دکتر محسن رضایی در همایش مسئولان استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب
کد خبر: ۳۹۸۱|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید برجام را صرفاً محصول یک دولت دانست؛ چرا که نتیجه یک اندیشه و تفکر غلط در اداره کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان میهمان مدعو در همایش مسئولان استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حاضر شده بود، طی سخنانی تشکیل مجلسی انقلابی و جهادی را لازمه شرایط فعلی کشور خواند و گفت: در حال حاضر کشور با دو پدیده داخلی و خارجی مواجه است که باید با آن مبارزه کند؛ یک گروه که تلاش می‌کنند حرکت انقلاب را از ریل اصلی آن خارج کنند و دیگری دشمن خارجی که تلاش می کند انقلاب ما را از پای در آورد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات درباره آن گفت: نباید برجام را در کارنامه  یک دولت دانست؛ چرا که محصول یک اندیشه و تفکر غلط  در اداره کشور است.
وی با اشاره به عدم استفاده آمریکا از اعمال قدرت سخت و نرم علیه ایران در دوره جدید و رفتن به سمت راهبردی جدید برای دشمنی با ایران، گفت: آمریکا فهمیده است که به جای جنگ سخت باید وارد مراحل جدیدی مانند تحریم مالی، حملات سایبری و‌ حمایت از اپوزیسیون داخلی علیه ایران شود.

حاضرند به کشور زخم بزنند ولی نیروهای انقلاب وارد مجلس نشوند

عضو‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع FATF و مسائل آن اظهار کرد: این موضوع یکی از دوگانه‌هایی است که تلاش می کنند از آن علیه نیروهای انقلاب  استفاده کنند؛ متاسفانه عده ای در کشور حاضر شده‌اند به خود و کشورشان زخم بزنند ولی نگذارند که نیروهای انقلابی وارد مجلس شوند.

چرا FATF دو مانده به انتخابات شروع به جار وجنجال می‌کند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران از ۴۱ توصیه، 39 توصیه FATF را اجرا کرده است، ادامه داد: آنها از این ۳۹ توصیه، ۵ مورد را قبول کردند، ۱۱ مورد را تا حدی قابل قبول دانستند و درباره الباقی نیز گفته اند که باید آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ‌بارها اعلام کرده اند که ایران در حال پیشرفت است. حال چه اتفاقی افتاده است که 2 ماه مانده به انتخابات شروع به جار وجنجال می کنند؟
وی با بیان اینکه برخی در این چهل سال تلاش می کنند که ریل انقلاب را تغییر دهند، اظهار کرد: دشمنان خارجی ما از تاکتیک‌ تحریم، حملات سایبری و حمایت از اپوزیسیون داخلی با سرمایه گذاری گسترده، استفاده می‌کنند؛ همین مساله تشکیل مجلسی کارامدو  انقلابی و مردمی  برای ریل گذاری درست در مسیر انقلاب را ضروری خواهد کرد.

جامعه تشنه یک تغییر است

رضایی گفت: برای رسیدن به این مهم باید از خودمحوری پرهیز کرده و با صداقت صحبت کنیم؛ در شرایط فعلی باید همه نیروهای انقلابی وارد صحنه شده و رای مردم را جذب کنند تا مجلسی مردمی و کارآمد بر محور انقلاب تشکیل شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل وجود فرصت‌های بی نظیر در مسیر انقلاب و در همزمانی آن با مشکلات کشور، جامعه ما نیازمند یک تغییر است که می توان از آن به عنوان خیرش و جنبش ویا حتی یک نهضت  یاد کرد.
وی با بیان اینکه دشمنان ما بعد از چهل سال دشمنی، در حال حاضر منتظر رسیدن به نتیجه دلخواه خود هستند، ادامه داد: فشارها و‌ برخی روش‌های مدیریتی باعث شده جامعه نیز تشنه یک تغییر باشد.

