۳۳ سال پیش در چنین روزی؛
کد خبر: ۱۲۶۴|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
سید کاظم شریعتمداری پس از 4 ساعت گفت و گو با سپاه اعتراف کرد که در جریان کودتا بوده ولی وظیفه شرعی خود نمی دانسته که به مقامات انتظامی و سپاه پاسداران اطلاع دهد .
افشاگری محسن رضایی درباره یک کودتا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، سی و سه سال پیش در چنین روزی محسن رضایی فرمانده سپاه گفت : سید کاظم شریعتمداری پس از 4 ساعت گفت و گو با سپاه اعتراف کرد که در جریان کودتا بوده ولی وظیفه شرعی خود نمی دانسته که به مقامات انتظامی و سپاه پاسداران اطلاع دهد .

 

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی اظهار داشت : واحد اطلاعات سپاه پاسداران از یک سال قبل طبق ضوابط دادگاه انقلاب اسلامی ارتش ، این قضیه کودتا را دنبال می کرد و به محض این که ما به نتیجه لازم برای اقدام رسیدیم با کمک دادستانی انقلاب اسلامی ارتش اقدامات خنثی سازی را آغاز کردیم .

 

وی ادامه داد : یکی از نکات مهم این طرح خائنانه ارتباط کودتاچیان با خارج از کشور بود که صادق قطب زاده از طریق شخصی به نام مهدوی با عده ای از تجار بازار مشترک اروپا در ارتباط بوده و از آن ها کمک مالی دریافت می کرده است .

 

رضایی گفت : تجاری که به صادق قطب زاده کمک مالی می کردند عبارتند از : ویل آلون مشاور پرون دیکتاتور آرژانتین ، داب صاحب شرکت زیمنس ، اوگوه واشمیت که این سرمایه داران مبلغ 60 هزار دلار توسط مهدوی روحانی نما برای صادق قطب زاده فرستاده اند . ضمنا عده ای از سرمایه داران داخلی که اموالشان توسط دادگاه های انقلاب ملی و عمومی اعلام شده است با این ها همکاری می کردند .

 

وی در باره نقش آیت الله شریعتمداری در کودتا نیز گفت : آقای عباسی داماد آقای شریعتمداری گفته است که ایشان نه تنها در جریان امر بوده بلکه مبلغ 500 هزار تومان نیز به مهدوی پرداخت کرده بود ، البته عباسی مدعی است که این پول برای کودتا پرداخت نشده ولی آقای مهدوی اعتراف کرده است که آقای شریعتمداری ایشان را می شناختند و طرح کودتا را نیز به آقای شریعتمداری گفته است و ایشان با کلیت طرح نیز موافقت داشته است .

منبع: (کیهان ، 4 اردیبهشت 1361 ، صفحه 12)

کلید واژه های مطلب: شریعتمداری ، کودتا ، محسن رضایی
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دا
|
Germany
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
سلام...