کد خبر: ۴۸۶۷|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها درباره ابعاد جنگ اسرائیل و فلسطین و سناریوهای احتمالی این جنگ پاسخ داد.

دکتر محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حوادث اخیر در فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ادامه این روند را موجب گسترش جنگ به سراسر منطقه دانست.

-به نظر شما جنگ اسرائیل و فلسطین در چه جهتی پیش خواهد رفت؟

روزها و هفته‌های آینده در سرنوشت منطقه غرب آسیا بسیار مهم و سرنوشت ساز است. احتمال گسترش جنگ به منطقه وجود دارد. اگر جنایات جلاد تل‌آویو که بالاترین رتبه را درجنایت، آدم کشی ونسل کشی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است قطع نشود، حوادث جدیدی در منطقه شکل می گیرد.

-موضع کشو‌رهای اسلامی در این شرایط چه خواهد بود؟

احتمال اینکه کشو‌رهای اسلامی مرزهای خود را به روی داوطلبان جهان اسلام باز کنند وجود دارد و در پی آن جوانان انقلابی جهان اسلام که آرزوی شهادت در مقابل صهیونیست‌ها در دل آن‌ها موج می زند به کمک برادران وخواهران بی پناه خود در فلسطین خواهند شتافت.

-نظر شما درباره حمایت غربی‌ها از اسرائیل، علیرغم شعارهای حقوق بشری چیست؟

حماقت بزرگ بایدن ومکرون دراین است که متوجه ابعاد حمایت‌های خود از نتانیاهو نیستند. آن‌ها باور نمی کنند که طوفان بزرگی در راه است و موجب پشیمانی آن‌ها خواهد شد. ماسکی که بر چهره حقوق بشری غربی بود یکشبه پاره شد. ازاین به بعد شعارهای حقوق بشری آمریکا چیزی جز یک شوخی تلخ نخواهد بود.

ارسال نظر