دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش گام دوم انقلاب:
کد خبر: ۴۰۲۱|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
جمهوری اسلامی یک حمکرانی سالم است که محور آن حکمرانی دینی یا نظام ولایت فقیه است/ عروه‌الوثقی انقلاب ما نظام ولایت فقیه است / در نخستین سال گام دوم انقلاب، جبهه سوم حق و باطل تشکیل شده است دکتر محسن رضایی گفت: در شرایطی وارد چهل ویکمین سال انقلاب اسلامی می شویم که اولین سال گام دوم انقلاب را پشت سر می گذاریم. یک سال از گام دوم انقلاب گذشت. حوادثی که در سال اول گام دوم انقلاب شکل گرفته است نوید پیروزی های بزرگی را در آینده می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز چهارشنبه 16 بهمن 1398 در همایش گام دوم انقلاب که در سالن همایش های مرکز پژوهشهای صدا و سیما برگزار شد، افزود: همانطور که گام اول انقلاب اسلامی برای بیرون کردن استبداد و نظام شاهنشاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی گذشت، گام دوم انقلاب و نهضت دوم ملت ایران با شعار اخراج آمریکا از منطقه آغاز شد که بسیار مبارک است زیرا که انقلاب اسلامی در یک عرصه جدید و بزرگ منطقه ای و جهانی می خواهد نقش آفرینی کند.

دکتر رضایی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سند و منشور این نقش آفرینی انقلاب اسلامی در عرصه منطقه و نظام بین الملل است. گام دوم انقلاب می خواهد پیام جهانی و منطقه ای تمدنی انقلاب اسلامی را صادر کند و به همین دلیل رهبری، هفت توصیه مهم انجام داده است که اولین توصیه این گام دوم انقلاب از علم و فناوری آغاز می شود که نشان می دهد باید وارد یک تحول و جهاد علمی و فناورانه در ایران و کشورهای اسلامی شویم تا بتوانیم اخراج آمریکا از منطقه را نه تنها، سربازان آنها بلکه اقتصاد سرمایه داری و فرهنگ لیبرالی و نظام های استعماری جدیدی که آمریکا در منطقه به وجود آورده است بیرون کنیم وجای آنرا بتوسط یک همکاری دسته جمعی پر کنیم.

وی در ادامه به مدیریت جهادیو به کارگیری جواناناز منظر گام دوم بیانیه انقلاب اشاره کرد و گفت: سوال جامعه ما این است که چرا در برخی از ابعاد زندگی و سیاست مثل دفاع امنیت و نظام سیاسی پیشرفت فوق العاده ای کردیم و چرا در بعضی از ابعاد مثل اقتصاد و علم و فناوری و مساله عدالت عقب هستیم.


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ،در کنار همه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، کاستی‌های موجود در کشور را نادیده نگرفتند؛ ایشان علت این آسیب ها را فقدان مدیران کارآمد، با انگیزه و خردمند، فقدان مدیریت جهادی، بی توجهی به جریان انقلاب جهت گیری های انقلابی و جهادی، ضعف های مدیریتی اقتصادی و وسوسه ی مال، مقام و سیاست و بی توجهی به راه حل های داخلی بیان کرده اند. در مجموع می‌توان گفت کاستی کلیدی و علت اصلی این آسیب‌ها فقدان مدیریت جهادی در امتداد رهبری جهادی است.

