دکتر رضایی در یادواره نکوداشت شهید پورکیان:
کد خبر: ۲۲۸۲|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
همان بلایی که سر صدامیان آوردیم سر آنهایی که همدانی و حجاج ما را با زبان تشنه شهید کردند خواهیم آورد

به گزارش پایگاه «اطلاع‌رسانی دکتر رضایی» دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای اصفهان گفت: درنبرد تکفیری‌ها لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم تا منطقه آرامش پیدا کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای اصفهان که در جوار گلزار شهدای این شهر در تخت فولاد اصفهان برگزار می شود ، گفت: ما درنبرد با داعش و تکفیری‌ها لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم تا منطقه آرامش پیدا کند.
دکتر محسن رضایی گفت: در آستانه ورود به ماه محرم، ماه رستاخیز بشر هستیم. ارادت خود را به این امام عزیز عرض می‌کنیم و امیدواریم ملت ایران امسال که حال و هوایی دیگر دارد، از شهدای غواص تا حجاج شهید در منا و تشییع باشکوه سردار همدانی، باحال و هوایی دیگر به استقبال شهدای کربلا بروند.
وی افزود: اصفهان سرزمین مردان خداست. سرزمین خرازی، ردانی و کاظمی و رضایی و علمای بزرگ شهید مانند چهارمین شهید محراب، آیت‌الله اشرفی اصفهانی است. اصفهان قطعه‌ای از بهشت است که مردان نیکی در آن آرمیده‌اند به‌ویژه این قطعه‌ای که ما در آن هستیم. ملائک به این قطعه شهدا، غبطه می‌خورند. یکی از همین جمعیت بزرگ، شهید پورکیان است. بعد از سی‌وچند سال ذهن‌ها متوجه این جوان غیرتمند و مخلص شده است. شهید پورکیان زندگی‌اش را داد تا آبرو و نوامیس ملت و جمهوری اسلامی حفظ بشود.
دکتر رضایی با تجلیل از شهید پورکیان گفت: نقش‌آفرینی در سپاه خوزستان و بسیاری از شهرها، فرماندهی سپاه سوسنگرد در کارنامه او می‌درخشد. این جوان قبل از انقلاب با شاه و طاغوت مبارزه کرد. با ضدانقلاب جنگید و در دفاع مقدس سینه خودش را سپر دفاع از ایران کرد.
هنگامی‌که عراقی‌ها بستان و سوسنگرد را گرفتند و به اهواز نزدیک شدند و خرمشهر را محاصره کردند، مقاومت سوسنگرد و حمیدیه شکل گرفت که کمتر از مقاومت خرمشهر نبود. آقای پورکیان و دوستانشان تصمیم گرفتند که به تانک‌های عراقی حمله کنند. با کمترین امکانات رفتند به سمت تانک‌ها. تانک‌ها را زدند و عقب نشاندند. جنگ تن با تانک اتفاق افتاد. پور کیان از دوستانش خواست که برگردند و خودش با دو نارنجک رفت به‌سوی تانک‌ها. یکی از تانک‌ها را منفجر کرد و خودش شهید شد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان امروز که آن دوران را ندیده‌اند، شاید فقط برای ادای احترام به نظامی‌هایی که برای وطن جنگیدند به این مراسم‌ها می‌آیند اما نظامی‌گری تنها بعد این شهدا نبوده، آن‌ها فرهنگی بوده‌اند. پورکیان به قرآن و نهج‌البلاغه می‌پرداخت. فهم سیاسی داشت. بالای نود درصد شهدا و جانبازان ما هم سیاسی بودند، هم نظامی و هم فرهنگی؛ که هم قرآن را می‌شناختند و هم سلحشورانه از کشور خود دفاع می‌کردند. جوانان عمیق‌تر مطالعه کنند و اسلاف خود را بشناسند که چندبعدی بودند و بافهم مسائل برای آزادی شهرهایشان به پا خاسته بودند. خیلی هاشان تخصص‌های دیگر علمی هم داشتند و با درک عالم و آگاهی و داوطلبانه و بی چشم‌داشت به این راه گام نهادند.
رضایی تصریح کرد: ما برای کشورگشایی نمی‌جنگیدیم. برای دفاع از اسلام، ارزش‌های انسانی و جمهوری اسلامی می‌جنگیدیم. برای سرزمین، دفع تجاوز و ستم می‌جنگیدیم. آدم‌های جنگ آدم‌های همه‌جانبه‌ای بودند که برای ارزش‌ها به جبهه آمده بودند.
رضایی گفت: ما بخش زیادی از راه را آمدیم؛ اما راه زیادی طی نشده و آرمان‌های دست نیافته زیادی داریم. نباید مسیر را رها کنیم. از صدر اسلام تاکنون، این نظام بی‌نظیر است و از صفویه به بعد، این قدرتمندترین دوران ایران است. یک حکومت مقتدر تشکیل‌شده و با تابلو آمریکا و غرب، این راه را ترک نمی‌کنیم.
سردار رضایی با اشاره به خاطراتی از مجاهدت‌های ملت ایران گفت: آمریکایی نمی‌بینند وضع ایران را؟ ملتی که برای غواصانش به خروش می‌آید و قیامت به پا می‌کند. حالا برخی علیه شهدا و رزمندگان تبلیغ می‌کنند چون می‌دانند که ایرانی‌ها اگر این مسیر را ادامه دهند، کارشان در منطقه تمام می‌شود. تکفیری‌ها بخشی از فتنه علیه اسلام است. می‌خواهند اسلام را به خیال خودشان در مقابل پیروان دیگر ادیان سیاه نشان بدهند. پانزده میلیون نفر را در منطقه آواره کرده‌اند. حسینیه‌ها و میراث عراق و سوریه را تخریب می‌کنند. اگر موفق بشوند جهان اسلام را پانزده قرن عقب می‌برند.
رضایی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان 70 سال است که صورت‌مسئله‌ای را پاک می‌کنند. این‌که چطور مسلمانان می‌توانند در آزادی و امنیت پیشرفت کنند. نمی‌خواهند سؤال اصلی جهان اسلام نوشته بشود و ملت‌ها پاسخ دهند. امام روی تابلو نوشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی.

