دکتر رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی:
کد خبر: ۲۷۶|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی حوادث یکشنبه تلخ مجلس ‌را یک آبروریزی دانست و گفت: ‌در گام اول مجلس دست به خطایی زد و وزیری را بر کنار کرد، ‌در کنار این کار شتاب‌آلود مجلس، رئیس جمهور نیز مرتکب خطایی شد که نابخشودنی است.
اقدام مجلس ‌در استضیاح وزیر کار خطا بود / احمدی‌نژاد ‌خطایی ‌نابخشودنی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دیدار خود با  دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، به سوالات دانشجویان پاسخ گفت:

یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در مرام و اندیشه بنده هیچ‌گونه بی‌ادبی و بی‌اخلاقی وجود ندارد و هرگز سعی نکردم به دیگران توهین کنم به طوری که در مناظرات ایام انتخابات نیز هر چند یکی از کاندیداها قصد داشت بنده را به جاده خاکی بکشاند و با مسایل حاشیه‌ای زمینه عصبانیت مرا فراهم کند اما هرگز از اتوبان خارج نشدم.

رضایی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که گفت اگر رئیس جمهور شدید برای دانشجویان چه کار می‌کنید، خاطر نشان کرد: بنده تلاش می‌کنم دغدغه شغلی دانشجویان را شش ماه قبل از تحصیل به نحوه مدبرانه برطرف کنم و در کنار آن خدمت سربازی اجباری را به سربازی حرفه‌ای تبدیل می‌کنم.

رضایی قول سوم خود را به دانشجویان پرداخت وام دانشجویی به میزان مورد نیاز دانشجویان توصیف کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنم تا بازپرداخت این وام‌ها بعد از اشتغال آنها انجام شود.

وی در ادامه اضافه کرد: نباید در این اوضاع و احوال تحریم اقتصادی تنها به شعار متکی بود بلکه تحریم‌ها به قدری سنگین است که ملت ما فشار سنگینی را تحمل می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام راهپیمایی 22 بهمن را به گروه 1+5 پیام روشن در بیزاری از حرکت‌های حیله‌گرانه توصیف کرد و بیان داشت:‌ این ملت گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند و پای انقلاب ایستاده‌اند.

رضایی با بیان دو راه حل برای گذر از این مرحله سخت یادآور شد: ما در مرحله اول به یک دیپلماسی فعال نیاز داریم تا بتوانیم در سایه آن مشکلاتمان را برطرف کنیم و در کنار آن در مسایل اقتصادی که سال آینده از اولویت جدی است برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید بر مشکل گرانی فائق آییم.

وی گفت: در صورت پیروزی در انتخابات سعی می‌کنم در گام اول تورم افسار گسیخته را مهار کنم تا فشار زیادی بر گردن مردم وارد نشود.

 

هر کس در جای خود باشد مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: هرگز در صدد حرف زدن‌ها و شعار دادن‌های رنگین و زیبا نبودم بلکه معتقدم باید هر کس در مسئولیت و تخصص خود حاضر و آماده باشد تا مشکلات اقتصادی به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: ‌یقیناً ما با مراجعه به متخصصان و پزشکان مجرب است که می‌توانیم بر درد خود واقف شویم و گر نه دکتر نماها هیچ دردی از ما دوا نمی‌کنند.

 

حوادث یکشنبه سیاه مجلس مایه آبروریزی بود

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در حوادث یکشنبه تلخ و سیاه مجلس خاطر نشان کرد: این مسئله یک آبروریزی تمام عیار بود که به حیثیت نظام و ملت لطمه زد چرا که در گام اول مجلس دست به خطایی زد و وزیری را بر کنار کرد که جانشین او فقط چهار ماه فرصت کاری خواهد داشت.

وی هرگونه تغییر و تحول در این فرصت اندک را به صلاح ندانست و بیان کرد:‌ در کنار این کار شتاب‌آلود مجلس، رئیس جمهور نیز مرتکب خطایی شد که نابخشودنی است.

اقتصاددان برجسته در ادامه یادآور شد: زمانی که دشمن با تحریم‌ها به سراغ ما آمده است این نهایت خودزنی است که بخواهیم تنش و نابسامانی در داخل ایجاد کنیم.

