کد خبر: ۳۸۸۷|
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرمانداری شهرستان دورود، جلسه مدیریت بحران شهرستان دورود تشکیل شد.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه دوشنبه 12 فروردین، در جلسه ستاد مدیریت بحران، بر لزوم مدیریت سیلاب ها و کاستن از خسارات ناشی از بارندگی های اخیر در روستاها و شهرهای استان لرستان، با همکاری همه دستگاه ها تاکید کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از تلاش و اتحاد نیروهای خدمتگزار در شهرستان دورود گفت: امیدوارم که سال خوبی را مردم لرستان و نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و بتوانیم تهدیدات دشمنان را پشت سر بگذاریم. واقعیت است که اگر در برابر بحران ها با هوشیاری و برنامه ریزی روبرو شویم، می توانیم از فرصت این رویدادها استفاده کنیم.
وی گفت: برنامه من این بود که به دلیل احتمال بروز بحران در خوزستان به آنجا سفر کنم و با توجه به اخبار تصمیم گرفتم به استان لرستان هم سر بزنم و اگر کاری از دست من بر می آید، به شما کمک کنم. 
دکتر محسن رضایی با تاکید بر لایروبی منظم رودها و آبراه ها در کشور، گفت: امشب تا فردا، با همه ظرفیت در صحنه باشید تا بتوانیم این موج را هم پشت سر بگذاریم. کارهای ضرب الاجلی و درازمدت را تفکیک کنید و به نتیجه برسید. با این سیلاب، مطالعات و زیرساخت ها باید بازنگری شوند. اسکان مردم و تعمیر خانه های خسارت دیده را هم در اولویت بگذارید تا غم و غصه ای برای مردم ایجاد نشود. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اجرای عدالت منطقه ای و احقاق حق مردم استان های مختلف در تخصیص منابع آبی گفت: گزارش های شما را گرفتم و حتما پیگیری می کنم که کارها عملیاتی شود و ان شا الله، درس بگیریم تا این آسیب ها دیگر تکرار نشود. در امور اطلاع رسانی، باران های خطرناک، باید ویژه تر اعلام کرد و هواشناسی با اصلاح رویه و آئین نامه های خود، احتمال سیل را با رتبه بندی و اعلام میزان خطر به مردم هشدار دهد. در شرایطی که سیل خطرناک در راه است، نحوه مقابله دستگاه ها و اطلاع رسانی به مردم باید متفاوت باشد. هر درجه ای از بحران، آمادگی خاص خود را طلب می کند. 
در این جلسه خانم فریبا بهاری، فرماندار دورود، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد مدیریت بحران شهرستان، به آماده باش همه نیروها و تشکیل کمیته های مختلف در این فرمانداری اشاره کرد. بنا بر گزارش کمیته های اسکان، شهری، اطلاع رسانی ، لجستیک، انتظامی و امنیتی در شهرستان درود، 40مدرسه، 14 مسجد و حسینیه و 900چادر برای اسکان سیل زدگان و ساکنین مناطق پرخطر در نظر گرفته شده است و بیش از 30 هزار نفر با اطلاع رسانی نیروهای مسلح و بسیجیان، از مناطق حادثه خیز شهرستان دورود جابجا شده اند.
همچنین نماینده ویژه استانداری لرستان، به شناسایی نقاط آسیب پذیر در این شهرستان و تدابیر صورت گرفته در خصوص سد مروک و محوربندی عملیاتی در مرکز و روستاهای این شهرستان برای کاهش آسیب های ناشی از طغیان رودهای منطقه اشاره کرد. 
همچنین کیان پور، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ضمن خوش آمدگویی به دکتر رضایی گفت: حضور شما قوت قلب مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان خواهد بود. وی افزود: ما از ناحیه سد مروک اطمینان خاطر داریم اما نگرانی ما از روان آب های دشت سیلاخور است. خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده است.
در 48 ساعت گذشته 98 میلیمتر بارندگی در شهرستان درود ثبت شده که نسبت به آمار بلندمدت منطقه، بارندگی ها در این شهرستان 70 درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در برخی از مناطق این شهرستان، احتمال رانش زمین در پی بارندگی های اخیر تشدید شده است.
ارسال نظر