کد خبر: ۴۸۸۲|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تحلیل‌های محسن رضایی از ابتدای جنگ غزه در مورد علل حمایت بی چون و چرای نظام سلطه از رژیم صهیونیستی، از زبان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تایید شد.

محسن رضایی در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های اخیر خود مکررا به اهداف غربی‌ها از حمایت بی‌چون و چرا و پرهزینه از رژیم صهیونیستی اشاره کرده و درباره دو مورد از مهمترین اهداف نظام سلطه گفته است: یکی از اهداف آمریکا و غرب در حمایت از اسراییل مساله نفت است. به این ترتیب که با استقرار اسراییل در غرب آسیا این منطقه را همواره ملتهب و نا امن نگه دارد و اینگونه از پیشرفت و توسعه و صنعتی شدن کشورهای این منطقه ممانعت به عمل آورد ؛ چراکه در صورت صنعتی شدن کشورهای منطقه دیگر نفتی از منطقه صادر نخواهد شد و همه نفت را خود کشورهای غرب آسیا مصرف خواهند کرد؛ حال آنکه حیات آمریکا و اروپا به نفت این منطقه وابسته است و بنابراین با حمایت تمام قد از اسراییل در واقع از عامل ضد توسعه منطقه غرب آسیا در راستای منافع نفتیشان حمایت می‌کنند.

 

دیگر هدف غربی‌ها از حمایت از اسراییل از نگاه رضایی، موقعیت ژئوولیتیکی و دسترسی غربی‌ها به شرق و مقابله با قدرت‌های شرقی از طریق این گذرگاه است. محسن رضایی در این مورد می‌گوید: موقعیت فلسطین اشغالی در غرب آسیا، این کشور را به یک پل و گذرگاه مهم برای دسترسی غرب به شرق تبدیل کرده است. اسرائیل می تواند به عنوان یک پایگاه نظامی واقتصادی برای غرب در منطقه عمل کند و به این ترتیب، منافع غرب در منطقه را تأمین کند.

 

چند روز پس از این سخنان محسن رضایی حالا ویدیویی از سخنان رابرت اف کندی جونیور، نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا منتشر شده که از اهداف حمایت آمریکا و غرب از اسراییل پرده بر می‌دارد.

 

کندی در این ویدیو می‌گوید: "اسرائیل برای ما یک سنگر است... تقریباً مانند داشتن یک ناو هواپیمابر در خاورمیانه است. این قدیمی ترین متحد ماست.

 

اگر اسرائیل ناپدید شود، روسیه، چین و کشورهای بریکس پلاس 90 درصد نفت جهان را کنترل خواهند کرد و این یک فاجعه برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود."

تعداد بازدید : 3

سخنان این نامزد ریاست جمهوری آمریکا تاییدی بر تحلیل محسن رضایی درباره اهداف حمایت نظام سلطه از اسرائیل است و اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان یک عامل ضد توسعه در راستای منافع نفتی غربی‌ها و همچنین یک پل و گذرگاه، می تواند نقش مهمی در تأمین منافع غرب ایفا کند.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، طوفان الاقصی ، غزه ، اسراییل
ارسال نظر