رضایی ادامه داد: ما باید به تمام دعواها و مناظره‌ها با محوریت ولایت فقیه پایان دهیم و اطاعت بی‌چون و چرای خود را از مقام معظم رهبری به نمایش بگذاریم.

 

نباید به فدرال اقتصادی سوء‌ظن داشت

فرمانده دوران دفاع مقدس در پاسخ به سئوال دانشجویی در مورد فدرالیسم اقتصادی و سیاسی خاطر نشان کرد: نمی‌شود به فدرال اقتصادی و یا سایر طرح‌های اقتصاد در کشور سوء‌ظن داشت چرا که با این رویه نمی‌توان کشور را اداره کرد.

رضایی اضافه کرد: قطعاً برخی از طرح‌ها دارای محاسن و معایبی هستند که در این بین باید سعی کرد آثار منفی آنها را به حداقل رساند و با حرکت مثبت در حل مشکلات و دغدغه‌های مردم گام برداشت.

اقتصاددان برجسته با اعلام اینکه نظام فدرال در ایران قبل از رضاشاه وجود داشته و در دوران رضاشاه نیز این رویه ادامه پیدا کرده است، بیان کرد: ما نمی‌توانیم استان‌های کشور را از اداره امور خارج بدانیم بلکه در مسیر پیشرفت کشور باید به چنین تفکراتی اهمیت داده و با رفع برخی نگرانی‌ها و چالش‌های آن به این رویه روی آورد.

رضایی یادآور شد: ‌امروز هیچ کشوری را در دنیا سراغ نداریم که در مسیر توسعه‌یافتگی قدم بردارد اما نظام فدرالی نداشته باشد.

 

ایده‌های خودم را با رهبری چک می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت: بنده تمام ایده‌های خود را قطعاً با رهبری چک می‌کنم و معتقدم همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز گفته‌اند کشور بعد از 30 سال نیاز به نوسازی در حوزه‌های مختلف دارد که ما نیز در آستانه این نوسازی هستیم تا اشکالات اداری کشور و حکمرانی را بررسی کرده و آنها را به هر نحوه ممکن از بین ببریم.

رضایی در ادامه سخنان خود افزود: بنده با کنار هم قرار گرفتن نیروهای ارزشی مخالفتی ندارم ولی اینکه بخواهیم در این زمینه برخی تنگ‌ نظری‌ها را اعمال کنیم به صلاح نیست چرا که بنده معتقدم نیروهای ارزشی را که نظام و رهبری معظم انقلاب را قبول دارند باید در کنار هم و در خدمت این ملت باشند و این خیانت و جفا در حق مردم است که کارآمدترین نیروها به خاطر منافع و مصالح حزبی، گروهی و سیاسی کنار بمانند و نتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

 

از نامه بنده به مقام معظم رهبری سوء برداشت شد

عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در مورد نامه خود به مقام معظم رهبری بعد از حوادث فتنه تصریح کرد:‌ بنده در نامه‌ای به مقام معظم رهبری حضور آحاد مردم در راهپیمایی 9 دی در حمایت از نظام و رهبری را مطرح کردم و از آمادگی نخبگان برای پیوستن به این خیل عظیم سخن راندم اما نامه بنده طوری تعبیر شد که گویی قصد داشتم از فتنه‌گران حمایت کنم در حالی که هدف بنده حمایت از آنها نبود چرا که در نامه بنده سندیتی وجود دارد که مسایل مختلف کشور را با رهبر فرزانه انقلاب در میان گذاشته و خواستار همراهی بیشتر در مسایل جاری شدم.

 

به تیم همسو با تفکرات مقام معظم رهبری نیاز داریم

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بنده نگفتم تیم زمان امام راحل در کنار بنده باشند یا از ظرفیت آنها در صورت پیروزی در انتخابات استفاده کنم بلکه معتقدم مدیرانی نیاز داریم که در اطاعت محض از مقام معظم رهبری و اعتقاد به چشم‌انداز نظام و سیاست کلانی که رهبری فرزانه آن را تبیین می‌کنند باید وارد میدان شوند و در حقیقت ما نیاز به تیم فرا نهادی داریم.

رضایی بیان کرد: قطعاً در این مسیر تیمی را می‌پسندم که رهبری انقلاب را در مسایل اقتصادی، فرهنگی و یاریگری در این حوزه تنها نگذارند.

ارسال نظر