بیانیه دفتر ارتباطات مردمی محسن رضایی در مسجد سلیمان؛
کد خبر: ۳۱۷۷|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی» به مناسبت سی‌ام مهر ماه سالگرد وسیع‌ترین حمله موشکی دشمن بعثی به شهرستان مسجدسلیمان، دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در مسجدسلیمان بیانیه‌ای را صادر نمود که می‌خوانید:

بسمه‌تعالی

 

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

 

عصرگاه تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۶۲ در دوران هشت ساله دفاع مقدس، وسیع‌ترین حمله موشکی دشمن جنایت‌کار بعثی به شهرستان مسجدسلیمان رقم خورد و اصابت سه فروند موشک اسکاد به سه محله مسجدسلیمان، جنایت بزرگی را رقم زد که منجر به شهادت ۱۲۰ شهروند بی‌گناه، مجروحیت قریب به ۳۰۰ شهروند و ویرانی ده‌ها واحد مسکونی و تجاری شد. این جنایت بزرگ دشمن ددمنش عراقی آن‌چنان هولناک بود که هیچ‌گاه از اذهان جامعه نه‌تنها پاک نخواهد شد که سندی از روسیاهی دشمنان قسم‌خورده ملت شریف ایران و برگ زرینی از هشت سال مقاومت مردم صبور مسجدسلیمان است. حمله‌ای موشکی که سرآغازی برای حملات گسترده موشکی و هوایی به این شهر مظلوم بوده به‌نحوی که تا پایان جنگ تحمیلی، شهرستان مسجدسلیمان ۹۰ حمله موشکی و هوایی را تجربه نمود.

 

سی‌ام مهر، نمادی از مظلومیت ملتی است که در یک جنگ نابرابر هشت ساله با دشمنی سراپا مسلح، با عزت و اقتدار مقاومت کردند. روزی که نماد جنایت دشمن بعثی و سند گویایی از حملات گسترده موشکی به مناطق مختلف ایران اسلامی با تلفات گسترده انسانی بوده است. بر همین اساس پیشنهاد می‌گردد:

 

1. زنگ مقاومت در کلیه مدارس و  واحدهای آموزشی مسجدسلیمان که یادآور اصابت موشک‌ها در مرحله اول است، به صدا درآمده و ابعاد وسیع این حمله گسترده که به تعبیر مورخان و پژوهش‌گران (پرکشتارترین حمله موشکی دوران هشت ساله دفاع مقدس است) تشریح گردد.

 

2. برگزاری یادواره شهدای حملات موشکی مسجدسلیمان در سطح ملی، به منظور شناساندن این ویژگی مردم صبور مسجدسلیمان در دوران دفاع مقدس، که در اسرع وقت و با همکاری مشترک همه نهادها و تشکل‌های مردمی صورت پذیرد.

 

3. برگزاری برنامه‌های ادبی و محفل شعر، مسابقات خاطره‌نویسی، ورزشی، نمایشگاه‌های عکس، تولید فیلم، اختصاص ویژه‌برنامه‌ای در رسانه ملی، تجلیل از بازماندگان شهدای عزیز این حمله موشکی، پیگیری ثبت ۳۰ مهر در تقویم رسمی کشور و... نیز می‌تواند بخش‏ دیگری از برنامه‌هایی باشد که منجر به شناسایی این روز، به‌عنوان سند جنایت صدام بعثی و مقاومت مردم شهیدداده مسجدسلیمان گردد.

 

دفتر ارتباطات مردمی دکتر محسن رضایی در شهرستان‌های

مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل

ارسال نظر