حاشیه بازدید از ایرنا
کد خبر: ۲۲۳۰|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
خبرگزاری جمهوری اسلامی در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس میزبان سردار سال های جنگ بود اما این بار در قامت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام .
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی همانی که 35 سال قبل در همین روزها به مقرهای رزمندگان جمهوری اسلامی سر می زد و عهده دار فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، این بار به یاد همان روزها و در ایامی که نام دفاع مقدس را با خود دارد؛ خود را به یکی از با سابقه ترین و قدیمی ترین رسانه های کشور رساند تا در بازدید از این رسانه به یاد تلاشگران ستاد تبلیغات جنگ به رزمندگان عرصه جنگ نرم نیز خدا قوت بگوید.
سردار سال های دفاع مقدس، 5 مهر ماه 94 به ساختمان 7 طبقه خبرگزاری جمهوری اسلامی در خیابان حضرت ولیعصر(عج) آمد و در حضور 2 ساعته در این رسانه ضمن دید و بازدید با خبرنگاران، پژوهشگران، عکاسان، تحلیلگران و مدیران این سازمان خبری؛ به پرسش و پاسخ های رسانه ای جواب داد.
آقا محسن که در آغازین روزهای مهر به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمد، احساس غریبت نداشت و خبرنگاران ایرنا هم با او مانوس بودند تا جایی که مدیرعامل ایرنا از وی خواست تا اجازه دهد به یاد سال های دفاع مقدس او را همچنان آقا محسن بنامد.
سوال ها و توجهات این فرمانده عالی سپاه در دوران دفاع مقدس حکایت از شناخت رسانه ای داشت و این موضوع باعث می شد تا اهالی رسانه راحت تر چگونگی فعالیتشان را برای وی تشریح کنند.
آمار اخبار هم موضوعی بود که رضایی به آن توجه جدی داشت و هنگامی که به میز سیاسی رسید خندان تر از گروه های دیگر گفت: سری هم به مردان سیاسی بزنیم.
بازدید از اتاق خبر که تمام شد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مدیران، سردبیران،دبیران و خبرنگاران ایرنا قرار گرفت و در فضایی صمیمی به پرسش های آنان پاسخ گفت.
آقا محسن که افکار عمومی هنوز او را در قامت سردار سال های دفاع مقدس و فرمانده اسبق سپاه پاسداران می شناسند و گاهی لباس پاسداریش را بر تن می کند، این روزها در راستای مسوولیتش بر موضوعات کلی نظام اشراف داشته و مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از منظر چشم انداز تحلیل می کند.
از این رو محسن رضایی فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی به موضوعات نگریست و قبل از هر گفته ای فاجعه منا را یادآور شد.
او که همانند میلیون ها مسلمان دیگر دلش از حادثه منا به شدت گرفته بود، به خانواده قربانیان و مردم تسلیت گفت و سپس به تحلیل جغرافیای رسانه ای ایران پرداخت که در آن رسانه نه فقط بخشی از زندگی بلکه بخشی از اقتدار ملی محسوب می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرنا را دارای ظرفیت های بالقوه خوب توصیف کرد و جمهوری اسلامی ایران را جزیره آرامشی خواند که اطرافش در 30 سال گذشته در آشوب، جنگ و درگیری بوده است.
رضایی توجه به رسانه را بسیار مهم دانست و به دولت، مجلس و دستگاه های حکومتی و حاکمیتی توصیه کرد به شکل سنتی با خبر برخورد نکنند و باید بدانند که رسانه ها بخشی از اقتدار ملی هستند.
شروع پرسش و پاسخ هم درباره برجام و تحلیل اقتصادی از توافق هسته ای بود. عملکرد دولت یازدهم، سیاست خارجی ، شرایط و تحولات منطقه و همچنین برنامه های مجمع و انتخابات آتی از دیگر موضوعاتی بود که در این گفت و گوی ویژه به آن پرداخته شد.
آقا محسن درباره این پرسش که تحلیل شما از انتخابات آتی و آرایش سیاسی نیروها چیست؟ با لحنی نرم و لبخندی بر لب گفت: ما که انتخابات را کنار گذاشتیم! 
وسط های صحبت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برجام بود که یکی از همراهان وی، تلفن همراهش را آورد و درگوشی به آقا محسن گفت که چه کسی پشت خط است.
آقا محسن هم گوشی را گرفت و با گفتن آقا سلام علیکم، گفت و گوی کوتاهی را رد و بدل کرد. بعد هم به آرامی گفت حاج قاسم بود.
اسم حاج قاسم که آمد، ذهن ها متوجه بحران های منطقه ای و تلاش حاج قاسم و سپاه همراهش در مبارزه با تروریست ها شد.
سوال بعدی هم درباره ورود نظامی روسیه به سوریه و شکل گیری ائتلاف جدید علیه تروریسم بود که فرمانده اسبق سپاه از احتمال حضور ایران، عراق و سوریه در این ائتلاف سخن گفت.
آقا محسن در پایان این نشست صمیمانه از سایت ایرنا نیز به صورت آنلاین بازدید کرد و یکی از بخش های جدید این رسانه با عنوان ایرنا مقاله را افتتاح کرد.
رضایی که دکترای اقتصاد دارد بلافاصله بعد از بازکردن این صفحه به سراغ مقالات اقتصادی رفت و گفت علاقمند به اقتصادیم.
یکی از مقالات موجود در این صفحه، اقتصاد منهای نفت بود که رضایی گفت: اقتصاد منهای نفت مورد علاقه ما است که بعید است کسی بتواند کاری کند.
ارسال نظر