيش خواهيم گرفت چون ما بزرگ شده مکتب حسينيم ودر را عدالت حسين قدم بر خواهيم داشت بزرگ شده حسين لحظهاي ترديد بر دل ندارد حتي اگه جانش در خطر باشد
شير پيا
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
با سلام خدمت سردار بزرگ ايران
با تمام وجودم به شما افتخار مي كنم و به شما اعتقاد دارم
ولي يك خواهش دارم از شما شما بعنوان يك شير پيا بختياري و يك ايراني به تمام معنا كه رشادتهاي بي وقفه اي در راه نجات خاك ايران داشتي و داري و به احترام خون سربازانت و مجروحان و جانبازان كه گوش به فرمانت در راه خاك ايران خود را فدا كردن تازي ستيز باش چون داعشيها سمبل واقعي انها هستند به زن و بچه خودشان رحم نمي كنند هنوز مشقت روحي تجاوزات ناموسي سربازان تاز به دختران خرد سال و جوان و پيرزنان در بين جوانان كرد ولر غرب كشور غوطه ور است شايد مسولين به علت دنيا پرستي فراموش كار شدنه و پست و مقام پول كودنشان كرده ولي هموطنان ما هنوز فراموش نكردن بي رحمي تازيان را چه شيعه اش و چه سني
دوستي داشتم از سربازان شما روزي درد دل مي كرد برام و مي گفت همه چيز برام مهيا شد كه با خانواده به كربلا براي زيارت بروم ولي وقتي فجايه خرمشهر كه به سر هم وطنان اوردن گفتم اگر كربلا و حرم در خرمشهر هم باشند باز به زيارت نخواهم رفت
و باز تكرار و نجوا مي كرد برام اي كاش به جاي اقا محسن بودم حتي تمام كلامت عربي را از اسناد هويتيم بر مي داشتم تا هميشه در تاريخ ايران مثل ارش كمانگيبر-مثل ارين برزن و ديگرد بزرگان مجسمه اش را در طول تاريخ در ميادين شهر برپا مي كردن-وقتي عكس رهبر حماس و جهاد اسلامي و معشوقه يهوديش با پيك هاي مشروب در سايتهاي اجتماعي پخش شد يا همان جوانان و رهبران فلسطيني جشن ازدواج با دختران زير هفت سال را برپا كردن و هنوز مي كنند فهميدم كه ملت من چقدر بزرگند
ما از نثل همان كورشيم كه وقتي خدا به رسولش گفت بخوان فرمود بلد نيستم كورش دو هزار سال قبلش منشور حقوق بشر نوشته بود
رضايي
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
3
7
سلام عليکم کاملا موافقم در ميان بازنشستگان سپاه کم نيستند که از خدا شهادت مي طلبند اگر اين نيروي عظيم در هر عرصه اي بکارگيري شوند بي شک موفقيت ، فتح و ظفر حتمي را خواهد داشت
komail
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
درود بر حزب الله و مقاومت....
komail
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
بسم الرب الشهداء...
سلام...
در شرايط حساس منطقه 'اکثر مستضعفين اتحاد فوري همه دلسوزان که در راس کارگزاران نظام و بعنوان حاکمان جامعه خدمت ميکنند"را عاجزانه خواستاريم......اتحاد رمز پيروزي ست.