همه دعواها بر سر همین است، چرا نمی‌گذارید در عربستان و دیگر کشورها مردم‌سالاری به وجود بیاید. چرا استقلال کشورها را قبول ندارید. چرا نمی‌گذارید ملت عربستان پیشرفت کند. نمی‌خواهند خیزش‌ها و بیداری اسلامی منافعشان را به خطر بیندازد.
طرح اختلاف شیعه و سنی، عرب و فارس، نکته‌های انحرافی است. در این منطقه فقط یک سؤال وجود دارد، عربستان چگونه می‌تواند مستقل شود؟ مردم این کشورهای چطور می‌توانند به آزادی برسند. کشورهای عربی چگونه می‌توانند عزتمند شوند؟ این سؤال را باید مسلمانان جواب بدهند. ائتلاف آمریکا علیه داعش را دیدید. نتایج همکاری‌های ایران و سوریه و عراق را دیدید. حالا هم که روسیه واردشده، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مخالفت می‌کنند. جهان اسلام باید برای حل مسئله داعش و تکفیری‌ها باهم متحد شوند و این فتنه را در منطقه حل کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیمی از داعشی‌ها، بعثی‌های صدام هستند. پنجاه‌درصد دیگرش هم از سایر کشورهای آمده‌اند. تحت آموزش‌های مساجد وهابی عربستان با پول این کشور، به عراق و سوریه آمده‌اند. غربی‌ها حتی جلوی فروش نفت داعش را نمی‌گیرند و با حساب‌های بانکی داعشی ها کار هم ندارند.
آقای همدانی که شهید شد تحلیل گران سازمان سیا گفتند با شهادت سردار همدانی شکاف عمیقی در جمهوری اسلامی در موضوع داعش پیش آمده. ما به آنها می گوییم شما خواهید دید که جمهوری اسلامی چه خواهد کرد. شما بدانید من از اصفهان می گویم. شما دیدید ما چه بلایی سر صدامیان آوردیم. مطمئن باشید همان بلا را سر آنهایی که همدانی را شهید کردند و حجاج ما را با زبان تشنه شهید کردند خواهیم آورد. با دم شیر بازی نکنید. ما ملتی صبور و نجیب هستیم. به دولت عربستان هم می گوییم اینقدر وحدت جهان اسلام را تخریب نکن.راه صدام حسین و شاه را طی نکن. ما دنبال جنگ نیستیم. دنبال امنیت هستیم. متاسفانه در رفتار عربستان چشم انداز خوبی نمی بینیم. جریان صدام هم اینگونه بود. ما صبر را ادامه می دهیم. این ایران صد سال پیش نیست. ایران قاجار و پهلوی نیست. انگشتتان روی ماشه هم برود، کسی توجهی به شما نمی کند. رهبر ما رهبری الهی است و ارتباطش با مردم مستحکم است. جوانان ما آماده جهاد و شهادتند. از شعاع اسلام، ولایت و امامت مردم ما انرژی می گیرند. ما روی نقطه ای دست می گذاریم که آن شهادت طلبی است. ما در نبرد با داعش و تکفیری ها لحظه ای درنگ نمی کنیم تا منطقه آرامش پیدا کند.
در ابتدای این مراسم کلیپی درباره زندگی فرمانده شهید سپاه سوسنگرد و رامهرمز، سردار محمدرضا پورکیان که در نوجوانی حافظ کل قرآن کریم بوده‌اند، پخش شد و سردار سلیمانی، گوشه‌هایی از حماسه‌های شهید پورکیان را شرح داد و مقدم سرلشکر محسن رضایی را به شهر اصفهان خیرمقدم گفت.

ارسال نظر