33 سال پیش در چنین روزی
کد خبر: ۲۰۶۳|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
انجام گرفتن ترورهای مشابهی نسبت به روحانیین معظم و مؤثر، ایجاد نگرانی و تردید و سؤال کرده است، و نسبت به پاسداران محافظ آنان به ویژه محافظان شهید صدوقی سوء ظن ایجاد شده است و بسیار سؤال‌انگیز گردیده است.

پیامی که امام خمینی به محسن رضایی دادندرخدادهای 17 تیر 1361

چکیده

  • امام خمینی طی حکمی خطاب به محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به ترورهای اخیر هشدار دادند.
  • سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مشاور اول سفارت ایران در بیروت و سه تن از کارمندان ربوده شده توسط نیروهای حزب کتائب همچنان در بازداشت به سر می برند.
  • آیت الله روح الله خاتمی امام جمعه و نماینده امام در یزد نسبت به مسامحه مسئولیت در محافظت از شخصیت ها به شدت انتقاد کرد .
  • در پی فرار مفتضحانه نیروهای عراقی از بخش موسیان اکثر چاه های نفت موسیان توسط مزدوران صدامی تخریب شده است و در این منطقه هر لحظه ، صدای انفجار چاه های نفتی که هنوز در اشغال بعثیون است به گوش می رسد .
  • سخنگوی دولت : به موجب طرحی که در هیئت دولت به تصویب رسید هر فردی که بتواند بی سوادی را با سواد کند مبلغی بین 500 تا هزار تومان می گیرد .
  • رافائیل ایتان رئیس ستاد ارتش اسرائیل در منطقه جنوب بیروت مجروح شد و به یک بیمارستان نظامی در شمال تلاویو انتقال یافت.
  • جامعه روحانیت مبارز عراق با صدور اطلاعیه ای ضمن مردود شمردن آتش بس برنامه هفته عراق در بند را در تهران و شهرستان ها اعلام کرد .


ماموریت امام خمینی به فرمانده سپاه در باره محافظت از شخصیت های مذهبی و سیاسی

رهبر انقلاب طی حکمی خطاب به محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند : انجام گرفتن ترورهای مشابهی نسبت به روحانیین معظم و مؤثر همچون شهید مدنی و شهید دستغیب و شهید هاشمی نژاد و حمله به آقای احسان بخش و اخیراً شهادت شهید معظم مرحوم صدوقی ایجاد نگرانی و تردید و سؤال کرده است، و نسبت به پاسداران محافظ آنان بویژه محافظان شهید صدوقی سوء ظن ایجاد شده است و بسیار سؤال‌انگیز گردیده است.

امام خمینی افزودند : مثل این سرمایه‌های بزرگ جمهوری اسلامی نباید با این وضع اسفبار از دست ملت بروند. و چون مسئول این امور سپاه است، شما مأمور هستید با دقت و بررسی اطراف قضیه، و بررسی از سوابق پاسداران محافظ گزارشی بفرستید، و لازم است برای این امر مهم از پاسداران آزموده و با سابقه و متعهد استفاده شود که مثل این خسارات واقع نشود. این نامه به رئیسان جمهور ، مجلس شورای اسلامی و نخست وزیر نیز رو نوشت شده است . (1)

در این رابطه خبر دیگر آن که محمد هاشم صمدی اهری دبیر کل دبیر خانه شورای عالی قضایی اعلام کرد : صبح دیروز از سوی شورای عالی قضایی هیئتی جهت بررسی و تحقیق پیرامون شهادت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی عازم یزد شده است . (2)

مشاور اول سفارت ایران در بیروت و سه تن از کارمندان ربوده شده توسط نیروهای حزب کتائب همچنان در بازداشت به سر می برند و تاکنون تماس هایی که برای آزاد ساختن آن ها صورت گرفته بی نتیجه مانده است .

 

مسئولیت ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان به عهده کیست ؟!

متعاقب این که نیروهای شبه نظامی حزب فاشیست کتائب برای سومین روز متوالی مشاور اول سفارت ایران در بیروت را به همراه سه تن از کارمندان سفارت پس از ربودن آن ها در روز یکشنبه در منطقه برباره در یکی از مقرهای خود بازداشت کرده اند سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که مشاور اول سفارت ایران در بیروت و سه تن از کارمندان ربوده شده توسط نیروهای حزب کتائب همچنان در بازداشت به سر می برند و تاکنون تماس هایی که برای آزاد ساختن آن ها صورت گرفته بی نتیجه مانده است .

سفارت ایران در بیروت در بیانیه خود عواقب این امر را بر عهده مقامات مسئول لبنان گذاشته چرا که این اقدام در انظار مقامات لبنان صورت گرفته است زیرا در موقع ربودن این هیئت نیروی ویژه حفاظت از جان دیپلمات ها این هیئت را همراهی می کرده اند . (3)

آیت الله خاتمی : چرا محافظین شخصیت ها از ترورهای قبلی درس نگرفتند ؟

آیت الله روح الله خاتمی که در پی شهادت جانگداز سومین شهید محراب آیت الله صدوقی طی حکمی از سوی امام خمینی رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه و نماینده امام در یزد منصوب شده است نسبت به مسامحه مسئولیت در محافظت از شخصیت ها به شدت انتقاد کرد .

وی با بیان این که راه ما همان راه سومین شهید محراب آیت الله صدوقی است گفت : آن چه تعجب آور است چرا تکرار فجایع مشابه برای محافظین شخصیت های انقلاب تجربه نگردید و باز در این قضیه مسامحه شد . همچنین بر برخی مسئولین نیز ایراد وارد است که چرا از افراد کم تجربه که صلاحیت محافظ بودن را ندارند استفاده می شود ، در حالی که محافظین باید افراد آموزش دیده و مجرب باشند .

