دکتر رضایی در جمع خبرنگاران بوشهری:
کد خبر: ۲۶۸|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: اصلاح‌طلبان خودشان برای حضور در انتخابات وارد عمل شوند و واسطه‌ای قرار ندهند و این کار به نفع خود آنان و کشور است.
اصلاح‌طلبان به دنبال واسطه برای حضور ‌نباشند/فنر ارز دو سال پیش رها شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در بوشهر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات آیا از وزرای دولت دهم هم استفاده می‌کنید یا خیر اظهار داشت: در آینده از تمام نیروها استفاده خواهم کرد.

وی در مورد شانسش برای پیروزی در انتخابات آینده اظهار داشت: حسی دارم که مردم به شدت مراقب هستند حوادث و اشتباهات انتخابات قبلی را تکرار نکنند.

رضایی در پاسخ به سئوالی در مورد ائتلاف نیروها برای انتخابات آینده گفت: به عقیده من کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای 400 نخبه کشور تبیین کنند و هر کاندیدایی که نمره بیشتر آورد وارد عرصه انتخابات شود اما بعید می‌دانم چنین ائتلافی تشکیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی در مورد راهکارهای ایشان برای دولت جهت حل مشکلات اقتصادی گفت: سیاست‌های کلی امسال در مورد تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابلاغ شده و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی هم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود.

رضایی ادامه داد: در مسیر جلوگیری از افزایش قیمت ارز دو سال پیش هشداری به مقامات کشور داده شده که فنر ارز در حال رها شدن است.

وی گفت: در برخی جلسات سیاست اصل 44 قانون اساسی که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود حضور داشتم و پیشنهاداتی هم‌ دادم.

استانداران با رای شورای راهبردی استان‌ها انتخاب می‌شوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد انتزاع عسلویه از استان بوشهر و اینکه برخی استان‌ها به دنبال چنین اقدامی هستند اظهار داشت: عسلویه متعلق به استان بوشهر و از ده‌ها سال پیش جز این استان بوده است.

وی با اشاره به اقتصاد فدرالی هم گفت: تا قبل از دوران رضا شاه ایران به شکل فدرالی اداره می‌شد و بعد از رضا شاد اداره مملکت پادگانی و همه چیز در تهران متمرکز شد.

رضایی گفت: در اقتصاد فدرالی مدیریت استان بوشهر را به خود بوشهری‌ها واگذار می‌شود و حدود 200 نخبه استان انتخاب می‌شوند و از این بین 15 تا 20 نفر عضو شورای راهبردی شده و این شورا استاندار را انتخاب و بر نحوه عملکرد وی نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: در این شیوه هیچ بخشی از استان‌ها به استان دیگر واگذار نمی‌شود.

اولویت اول حل مشکلات قتصادی مهار گرانی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد راه حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: راه حل این است که در اولویت اول گرانی را مهار کنیم چرا که بخشی از بیکاری ناشی از هزینه‌های تولید است.

وی بیان کرد: همچنین باید به سرعت صادرات غیر نفتی را افزایش بدهیم و کسری ارز را برطرف کنیم.

رضایی اظهار داشت: جلوی کسری بودجه کنونی دولت هم که از طریق مسکن مهر، وام بین بانکی، کسری منابع که برای یارانه‌ها به وجود آمده هم باید بگیریم و نقدینگی فعلی را به سمت تولید تشویق کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد مذاکره با آمریکا و فضای سیاسی کشور گفت: امیدوارم با هشدار رهبری آرامش در سطح بالای سیاسی کشور به وجود بیاید در غیر اینصورت مردم کسانی که به دنبال اختلاف باشند را از منصب ریاست پائین خواهند کشید.

وی ادامه داد: موافق جدی گرفتن مذاکرات 5+1 هستم که خیلی از مشکلات را می‌توانیم از این طرق حل و فصل کنیم.

اصلاح طلبان به دنبال واسطه برای حضور در انتخابات نباشند

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات آینده گفت: پیشنهاد من این است که اصلاح‌طلبان خودشان برای حضور در انتخابات وارد عمل شوند و واسطه‌ای قرار ندهند و این کار به نفع خود آنان و کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در صورت پیروزی در انتخابات افزود: مسیر هدفمندی یارانه‌ها را باید به صورت یارانه‌های درآمدی درآورد چرا که اگر همین روند ادامه یابد، گرانی و تورم بیشتر می‌شود.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بوشهر نیاز به یک برنامه اقتصادی جدی دارد چرا که اقتصاد بوشهر اقتصاد ملی را هم تقویت می‌کند.

وی بیان داشت: درصد بیشتری از نفت و گاز باید به مردم واگذار شود، ضمن اینکه مردم این استان خود می‌توانند استان بوشهر را اداره کنند.

وضعیت دو سال اخیر نمره دولت را کم کرده است

وی در ارتباط با عملکرد و نمره دولت گفت: وضعیت دو سال اخیر در کشور نمره دولت را کاهش داده، دولت باید هم و غم خود در مدت باقی مانده را روی مسئله اقتصاد بگذارد و با رویکرد بهتری کار را به دولت بعدی بسپارد.

رضایی اظهار داشت: منازعات سیاسی اقتصاد را بدتر می‌کند و روی تورم و گرانی هم اثر دارد.

ارسال نظر