وی با تاکید بر اینکه در حکمرانی کشور باید میان رهبری و مدیریت پیوستگی وجود داشته و این دو نیز باید از یک جنس باشند، گفت: به همین دلیل است که در دهه اول انقلاب مشاهده کردیم این عامل کلیدی در دفاع امنیت و نظام سیاسی موجب شد که بسترهای لازم تحقق یابد و پیشرفتهای بزرگی صورت بگیرد ولی در اقتصاد، فرهنگ و علم چون این اتفاق نیافتاده، شاهد عقب ماندگی‌های هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک حمکرانی سالم است که محور آن حکمرانی دینی یا نظام ولایت فقیه است که از سه رکن ولی فقیه، رهبری جهادی و مدیریت جهادی برخوردار است؛ این حکمرانی اقتدار درونی در دولت ایجاد می‌کند و در جامعه یک جریان پر قدرت شکل می‌دهد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه «در صدر اسلام نیز وقتی رهبری جهادی در مدیریت کشور امتداد پیدا نمیکند، حتی فرمانروایی امام علی(ع)با مشکلاتی مواجه کرد»، خاطر نشان کرد: اگر افرادی از جنس قاسم سلیمانی و همت و ده ها فرمانده دیگر در اقتصاد و فرهنگ شکل می‌گرفتند، آیا در این عرصه ها همچنان شاهد عقب ماندگی های در این حوزه ها بودیم؟ بازخوانی مکتب مترقی ولایت فقیه وحاکمیت دینی ومردمیکه کانون جوشان نظریه انقلاب اسلامی است، در همه ابعاد کلید حل مشکلات کشور است. ولایت فقیه یک سامانه حکمرانی است که از ولی فقیه، رهبری و مدیریت جهادی شکل می‌گیرد؛ فلسفه این کار نیز این است که عالم هستی رها نشده است و این عالم توسط اراده و تدبیر الهی مدیریت می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همچنین با طرح و این پرسش‌ها که «آیا در تشییع قاسم سلیمانی دست خدا دیده نشد؟» و «آیا آقای ترامپ که به یک سرقت بزرگ بین‌المللی دست زده است، نباید منتظر سیلی پر قدرت خدای متعال در ماه ها و سالهای آینده باشد؟» تاکید کرد: همه عالم تسلیم خداست و به انسان این اجازه داده شده که خود را در امتداد اراده و تدبیر خدا قرار دهند. کسانی که آزاده و تدبیر خودشان را در امتداد اراده و تدبیر جاری خدا در عالم قرار دهند خدایی می‌شوند و هیچ شکستی نخواهند داشت. ولایت فقیه یعنی اینکه حکمرانی یک کشور در امتداد اراده و تدبیر الهی قرار بگیرد و احکام خدا از آسمان تا زمین جاری شود و زمین زندگی و سیاست را آباد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیوستگی و حکمرانی یکپارچه مشروط بر این است که جنس این پیوستگی عقلانی و دینی و جهادی است و این پیوستگی در تعامل دائم است به گونه ای که مدیران به حال خود رها نمی‌شوند.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه مسأله رهبری، سیاست ها و قانون و مدیریت جهادی ارکان این حکمرانی را تشکیل می‌دهند، گفت: سیاست‌های کلانی که در قانون اساسی آمده است سند بالادستی در برنامه‌های دولت است، تبدیل آن به یک سند سیاستی که قانون و برنامه‌های اجرایی از آن بیرون بیاید به اداره کشور یک پیوستگی راهبردی می‌دهد. در حقیقت ریسمان اتصال قانون و برنامه و اجرا توسط سیاست های کلان امکان پذیر است و عروه‌الوثقی انقلاب ما نظام ولایت فقیه است که از طریق سیاست و رهنمود ها تبدیل به قانون میشود و این قوانین با مدیریت جهادی اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین سال گام دوم انقلاب، جبهه سوم حق و باطل تشکیل شده است؛ اولین جبهه در زمان انقلاب برای بیرون راندن شاه شکل گرفت،و پیروز شد و دومین جبهه در دوران دفاع مقدس علیه صدام شکل گرفت و به پیروزی رسید و امروز در نخستین سال بیانیه گام دوم انقلاب جبهه‌ای برای اخراج آمریکا شکل گرفته است. لازمه اخراج آمریکا از منطقه فراهم سازی اقتدار اقتصادی، علمی و فناوری در کنار اقتدار دفاعی و نظامی است؛ زیرا با اخراج آمریکا خلا خود ساخته‌ای که ایجاد شده، باید پر شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آمریکایی‌ها با ورودشان به منطقه ما خلایی خود ساخته را ایجاد کردند؛ آنها اسرائیل را ایجاد کردند تا ناامنی شکل بگیرد و به عنوان امنیت در منطقه حاضر بشوند تا سلاح خود را بفروشند؛ آنها با حضورشان در منطقه ما جلوی پیشرفت و فرهنگ ما را گرفته اند تا فرهنگ خود را بر ما القا کند.

دکتر رضایی در ادامه با بیان اینکه «وقتی به توصیه‌های رهبری نگاه می‌کنیم باید نگاهی جهادی و انقلابی داشته باشیم»، تاکید کرد: توصیه‌های رهبر انقلاب باید در یک زیرساخت جهادی پیاده شود و ما باید برای مبارزه مستمر برای اخراج آمریکا از منطقه، علم و فناوری و اقتصاد را گسترش دهیم. اینکه کشورهای اسلامی بدون ایجاد پول واحد و بازار اسلامی قادر نیستیم خلا خود ساخته آمریکا را برطرف کنیم؛ وقتی به علم و فناوری و اقتصاد و سبک زندگی نگاه می‌کنیم، اینها یک زیر ساخت اجتماعی و ذهنی و فلسفی میخواهد که این بستر در کنار این مبارزه جدی به وجود می‌آید.

وی با تاکید براینکه بیانیه گام دوم بدون شکل گیری مدیریت جهادی که در امتداد رهبری و ولی فقیه باشد امکان پذیر نیست، گفت: جوانان کشور باید خود را آماده کنند که در فضایی جهادی و تلاشی انقلابی خود را بالا بکشند. کسانی که فکر می‌کنند با دادن صرف مسئولیت، می‌شود یک انتقال قدرت بین نسلی را به صورت جهادی انجام داد، بدانند بدون آماده سازی آناناین یک اقدام آزمایشگاهی و نمایشی است و جوانان ما اگر در کوران های داغ انقلابی قرار بگیرند و خود را بالا بکشند، همانطور که قاسم سلیمانی ها و باکری ها این کار را کردند، می‌توانند در یک توسعه‌ی رو به رشد بینهایت در انقلاب نقش آفرین باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گام دوم انقلاب اسلامی چندین برابر گام قبلی مهم و اساسی است و انشالله ما را به تمدن بزرگ اسلامی در منطقه خواهند رساند، آمریکا از منطقه اخراج و اسرائیل همانطور که رهبری فرمودند نابود خواهد شد و چهره پر فروغ انقلاب اسلامی از منطقه غرب آسیا، تمام عالم را نورافشانی خواهد کرد.

دکتر رضایی در پایان با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی"گام دوم انقلاب؛ الگوی نظام انقلابی تمدن ساز از سوی دانشگاه امام حسین(ع)"خاطر نشان کرد: دانشگاه امام حسین (ع) باید دانشگاهی تمدن ساز باشد و باید در این دانشگاه موضوعاتی از جمله علوم مدیریت جهادی، ثبت تجارب انقلاب و دفاع مقدس و جبهه مقاومت، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و تربیت رهبران و مدیران جهادی مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر