کد خبر: ۳۷۸۸|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

با فروکش کردن اظهار نظرهای تنش آفرین در خصوص مساله جنگ ایران و آمریکا که البته بنا به تحلیل و اظهارنظر بسیاری از کارشناسان در دستور کار هیچکدام از طرفین نیست، بازار که طی روزهای اخیر شاهد تحولات، رکوردها و نوسانات عجیب و غریبی بوده است، با آرامش مواجه شده است، اما گویا برخی خیلی رسیدن به ثبات در اقتصاد را دوست ندارند و به هر نحوی می خواهند با ارسال پالس های منفی دوباره تنش و تشنج را به بازار و اقتصاد کشور بازگردانند.

به گزارش «تابناک»، متاسفانه یکی از روزنامه ها در اقدامی عجیب دست به تحلیل و بررسی سخنان «محسن رضایی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا و گرفتن 1000 اسیرآمریکایی که 3 سال پیش مطرح شده، پرداخته است.

«محسن رضایی» حدود 3 سال پیش و در جریان انجام مذاکرات هسته ای در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده و به عنوان یکی از فرماندهان ارشد و قدیمی نظامی جمهوری اسلامی به عنوان یاریگر مذاکره کنندگان هسته ای کشور مان ضمن حمایت از آنان هشدار داد که «لبخند آقایان روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید، زیرا ۱۳ سال پیش آنها به شما لبخند زدند و شما تحویل نگرفتید و سیلی ۲۰ هزار سانتریفیوژ و غنی‌سازی ۲۰ درصدی را خوردید. اکنون به شما توصیه می‌کنم خنده دوباره آقای روحانی را تحویل بگیرید که سیلی ۱۰۰ هزار سانتریفیوژی نخورید.»

او با بیان اینکه «راه‌ها به روی آمریکایی‌ها بسته است و آنها توان حمله نظامی ندارند، گفته که «من به عنوان یک سرباز و پاسدار انقلاب قول می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بد داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل ۱۰۰۰ آمریکایی را اسیر می گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود، باید این فکر را از سرشان بیرون کنند.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآوری کرده است که «ما صادقانه با شما گفت و گو می کنیم، اما شما دشمنی های زیادی با ما داشته‌اید و در مذاکرات این قدر بازی نکنید، از سنگ اندازی دست بردارید و وقت ملت ایران را نگیرید.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحریم های پولی و بانکی در نخستین فرصت باید برداشته شود و تحریم های دیگر نیز باید از سر راه ایران کنار برود.»

رضایی ضمن پیش بینی بهانه های واهی این روزهای آمریکا و برخی طرف های غربی اشاره کرده است که «آمریکایی ها بحث را از هسته ای به سمت موشکی سوق داده اند و می گویند ایران نباید موشک هایی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر داشته باشد که این نوعی خلع سلاح است و اگر روزی رژیم صهیونیستی بخواهد به ایران حمله نظامی کند ما توان پاسخگویی نداشته باشیم.»

وی تاکید کرده که «این نشان می دهد آمریکایی ها نیت شومی دارند و می خواهند در آینده جنگی را بر ضد ایران تحمیل کنند که ایران قدرت مقابله به مثل نداشته باشد. اشتباه آمریکایی ها این است که علائم مشکوکی را به میز مذاکره منتقل می کنند.»

حالا روزنامه جمهوری اسلامی دست به تحلیل سخنان 3 سال پیش «محسن رضایی» زده و نوشته است که «یک نظامی سابق که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است در اظهارنظر عجیبی درباره احتمال وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران گفته: «من به ملت ایران به عنوان یک سرباز قول می‌دهم اگر آمریکائی‌ها بخواهند به ایران چشم بدی داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند، مطمئن باشند، حداقل هفته اول هزار نفر آمریکائی را اسیر می‌گیریم که آن موقع برای آزاد کردن هر کدامشان باید چند میلیارد دلار بدهند...»

عجیب است که این آقا فکر می‌کند آمریکائی‌ها به ما حمله زمینی می‌کنند و ما ظرف یک هفته هزار نفرشان را اسیر می‌کنیم! عجیب تر، حضور فردی که اینگونه فکر می‌کند در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

در ارتباط با این نوشته و تحلیل روزنامه جمهوری اسلامی که 40 سال سابقه انتشار دارد، چند نکته وجود دارد. اول اینکه بعد از گذشت 3 سال چرا نویسنده این روزنامه به تحلیل سخنان فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس پرداخته است؟ نویسنده یا به زمان بیان این سخنان توجه و دقت نکرده است و به اشتباه آن را مربوط به زمان حال دانسته که توصیه می کنیم، نویسندگان و تحلیل گران این رسانه، رسانه خود را شبیه به صفحه های شخصی خود در شبکه های اجتماعی نپندارند که هر مطلبی را بدون تحقیق و توجه به زمان، چرایی و دلایل بیانش با دیگران به اشتراک بگذارند!

اگر نویسنده محترم به زمان بیان این سخنان آگاه بوده هم باید تاسف خورد که چرا روزنامه ای با برند «جمهوری اسلامی» در حالی که تب اظهارنظرهای تنش آفرین در خصوص رویارویی احتمالی ایران و آمریکا که بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود، فروکش کرده است و همه بدنبال ایجاد ثبات اقتصادی در کشور هستند، اقدام به بازنشر و تحلیل سخنان 3 سال پیش یکی از مقامات کشور می کند! اینکه چرا آقایان تلاش می کنند، در روزی که آرامش بر بازار حاکم شده و تب قیمتی خوابیده و به سمت کاهش می رود، دوباره پالس منفی بفرستند، موضوعی است که حتما باید دست اندرکاران رسانه مذکور در خصوص آن پاسخ بدهند.

اما در خصوص اصل سخنان هم باید یادآور شد که چند روز پیش سرلشکر «قاسم سلیمانی» در جمع مردم همدان خطاب به لفاظی های رئیس جمهور آمریکا نکاتی را متذکر شد و گفت که « سربازان جمهوری اسلامی ایران بیش از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک هستند» او همچنین تاکید کرد که «آمریکا از سال 2001 تا کنون 50 هزار نیرو در منطقه دارد و نتوانسته غلطی بکند.» به نظر می رسد اینها کدهای خوبی برای تائید سخنان 3 سال پیش «محسن رضایی» باشد. برای اسیر گرفتن آمریکایی ها تنها راه فقط حمله زمینی سربازان آنها به کشور نیست و همانگونه که سردار سلیمانی گفته اند آنها همه جا در دسترس ما هستند و بی هیچ مقاومتی تن به اسارت می دهند. مگر تصاویر ذلیلانه آنها را در خلیج فارس و در چنگ پاسداران انقلاب اسلامی ندیدید؟

بهتر است رسانه ها برای اظهار نظر پیرامون مسائل امنیتی، نظامی و موضوعاتی که مربوط به منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی می شود، با دقت نظر بیشتری دست به تحلیل بزنند و حداقل از کسانی که در زمینه امنیتی و نظامی سوابقی دارند نظرخواهی کند. وقتی شما اطلاعی از چنین موضوعاتی نداشته باشید، طبیعی است که نگاه تان به آمریکا متفاوت از آن چیزی است که متاثر از آمان های امام خمینی(ره) و انقلاب و آمادگی جانفشانی سربازان و پاسداران انقلاب اسلامی در جهت حفظ و حراست از این آب و خاک باشد! طبیعی است که آمریکایی ها حمله زمینی به ما نمی کنند چون به گفته بسیاری از فرماندهان نظامی از جمله سرلشکر «قاسم سلیمانی» از توان «جنگ نامتقارن» ایران باخبرند.

به همین دلیل هم آمریکایی ها هیچ گاه هزینه حمله به ایران را که به باتلاقی برای آنان تبدیل خواهد شد به جان نمی خرند. اینکه آمریکا 50 هزار نیرو در منطقه دارد گواه خوبی می تواند باشد، بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توان برخورد با آنان و حتی اسیر کردن نیروهای نظامی این کشور را در صورتی که دست از پا خطا کنند، دارد.

از طرفی تحلیل گر روزنامه مذکور با استناد به همین پاسخ بی پایه و اساسش حضور افرادی نظیر «محسن رضایی» در جایگاه دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حکم رهبر انقلاب به این سمت منصوب شده را زیر سئوال برده و نوشته که «عجیب تر، حضور فردی که اینگونه فکر می‌کند در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.» بهتر است مدیر روزنامه مذکور نگاهی به متن حکم رهبری برای آقای رضایی در زمانی که بعنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده اند، بیاندازند و بیاد بیاورند که بنیان گذار دبیرخانه مجمع و مدیریت آن در طول همه این سال ها و بویژه در تمام دوران ریاست مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که اتفاقا بسیار مورد علاقه و احترام مدیر مسئول آن روزنامه هم بودند، «محسن رضایی» بوده است.