تغییر در مجلس باید اوضاع را به نفع مردم کند

رضایی اضافه کرد: این تغییر در مجلس باید راهبردی و دارای یک نقطه عطف باشد تا اوضاع به نفع ملت تغییر کند؛ اگر نهضت تغییر را ایجاد نکنیم قطعا شاهد ایجاد روندی به نفع دشمن خواهیم بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این تغییر اساسی راه و‌ روش ما و‌ دشمن با یکدیگر فرق دارد، افزود: کار ما سخت‌تر و حساس‌تر است، چرا که باید هم دستاوردهای انقلاب و گذشته را حفظ کنیم هم‌ یک گام به جلو برداریم.

برخی در چارچوب ولایت آمریکایی به‌دنبال تغییر هستند

وی تصریح کرد: ما تغییر را در چهارچوب انقلاب می‌ خواهیم اما آنها می خواهند انقلاب و‌ دستاوردهای آن را تغییر دهند؛ ما در چهارچوب ولایت فقیه میخواهیم در وضعیت کشور تغییر ایجاد کنیم اما آنها به دنبال تشکیل ولایت آمریکایی و  ‌تغییر در چهارچوب آن هستند.
رضایی انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یک نقطه عطف و زمینه تغییر و ابتکار راهبردی دانست و گفت: جریان و جبهه انقلاب، باید راه خود را از سر بگیرد و سابقه این نقاط عطفی مانند دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تجربه‌های زیادی را بهمراه داشته است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این تغییر آغاز شده است، آغاز حرکت و تغییر در راستای گام دوم انقلاب را، تغییر و تحول در قوه قضاییه دانست و گفت: مبارزه با فساد سرآغاز تغییر است.

مجلس سرآغاز تغییر نیست، بلکه قوه قضائیه آن را کلید زده

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند مجلس باید سرآغاز یک‌ حرکت جدید باشد، اما باید بدانند این حرکت مدتی است آغاز شده و اقدامات  قوه قضاییه  اولین گام این تغییر بزرگ بود و حالا تشکیل یگ مجلس کارامد گام دوم این تغییر است.
رضایی با اشاره به عملکرد مجلس در چهار سال گذشته گفت: با نگاهی به این عملکرد مجلس فعلی مشخص می شود که باید به فکر تشکیل مجلسی باشیم که بتواند گام دوم تغییر را بردارد؛ قطعا در چهار سال آینده نیز تحریم، سیل نقدینگی، کسری بودجه، عدم کنترل بر فضای مجازی، مشکلات محیط زیستی و فرهنگی و حتی تهدیدات منطقه ای را نیز خواهیم داشت که باید برای آن تدبیر کنیم.
وی ادامه داد: کسری بودجه دولت، از هم اکنون آغاز شده و متاسفانه شاهد هستیم که حاشیه نشینی در کشور گسترش یافته و کنترل فضای مجازی نیز از دست مسئولان خارج شده است که چنین مواردی باید در مجلس مدیریت شود.

جوانگرایی شرط لازم تحقق اهداف گام دوم

رضایی جوانگرایی را شرط لازم به نتیجه رسیدن اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: مدیریت جهادی و انقلابی، حضور جوان‌ها را طلب می‌کند اما صرفا جوان‌گرایی بدون حضور افراد دارای تجربه قطعا آسیب هایی را خواهد داشت.
وی، بازخوانی گفتمان ولایت فقیه را کلید و لازمه تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و همه  پیشرفت‌ها محصول ولایت فقیه است و بازسازی این مکتب نیز باید از نیروهای انقلاب شروع شود.
رضایی همچنین با تأکید بر اهمیت وجود پیوستگی میان رهبری و رده‌های مدیرتی تصریح کرد: این پیوستگی باید میان همه اجزای حکومت از بالاترین نقطه تا پائین ترین نقطه تداوم داشته باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تقویت عملکرد و مدیریت جهادی در کنار تبعیت از الگوی ولایت فقیه را لازمه برون رفت از شرایط فعلی کشور خواند و خاطرنشان کرد: ما با یک ‌نظام و سامانه در ارتباط هستیم که در راس آن ولی فقیه است و جنس ارتباط و افراد نیز باید مردمی وجهادی باشد، عمل جهادی و انقلابی و با پیوستگی دینی و اخلاقی باشد.

ارسال نظر