دکتر محسن رضایی در نشست هم اندیشی طرح اقدام جوانان در گام دوم انقلاب:
کد خبر: ۳۹۷۶|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه در مراسم گشایش نشست هم اندیشی طرح اقدام جوانان در گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم، گفتمانی است و خطاب این بیانیه مجلس و دولت و مجمع نیست اما نمی توانیم بگوییم که نهادهای اصلی کشور، تماشاچی باشند. همه جامعه مخاطب این بیانیه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه 16 آذر در مراسم گشایش نشست هم اندیشی طرح اقدام جوانان در گام دوم انقلاب در تالار اندیشه مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) گفت: از برگزار کنندگان این نشست که می خواهند لبیک عملی به بیانیه گام دوم انقلاب بگویند، تشکر می کنم.
دکتر رضایی با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از جوانان انقلابی گفت: در مورد آینده مقام معظم رهبری، دغدغه و خواسته هایی دارند که مهمترین خواسته ها را در بیانیه گام دوم انقلاب و الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت بیان کرده اند. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید گام های موثرتری برای تدوین و تحقق این اسناد بردارد. بیانیه گام دوم، گفتمانی است و خطاب این بیانیه مجلس و دولت و مجمع نیست اما نمی توانیم بگوییم که نهادهای اصلی کشور، تماشاچی باشند. همه جامعه مخاطب این بیانیه هستند و همه باید به جوانان کشور کمک کنند تا این خواسته ها را عملیاتی کنند. متاسفانه برخی ها چنین تلقی کرده اند که وظیفه ای در قبال این بیانیه ندارند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برای برداشتن موانع و بهبود وضع موجود و تسهیل امور، نیاز به سیاستگذاری داریم، گفت: در سیاستگذاری های مجمع، نمی توانیم به محورهای بیانیه گام دوم بی تفاوت باشیم. سیاست های کلی هم برای تغییر وضع فعلی به سوی وضعیت مطلوب است و در غیر این صورت سیاستگذاری معنایی نداشت.
وی با اشاره فعالیت های دبیرخانه مجمع برای پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: ما برای این کار به جوانان رجوع کرده ایم و جمعی از کارشناسان دبیرخانه را دعوت کردیم تا اولین هسته برای تدوین طرح اقدام را در مجمع تشخیص تشکیل دهیم. 
دکتر رضایی با تبیین مفاهیم غیرت انقلابی و تکلیف گفت: دو ماه دیگر، اولین سالگرد صدور بیانیه است. این شمارش روزها و ماهها ، اهمیت دارد و باید به دنبال این باشیم که هر سال، فعالیت ها را با غیرت انقلابی دنبال کنیم. واژه هایی در روزهای انقلاب مرسوم بود که باید احیا شوند. غیرت انقلابی و تکلیف دو واژه بیانی و عملیاتی در ابتدای انقلاب بود. 
وی با بازخوانی فرازهایی از بیانه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه به پایان چالش های اولیه و پدیدار شدن چالش های نوین بر سر راه آرمان های انقلاب اشاره شده است. مسیر ما همان مسیر اول است و باید آن را دنبال کنیم. طی این مسیر با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار، به دشواری سپری کردن نیمه اول راه نیست. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در ایران، بالاترین سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی را در منطقه داریم و باید از سرمایه نیروی جوان در راه تحقق آرمان ها استفاده کنیم. رهبر انقلاب جوانان را به کسب دانش و به دست آوردن قدرت و نفوذ از راه دانش توصیه می کنند. عمده گرفتاری ما در سده های اخیر از محل دانش دشمنان و نفوذ غرب در کشور بوده است. 
دکتر رضایی گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به اهمیت اقتصاد پرداخته شده و آن را وسیله ای برای رسیدن به اهداف معرفی کرده اند و به عیوب ساختاری و مدیریتی اشاره کرده اند و چاره را در توجه به درون کشور دیده اند. 
وی عدالت و مبارزه با فساد را یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب خواند و گفت: دستگاهی کارآمد، با نگاهی تیزبین در قوای سه گانه تشکیل شود و با فساد به ویژه در دستگاه های حکومتی مبارزه کند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید بگذاریم که این سند حیثیتی روی زمین بماند و آیندگان در مورد ما بگویند که نسل جوان انقلابی ایران، پیگیری این بیانیه را جدی نگرفتند. از اینکه فرش قرمز جلوی شما پهن نشده، دلسرد نشوید و منتظر کارت دعوت و تحویل مسئولیت ها نمانید. این انتظار خطرناکی است که وارد زندگی بچه های انقلاب شده است. نباید ریاست و انگیزه های شخصی جایگزین فرهنگ شهادت و ایثار شود.