18 شهریور سال 1376، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی طی حکمی سردار سرلشکر محسن رضایی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی منصوب فرمودند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

سردار سرلشکر محسن رضایی‌

اکنون که پس از یک دوره طولانی و پرافتخار 16ساله در مسئولیت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت در خارج از سپاه را وظیفه دانسته و انتخاب کرده‌اید، اینجانب اولاً لازم می‌دانم از خدمات بزرگ و ارزشمند شما در آن نهاد مقدس و سرافراز قدردانی کنم. شما حقاً در این مدت همه استعدادهای خود را بکار انداختید تا سازمانی را که عظمت و کارایی و فداکاری و نشاط انقلابی آن، چشم تحلیل‌گران جهان را هم به خود متوجه ساخته است، از مجموعه‌ای از جوانان ایثارگر و عاشق اسلام و انقلاب و امام پدید آورید و به رشد و بالندگی برسانید و در این فرایند پرتلاش و سرشار از مجاهدت، گروهی از همکاران کاردان و لایق و مجرب با شما همکاری کردند که بعضی به مقام رفیع شهادت نائل گشته و بسیاری هم اکنون در مسئولیتهای بزرگ سپاه و دیگر دستگاههای کشور به خدمت مشغولند و تشکر از شما و همه آنان وظیفه اینجانب است.

شما بحمدالله در این مدت با مجاهدتهای خود در عرصه‌های دفاع مقدس بارها موفق شدید که قلب امام راحل و دل امت مسلمان را شاد کنید.

ثانیاً با توجه به تجارب و شایستگی‌های جنابعالی شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی منصوب می‌کنم و چون مسئولیت شما به عنوان دبیری آن مجمع نیز مقرر گردیده است انتظار دارم که در جلسات مجمع و نیز در اداره دبیرخانه مهم آن، همه توانایی خود را که بحمدالله در میدانهای گوناگون به بروز رسیده است؛ بکار گیرید و در سازماندهی و اداره دبیرخانه از نیروهای متعهد و عالم و کارآزموده استفاده کنید.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیدعلی‌خامنه‌ای‌
18 شهریور 76

امیدواریم با انتشار دوباره متن حکم رهبری، انشاالله که نویسنده محترم آن روزنامه از تعجب حضور آقای رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام خارج شده باشد.


ارسال نظر
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
موضوع بغض وکینه ای که برخی از افراد از زحمت کشان انقلاب ونوک پیکان دفاعی حزب الله دارند
یوسف بهزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
درود ورحمت خدا بر بنیانگذار کبیرنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام عزیز(ره) ورهبر فرزانه انقلاب وسرباز مجاهد و ولایی دیروز وامروزوطن دکتر محسن رضایی محبوب واخلاقمدار
سردار وفادار امام و انقلاب ورهبری این نامهربانی های برنامه ریزی شده مغرضانه عده ای خاص که منافع خود را با هوشیاری واتخاذ تصمیمات اخیر قاطع خود ...در مجمع در قبال حقوق عمومی مردم خطر آفرین پیش بینی کرده اندرا به دل راه ندهید .
*آقا محسن امام* جهاد وراهتان مستدام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
متاسفانه تبلیغات شدید ی علیه ایشان شد هیچکس هم نیامد مطلب را توضیح بدهد تا اذهان مردم روشن شود امیدوارم بتوانند برای ریاست جمهوری کاندید شوند ورای بیاورند همه اینکارها برای این است که ایشون ریس جمهور نشوند

تا
جوهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
خوش به حال افرادی که خدمتگذاری سردار اسلام و انقلاب اسلامی ایران را می کنند سعادت می خواهد که در خدمت ایشان باشیم من ارزو دارم که خدمتگذار ایشان باشم حیف که مرا قبول نمی کنند کوه استوار و عقاب تیز بین کشور که نامش افتخار ایران خواهد بود اگر رئیس جمهور شوند اقتصاد ایران به دست توانای ایشان بیمه خواهد شد خداوند ضامن سلامتی ایشان باشد