وی در مورد برنامه های آتی کار خود اظهار داشت : من معتقدم امام جمعه و اصولا روحانی نباید تا ضرورتی ایجاب نکرده در کارهای ارگان ها دخالت کند لذا تنها نظارتی بر کارها خواهم داشت تا کارهای بی رویه صورت نگیرد و راه ما همان راه و روش سومین شهید محراب شهید آیت الله صدوقی خواهد بود . (4)

بعثی ها تاسیسات نفتی موسیان را دزدیده و چاه ها را آتش زدند !

دشمن در هفت پاسگاه مرزی بخش موسیان در 6 تا 15 کیلومتری خاک ایران مستقر است . در پی فرار مفتضحانه نیروهای عراقی از بخش موسیان و استقرار در جبال الحمرین و پاسگاه های مرزی نهر عنبر ، واوی ، انگیزه ، ربوت ، سعیده ،  فکه و عین خوش خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد که اکثر چاه های نفت موسیان توسط مزدوران صدامی تخریب شده است و در این منطقه هر لحظه ، صدای انفجار چاه های نفتی که هنوز در اشغال بعثیون است به گوش می رسد . بر اساس این گزارش کلیه وسائل بهره برداری چاه های نفت ، هفت دستگاه دکل حفاری بخش موسیان توسط دشمن ربوده شده است . (5)

به موجب طرح آموزش و پرورش هر فردی که بتواند بی سوادی را با سواد کند و آن فرد آموزش دیده بتواند نمره ای بین ده تا 20 بگیرد مبلغی بین 500 تا هزار تومان به عنوان پاداش  به او پرداخت می شود .

 

جایزه دولت به کسانی که بی سوادی را باسواد کنند

سخنگوی دولت گفت : در جلسه اخیر هیئت دولت لایحه تشکیل شورای عالی فرهنگ به تصویب دولت رسید . احمد توکلی اظهار داشت : بر اساس لایحه تنظیمی تمام مسائل آموزشی و فرهنگی زیر نظر این شورا قرار می گیرد . این لایحه با قید فوریت برای تصویب قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود .

مسئله دیگر تصویب طرح جالبی بود که از طرف وزارت آموزش و پرورش در جلسه دیروز مطرح شد . توکلی در این زمینه گفت : به موجب این طرح هر فردی که بتواند بی سوادی را با سواد کند و آن فرد آموزش دیده بتواند نمره ای بین ده تا 20 بگیرد مبلغی بین 500 تا هزار تومان به عنوان پاداش باسواد کردن یک هم وطن مسلمان به او پرداخت می شود . (6)

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در جنوب بیروت زخمی شد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد : ظرف دو روز گذشته رافائیل ایتان رئیس ستاد ارتش اسرائیل در منطقه جنوب بیروت مجروح شد و به یک بیمارستان نظامی در شمال تلاویو انتقال یافت . این رادیو افزود : فرماندهان بخش شمالی و بخش مرکزی و بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ایتان در بیمارستان دیدار کردند . (7)

هفته عراق در بند در سراسر جهان برگزار می شود

جامعه روحانیت مبارز عراق با صدور اطلاعیه ای ضمن مردود شمردن آتش بس برنامه هفته عراق در بند را در تهران و شهرستان ها اعلام کرد . در این اطلاعیه همچنین عراقیان مقیم خارج از کشور به برگزاری تظاهرات دعوت شدند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : به منظور اعلام همبستگی با قیام مردم مجاهد عراق چه عرب و چه کرد و چه ترکمن ، چه سنی و چه شیعه و همچنین جهت محکوم کردن اعمال جنایتکارانه صدام جنایت پیشه و حزب بعث مزدور عراق چون تجاوز به ناموس مردم و تعقیب بهترین فرزندان ملت عراق و آواره ساختن دهها هزار شهروند عراقی بعد از مصادره تمامی دارائی ها و دستگیری جوانان و اعدام و شکنجه روحانیت مجاهد و مبارز و در راس آنان شهید رابع آیت الله العظمی سید محمد باقر صدر و هزاران مجاهد جنبش اسلامی عراق مخالفت خویش را با آتش بس تا سقوط رژیم عفلقی مزدور و برپایی حکومت عدل الهی در عراق در بند بار دیگر اعلام و تمامی توطئه های استکبار جهانی در جهت روی کار آوردن مهره های جدید به جای رژیم رو به زوال عراق را محکوم می نمائیم.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است : جامعه روحانیت مبارز عراق در اطلاعیه خود بار دیگر بیعت خویش را با امام خمینی رهبر مستضعفان جهان تجدید کرده و سربازی خویش را در ارتش سپاهیان اسلام پیش رونده به سوی قدس شریف از طریق سرنگونی رژیم عفلقی و مزدور در بغداد اعلام می نماید . (8)

پی نوشت:

1-  صحیفه امام ، جلد 16 ، صفحه 374 ، گفتنی است تاریخ نامه در صحیفه امام 15 تیر 1361 قید شده است .

 2- جمهوری اسلامی ، 17 تیر 1361 ، صفحه 2

 3- اطلاعات ، 17 تیر 1361 ، صفحه 3

 4- کیهان ، 17 تیر 1361 ، صفحه 2

 5- اطلاعات ، 17 تیر 1361 ، صفحه 3

6- جمهوری اسلامی ، 17 تیر 1361 ، صفحه 4

 7- کیهان ، 17 تیر1361 ، صفحه 20

8- اطلاعات ، 17 تیر 1361 ، صفحه 1

کلید واژه های مطلب: صحیفه نور ، امام خمینی ، 17 تیر
ارسال نظر