دکتر رضایی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران گفت: در  چهارسال اخیر، زد و خورد سختی میان ما و دشمنان انقلاب در جریان است. نمی توان صبر کنیم و دست روی دست بگذاریم. این جنگ شاید اصلا به عرصه های نظامی کشیده نشود اما آمریکایی ها به دنبال سوء استفاده از موج نارضایتی ها در عراق و لبنان است. آنها می خواهند از بسترهای آماده در کشورها برای اقدامات ضد امنیتی استفاده کنند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درست است که جوانان مورد خطاب گام انقلاب هستند اما باید مجهز به دانش مدیریت جهادی شوند. ما انقلاب اسلامی در سال 57 را انقلاب اعتماد به نفس می دانیم. مقام معظم رهبری این مفهوم را با عبارت «ما می توانیم» در این بیانیه به کار برده است. مدیریت جهادی و ما می توانیم محور دفاع مقدس بوده است. سبک و روش پیاده سازی «ما می توانیم» در چهل سال دوم انقلاب را باید معرفی کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که سامانه حکمرانی دینی چگونه می تواند در چهل سال دوم انقلاب باز تولید شود؟
دکتر رضایی به جایگاه ولایت فقیه در حکمرانی دینی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ناشی از دخالت دین و ولایت فقیه در سامانه حکمرانی و تشکیل حکمرانی دینی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بوده است. مساله مدیریت جهادی و روش بازگشت اعتماد به نفس به جامعه و حاکمیت ولایت فقیه موضوع صحبت ماست. هر حکمرانی دو سطح رهبری و مدیریت دارد. اگر از یک سبک نباشند، گسستی در شکل گیری اراده ی ملی شکل می گیرد. ما این موضوع را متاسفانه در بخش هایی از کشور می بینیم. رهبری انقلابی و جهادی عمل می کنند اما مدیریت در امور اقتصادی و فرهنگی این گونه نیست و نتیجه کاملا روشن است که رهبری از تحول در نظام آموزش پرورش می گویند ولی اجرایی نمی شود. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در چهل سال دوم انقلاب، لازم است سامانه حکمرانی ولایت فقیه را دوباره از بالا تا پایین بازآفرینی کنیم. مدیریت جهادی و حکمرانی دینی با یکدیگر همراه هستند و هر جا بین این دو مفهوم فاصله افتاده، مشکلاتی را ایجاد کرده است.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به تشکیل جبهه انقلاب با جوانان مستعد اشاره کرد و گفت: شناسایی جوانان انقلابی فعال، شهادت طلب و با انگیزه و حریص اولین گام در مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی از یافتن این جوانان و کار دادن به این جوانان، به وجد می آید. بالاکشیدن این افراد و رشد آنها و روحیه دادن به این جوانان و بالابردن افق های دید آنها و ایجاد روح جمعی از ویژگی های مدیریت جهادی است. اگر روح جمعی در بچه های انقلاب پدید آید، صدای تکبیر آنها از مرزهای دور دست عبور خواهد کرد. نیروهای انقلابی و جوان در سراسر کشور بسیار فراوانند و باید به آنها مسئولیت داد.
دکتر رضایی با اشاره به اهمیت فرصت دادن به جوانان گفت: باید در جبهه انقلاب در حضور مربی، به جوانان اجازه سعی و خطا داد تا اعتماد به نفس آنها بیشتر شود. جوانان نباید خیلی در مباحث بمانند. لازم است که به خط بزنند تا بتوانند بیانیه گام دوم را اجرایی کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث اساسی این است که اگر افراد جهادی نباشند، مدیریت جهادی به کار نمی آید. اولین مساله ما تعریف جهاد، شناساندن دشمن، ساخت و شناسایی جبهه و طراحی عملیات است. ما از جهاد سیاسی گذشته ایم و به نبرد تمدنی با غرب رسیده ایم. باید دشمنان تمدنی خود را شناسایی کنیم. 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که جامعه را به ریل جهاد برگردانیم گفت: از دیماه 1357 و تلاش شورای سلطنت برای دیدار با امام(ره) تا شنیده شدن صدای برقراری برجام دو و سه، خارج کردن جامعه و انقلاب از ریل جهاد را شاهد هستیم. باید دوستان و دشمنان و منافقان را در عرصه سیاسی و تمدنی بشناسیم. 
وی ضمن موافقیت با راه اندازی سایتی ویژه عملیاتی کردن این بیانیه افزود: این بیانیه را بارها و بارها بخوانید. خواهید دید که با هر مراجعه نکات جدیدی را خواهید یافت. ان شا الله خروجی این جلسات، انتشار کتاب هایی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد و چند اندیشکده با مدیریت جوانان از دل این جلسات بیرون بیاید. من در پیشانی های نسل چهارم و پنجم این کشور، روحیات انقلابی و تحولخواهی بزرگی را می بینم. 
*
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
با سلام. بهترین کار همینه دولت باید همت کند و جوانان را هدایت کند.