سرلشکر محسن رضایی در همایش "توسعه امنیت"
کد خبر: ۳۱۲۴|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
دکتر محسن رضایی در همایش "افزایش توان دفاعی و توسعه امنیت" در ارومیه گفت: امنیت و معیشت از اصول اولیه حیات جوامع است. با تضعیف امنیت اقتصاد درست نمی‌شود.
رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی راهکار نجات اقتصاد ماست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح چهارشنبه 24 شهریور95، در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در شهر ارومیه، گفت: درود می‌فرستیم به روح بلند شهدای منطقه با غیرت کردستان و آذربایجان غربی. یادی می‌کنم از برادر شهیدم صیاد شیرازی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی و از بنیان‌گذاران قرارگاه حضرت حمزه و همچنین از جانباز ارجمند دادبین و همین‌طور شهدای عزیز بروجردی، کاوه، قهرمانان فراموش ناشدنی آذربایجان یعنی آقا مهدی و حمید آقای باکری و همه شهدای گمنام و بانامی که در این منطقه به لقای الهی پیوستند. از خدا می‌خواهم که این شهدا، در قرب خودش مأوا گزینند. تشکر می‌کنم از دست‌‌اندرکاران همایش و پاسداران امنیت این منطقه که در همین ماه‌های اخیری که دولت عربستان با حمایت اسرائیل و آمریکا و با استفاده از ضعف مسئولان اقلیم کردستان، می‌خواستند قدرت‌نمایی کنند با فداکاری خود آن‌ها را با شکست مواجه کردند. از آقای سعادت، استان‌دار آذربایجان غربی که به‌معنای واقعی یک رزمنده و دلسوز هستند، همچنین از امرای ارتش، نیروی انتظامی و ماموستاهای گرامی که پای عقاید خود ایستاده‌اند، تشکر می‌کنم. صداقتی که در چهره این عزیزان می‌بینم را قبلا در چهره آقای شیخ‌الاسلامی دیده بودم. خاطره‌ای که از این شهید دارم عمق وفاداری مردم کردستان و برادران اهل سنت را نشان می‌دهد؛ سال 87 به اتفاق آقای هاشمی که رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص بودند و عده‌ای دیگر از مسئولین، به دعوت آقای طالبانی به زیارت عتبات رفتیم. آقای شیخ‌الاسلام به‌عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان همراه ما آمده بود. در یکی از روزهای سفر، من و ایشان و برادر رضا سیف‌الهی برای زیارت ضریح مقدس امیرالمومنین(ع) به حرم رفتیم. ابتدا نمی‌دانستم ایشان هم می‌خواهند بیایند اما با ما همراه شدند و به طرف حیاط حرم رفتیم؛ بنده در بدو ورود مستقیم به سراغ ضریح رفتم. پس از زیارت، متوجه شدم که آقای سیف‌الهی و اقای شیخ‌الاسلامی نیامده‌اند. صبر کردم تا برسند، از آقای سیف‌الهی علت تاخیر را پرسیدم و گفت که آقای شیخ‌الاسلام دست من را گرفته بود و نمی‌گذاشت عجله کنم. ایشان به آقای سیف‌الهی گفته بود مگر در احادیث نخوانده‌ای که باید ابتدا از دور نگاهت را به ضریح بیندازی و ارتباط دلی برقرار کنی با امام و سپس به زیارتش بروی؟! این رفتار شهید شیخ‌الاسلامی از روی صداقت بود. انسان مسلمانی که پای صداقتش ایستاد تا مظلومانه شهید شد. به همین دلیل است که می‌گویم آن‌هایی که بیرون از ایران هستند مردم کردستان را نمی‌شناسند. حتی آن‌هایی که داخل هستند هم عمق ارادت مردم به اسلام و ایران را نمی‌دانند. عامل امنیت در این منطقه همین ارادت مردم به اسلام و ایران است.

رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی راهکار نجات اقتصاد ماستاستاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ملت‌های دنیا، به دو رکن اساسی برای بقا نیازدارند؛ یکی اقتدار و دیگری اقتصاد که دو بال پرواز و یا دو موتور پیشرفت جامعه هستند. امنیت و زندگی مردم از اصول اولیه حیات جوامع است. تمام کشورها بدون استثنا بر این اساس رفتار می‌کنند. این‌که بعضی می‌گویند آلمان و ژاپن روی اقتدار سرمایه‌گذاری نکردند از بی‌اطلاعی آن‌هاست. با وجود این‌که آلمان و ژاپن هم ده بیست سال پس از جنگ جهانی، نگذاشتند نیروی نظامی و دفاعی داشته باشند ولی مدت‌هاست که مثلا در ژاپن وزارت دفاع درست شده و هر دو کشور بودجه دفاعی چند برابر ایران در بخش نظامی دارند. همه جوامع و ملت‌های پیشرفته، هم اقتدار و هم اقتصاد را دنبال می‌کنند.

وی افزود: ایران ما پیش از انقلاب اسلامی در هر دو زمینه ضعیف بوده است. رضاشاه از اقتدارش برای سرکوب عشایر و اقوام ایرانی استفاده و به انگلیس در غارت نفت کمک کرد. در مقابل حمله متفقین نیز هیچ حرکتی مهمی انجام نداد. نیروهای مسلح محمدرضا شاه هم برای سرکوب ملت و کشورهای اسلامی پیش‌بینی شده بود. هزینه‌ نیروهای مسلح ایران پیش از انقلاب، در گرو خدمت به صاحبان همان سلاح‌ها بود. نفت را می‌بردند و از سلاح‌ها برای اهداف و مقاصد خودشان استفاده می‌شد. وسایل و ادوات نظامی همه خارجی بود. حتی مهمات نداشتیم و در ابتدای جنگ هم نمی‌توانستیم مهمات مورد نیاز را تولید کنیم. این اقتدار شاهان بود؟ میلیاردها پول از مملکت می‌رفت اما مهمات نداشتیم و لذا گوش‌به‌فرمان بودیم. نمی‌توانستیم مستقل باشیم. در اقتصاد هم مهم‌ترین مسئله صنایع مونتاژِ وابسته به دیگر کشورها بود. اقتصادی مصرفی را به ما تحمیل کرده بودند و صادراتی جز نفت خام و کمی فراورده‌های ناچیز نفتی نداشتیم. اقتصاد ایران در طی 200 سال به کلی از بین رفته بود. دامداری‌ها و صنایع دستی مناطق ایران در معرض از بین رفتن بود. انقلاب آمد تا این دو را با تکیه بر اسلام احیا کند. ملت ایران خواست بر اساس اسلام این دو را بازسازی کند و این‌چنین بود که ارزش‌های اسلامی پدیدار شد. اولین گام در اقتدار و همراه آن در اقتصاد بود.

رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی راهکار نجات اقتصاد ماستفرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ایران، در اقتدار به‌عنوان قدرت اول آسیای جنوب غربی مطرح است. آن‌هم با تکیه بر خود. حتی کشورهایی مثل روسیه حاضرند در صورت همکاری ما، در سوریه فعال شوند. ما اجازه می‌دهیم که وارد ایران بشوند. از سر مرز راهنمایی‌شان می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که در اطراف حلب بمباران کنید. این کجا و ارتشی که برای آمریکا در عمان نوکری می‌کرد کجا؟! ما تعیین می‌کنیم که چگونه همکاری را در سوریه قبول داریم. از ابتدای انقلاب ما در لبنان، سوریه و فلسطین از مردم مسلمان دفاع کردیم و عربستان یا سکوت کرده بود و یا پشت صحنه با اسراییل همکاری می‌کرد. ما از مردم عراق و هر کشور اسلامی دفاع کردیم. این اقتدار برای اسلام و قرآن است. ما از یک‌طرف با کفر جهانی مبارزه می‌کنیم و از طرف دیگر چهره نورانی اسلام را نشان جهانیان می‌دهیم. به یک میلیارد و سیصد میلیون نفر چینی می‌گوییم داعشی‌ها مسلمان نیستند که خلبانی را در قفس می‌سوزانند. ایران از نورانیت اسلام و چهره واقعی اسلام ناب دفاع می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته واقعیت این است که در اقتصاد از ابتدای انقلاب ما در محاصره بوده‌ایم. اگر این تحریم‌ها نبود اقتصاد ما پیشرفتی دو چندان پیدا می‌کرد. مشکل دیگر این بود که در داخل کشور لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها تردیدافکنی کرده‌ و با دلسوزی وارد آبادسازی کشور نشده‌اند. البته مشکل اصلی این است که راهی که در اقتدار پیمودیم را در اقتصاد طی نکردیم. راهی که شهدا برای اقتدار طی کردند را در اقتصاد طی نکردیم. ما سال اول جنگ با همان مدیریتی که اقتصاد را تا الان مدیریت کرده‌اند بدون موفقیت گذراندیم اما از سال دوم، الگوی مردمی کردن جنگ و ایثار، آن همه موفقیت را موجب شد. حالا بعضی می‌گویند چرا ما اقتدار داریم؟ چرا نظامی‌گری داریم؟ به این خاطر است که عزت ما در گرو این مسئله است. اگر روحیه جهادی در اقتصاد نباشد باز هم اتفاق خاصی نمی‌افتد. اقتصاد بدون امنیت هم به‌جایی نمی‌رسد. همان راه انقلابی و مدیریت آن که در اقتدار باعث پیشرفت ما شد، باید در اقتصاد هم طی شود. رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی راهکار نجات اقتصاد ماست. امنیت هم در راستای خدمت به مردم است؛ همان‌طور که برای مردم پایگاه مرزی می‌زنیم و یا بیمارستان، مسجد، جاده و پل می‌سازیم. اگر راه اقتدار در اقتصاد را در پیش بگیریم اقتصاد متحول می‌شود. زحمت دولت در برجام، چه شد؟ چرا آمریکایی‌ها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند؟ سرمایه‌داران را از سرمایه‌گذاری در ایران می‌ترسانند. آن‌ها برای بانک‌ها ناامنی روانی درست می‌کنند، عربستان هم اخیرا کشورهای اسلامی را در مورد سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران تهدید کرده‌ است.

دکتر رضایی افزود: مجموعه خوبی در این دو استان داریم. بیایید دست به دست هم داده و در این دو استان توانایی‌ها را روی هم بگذارید. مطالعات و توانمندی‌ها را به خدمت بگیرید برای تجارت با آن‌سوی مرز. این دسترسی به مرز یک امکان است. جلسه بگذارید برای اقتصاد مقاومتی این دو استان، تقسیم کار کرده و انقلابی و مردمی و جدا از چارچوب‌های اداری، با اختیارات، اقتصاد منطقه را متحول کنید. دولت باید به استان‌دارانش اعتماد کند و کاری که مردم شایسته‌اش هستند را انجام دهد. مردم این دو منطقه امتحان خود را پس داده‌اند. من سلام رهبر انقلاب را به شما می‌رسانم و در مجمع تشخیص در خدمت شما هستم تا این انقلاب را با شما ادامه بدهیم و این پرچم را به حضرت ولی‌عصر تحویل دهیم.

در ابتدای این همایش سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، با ارائه گزارشی از برگزاری همایش توسعه امنیت، به میهمانان این همایش به‌ویژه سرلشکر پاسدار محسن رضایی یار دیرین امام و رهبر معظم انقلاب، خوش‌آمد گفت و از آمادگی این قرارگاه برای دفاع از امنیت مناطق شمال غرب کشور خبر داد.

رویکرد انقلابی و مدیریت جهادی راهکار نجات اقتصاد ماستدر این همایش باشکوه، علاوه بر فرماندهان سپاه پاسدران، امرا و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان آذربایجان غربی و کردستان، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان؛ سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، آیت‌الله قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی، جمعی از ائمه‌جماعات، مهندس سعادت استان‌دار آذربایجان غربی، دکتر زاهدی استان‌دار کردستان، حضرت‌پور شهردار ارومیه، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران‌کل ادارات و سازمان‌های استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و سران عشایر منطقه نیز حضور داشتند.

در پایان این همایش از تعدادی خانواده‌های محترم ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانان جمهوری اسلامی، تقدیر شد.

ارسال نظر