کد خبر: ۳۵۰۵|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
مشارکت حماسیِ چهل‌میلیونی ملت ایران در انتخابات که تکریم جهانیان را در پی داشت، بغض دشمنان ما را برانگیخت؛ به‌گونه‌ای که با تدارک حملات تروریستی به مرقد حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی، تلاش کردند با تضعیف امنیت کشور، آن مشارکت عظیم را کمرنگ جلوه دهند ولی موفقیت بزرگ سپاه در عملیات موشکی علیه تروریست‌ها که در کمال دقت، سرعت و قدرت انجام شد، نه‌فقط نشان داد که ملت ما از حضور در صحنه، عقب‌نشینی نمی‌کند بلکه از اقتداری برخوردار است که می‌تواند دشمن خود را در صدها کیلومتر بیرون از مرزها تنبیه کند. عملیات موشکی سپاه، از یک‌سو موجب اعجاب تحلیلگران و مسرت جهانیان شد و از سوی دیگر، دشمنان ما حتی آمریکا و اسرائیل را از هر نوع محکومیت لفظی علیه ایران بازداشت؛ ضمن آن که  موج عظیمی از شادمانی در دلهاي ملت ایران به وجود آورد.

با اين حال متأسفانه در پی جنجال‌های چند روز اخیر، مشارکت عظیم مردم در انتخابات و نیز اقتدار ملت ما، تحت‌الشعاع قرار گرفت. گویی دست‌هایی در کار است که همزمان با افزایش تحریمها وتهدیدات،چنین القاکنند که تفرقه و تشتُّت، کشور را فرا گرفته است.

ماجرای جدید
ماجرا از دو قطبی سازی جامعه و اینکه مردم به چه فکری رأی داده و به چه فکری رأی نداده‌اند، آغاز شد و سپس با اظهارات ناسنجیده پیرامون موضوع امامت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و پس‌ازآن، «دولت با تفنگ» و تأخیر در تأیید اقدام شجاعانه و بهنگام سپاه، ادامه یافت و سرانجام دو جنجال رسانه‌ای ناشی از توهین به ریاست جمهوری آن هم در راهپیمایی روز جهانی قدس و حملۀ گسترده رسانه‌ای به مداح اهل‌بیت، نه‌فقط موفقیت‌های بزرگ و بی‌نظیر مشارکت میلیونی مردم در انتخابات و نیز اقتدار موشکی را کمرنگ کرد، بلکه وحدت کشور را در آستانه تهدید قرارداد.

اقدام ناپسند توهین به رئیس‌جمهورمحترم اگرچه از سوی همه جریانات سیاسی به‌ویژه اصولگرایان و نیروهای انقلاب، محکوم شد ولی به یک جنجال رسانه‌ای مبدل گشت که با بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر که همچون همیشه، فصل الخطاب و پایان‌بخش این‌گونه مسائل در کشور است، خاتمه یافت . ساعتی نگذشته بود که جنجالی دیگر با حمله به مداح اهل‌بیت آغاز شد، در حالی که برنامه مداح مذکور، قبل از خطبه های مقام معظم رهبری اجرا شده و حتی اگر در محتوای اشعار قرائت شده توسط ایشان تعريضي وجود داشت، با ایراد خطبه‌ها و اظهارات فصل‌الخطاب مقام معظم رهبري، نباید جنجالی جدید با حمله به مداح مراسم، آغاز می شد. در هر صورت، تکرار هیاهوها و جنجال‌های رسانه‌ای نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است: «آیا بی توجهی به امر فصل الخطاب نظام به فتنه جدیدی منجر نمی شود؟ آيا قرار است چنین جنجال‌های زنجیره‌ای، استمرار یابد؟ آیا این‌گونه حرکت‌ها، روش جدیدی برای به هم زدن اوضاع کشور ویا فرار از پاسخگو یی نیست؟

چه این گونه جنجال‌ها، حساب شده و طراحی شده  وچه ادامه مبارزات انتخاباتی باشد، می تواندمورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد  و  به فتنه‌ای جدید تبدیل گردد كه به حیثیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ملت ما آسیب جدی وارد سازد. همه باید هوشیار باشیم. اولاً درچنین شرایطی باید به فصل الخطاب نظام مراجعه کرد. ثانیا انتخابات را پایان‌یافته  بدانیم تا مردم  ما از نتیجه انتخابات، بهره‌مند گردند ،دولت به وعده‌های اشتغال، تولید و رفع محرومیت‌ها  عمل کند  و دیگران هم  در تحقق شعار سال، همکاری کنند. ثالثا ادامه جنجال‌هایی از این قبیل، هم اخلاق را مخدوش می‌سازد و هم رعايت حقوق شهروندی رادر نقددولتمردان هزینه‌ساز می‌کند و مهم‌تر از همه این که باید در شرایط تحریم‌های اقتصادی جدید و تهدیدات منطقه‌ای، دشمن را نا امید کرد.

محسن رضایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

ارسال نظر